Αστυνομία: Πώς να αποφύγετε τα πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης και με αφορμή περιστατικά που έχουν παρατηρηθεί, που αφορούν στην έκδοση πλαστών ασφαλιστήριων συμβολαίων Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, με θύματα ανυποψίαστους πελάτες – «ασφαλιζόμενους», που θεωρούν ότι κατέχουν γνήσια ασφαλιστήρια συμβόλαια, προτρέπει τους πολίτες:

να ζητάτε πάντοτε την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων,
να εξετάζετε οπτικά και με ιδιαίτερη προσοχή το ασφαλιστήριο συμβόλαιο σας, για τυχόν ενδείξεις παραποίησης, σε περιπτώσεις αμφιβολιών να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Πληροφοριών στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο «https://www.hic.gr/hic/Check_ins.aspx», που η πρόσβαση είναι ελεύθερη για τον καθένα, χωρίς κάποιου είδους εξουσιοδότηση, όπου μπορείτε να ελέγχετε την εγκυρότητα του συμβολαίου, με την καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος,

εναλλακτικά, να επικοινωνείτε οι ίδιοι τηλεφωνικά απευθείας με τις ασφαλιστικές σας εταιρείες και να ζητάτε την επαλήθευση της εγκυρότητας του συμβολαίου σας,
να απευθύνεστε στις αστυνομικές Αρχές σε περιπτώσεις αμφιβολιών ή διαπίστωσης της μη εγκυρότητας του ασφαλιστήριου συμβολαίου σας.
Επισημαίνεται, ότι οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, προκειμένου να παραπλανήσουν τους υποψήφιους πελάτες και να τους προμηθεύσουν με πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια του οχήματος τους. Συγκεκριμένα:

 

μέσω της ψηφιοποίησης ενός έγκυρου συμβολαίου, προχωρούν στην αντικατάσταση των αρχικών στοιχείων με άλλα (μετατροπή αριθμού κυκλοφορίας, στοιχείων ταυτότητας, περίοδο ασφάλισης κ.α.),
εκτυπώνουν το επεξεργασμένο συμβόλαιο και εισπράττουν τα χρήματα από τον ανυποψίαστο πελάτη, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να παραδίδουν αποδείξεις είσπραξης χρημάτων,
σε περιπτώσεις εμπλοκής του οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, προσπαθούν να αποτρέψουν την αστυνομική συνδρομή και προτρέπουν τους πελάτες τους, να προχωρήσουν σε ιδιωτική διευθέτηση της προκληθείσας ζημίας.

Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικής δραστηριότητας είναι οι ανυποψίαστοι πολίτες αφενός μεν να ζημιώνονται οικονομικά, αφετέρου δε να κινδυνεύουν με ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, που σχετίζονται με την χρήση πλαστού ασφαλιστήριου συμβολαίου του οχήματος τους.

Πηγή: csi.gr

Αυτό το Πάσχα ταξιδεύουμε με ασφάλεια!

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» παρουσιάζει ένα σύντομο οδηγό με πολύτιμες συμβουλές για ένα ασφαλές ταξίδι.

• Πριν από κάθε ταξίδι, ελέγχουμε το όχημά μας ώστε να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).

• Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

• Τοποθετούμε βαριές βαλίτσες και μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.

• Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ και απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων με απαγόρευση οδήγησης.

• Προσέχουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.

• Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης. Δεν διστάζουμε να παραχωρήσουμε το τιμόνι αν είμαστε κουρασμένοι. Ταξιδεύουμε με φίλους, ώστε ο οδηγός να μπορεί να αλλάζει συχνά.

• Διατηρούμε τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας, σεβόμαστε την προτεραιότητα, οδηγούμε αμυντικά και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια. Κινούμαστε με κατάλληλη – βάσει των εξωτερικών συνθηκών και των νόμιμων ορίων – ταχύτητα.

• Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στο δρόμο καθώς η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.). Κάνουμε τα τηλέφωνά μας πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή ή όταν κάνουμε στάσεις.

• Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα, καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύουν θανάσιμα, όχι μόνο οι πίσω αλλά και οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων.

• Στα παιδιά μέχρι 135cm, η χρήση ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να συνοδεύεται από ειδικό κάθισμα, ειδάλλως, δεν προσφέρει επαρκή προστασία.

 

nextdeal

Groupama Pass: Zωντανή απεικόνιση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου

Η Groupama Ασφαλιστική, σταθερή στη δέσμευσή της να επενδύει διαρκώς στην καινοτομία, αναπτύσσει πρώτη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, το «Groupama Pass» για smart συσκευές, αποβλέποντας στην ταχύτερη και ασφαλέστερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της. Το «Groupama Pass» βασίζεται στην τεχνολογία «wallet» και παρέχει τη δυνατότητα ζωντανής απεικόνισης ενός ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, η Groupama Ασφαλιστική επιδιώκει να διευκολύνει τους πελάτες της, ώστε να μπορούν να έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στα βασικά στοιχεία του συμβολαίου αυτοκινήτου τους, μέσω smart κινητού τηλεφώνου ή tablet, και χωρίς την ανάγκη κωδικών εισόδου ή σύνδεσης. Το κάθε «Groupama Pass» είναι ενεργό για όσο καιρό είναι σε ισχύ το αντίστοιχο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

 

Oι πληροφορίες που αναγράφονται στο «Groupama Pass» έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστούν οποιοδήποτε πιστοποιητικό ασφάλισης. Οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης: Οι υποψήφιοι χρήστες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους τη νέα, πρωτοποριακή υπηρεσία της Groupama Ασφαλιστικής, «κατεβάζοντας» το Pass των οχημάτων τους, που παρέχεται μέσω του ηλεκτρονικού Χώρου Πελατών της Groupama Aσφαλιστικής.

 

Για τη διαχείριση του «Groupama Pass», είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού τύπου «wallet», ανάλογα με το λειτουργικό σύστημα της smart συσκευής του χρήστη:

iOS: Οι κάτοχοι συσκευών iOS, μπορούν άμεσα να διαχειριστούν το «Groupama Pass», προσθέτοντας το σχετικό πάσο απευθείας στην εφαρμογή Apple Wallet, η οποία είναι ήδη ενσωματωμένη στις συσκευές iOS.
Android: οι κάτοχοι συσκευών Android, μπορούν να διαχειριστούν το «Groupama Pass», αφού πρώτα εγκαταστήσουν μία από τις εφαρμογές τύπου «wallet/passbook» που διατίθενται μέσω του Google Play Store.
Η Groupama Ασφαλιστική συνεχίζει να βρίσκεται στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη διαχρονική δέσμευσή της να απλοποιεί τις διαδικασίες ασφάλισης, προς όφελος των πελατών και των συνεργατών της.

 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤIΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ* ΕΠΙΣΗΜΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΗΣ GROUPAMA 

Ποιοι κλάδοι θέλουν τον… ασφαλιστή τους!

Το τελευταίο διάστημα, επιτροπές της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος παρουσίασαν τις ετήσιες μελέτες τους με σαφώς αναβαθμισμένα και πιο πλούσια παραγωγικά στοιχεία.

Αναφερόμαστε στις μελέτες ασφάλισης περιουσίας και μεταφερόμενα εμπορευμάτων. Μεταξύ των στοιχείων που περιλαμβάνονται στις μελέτες είναι και αυτά που αφορούν τα δίκτυα που φέρνουν την παραγωγή.

Ειδικότερα, στην ασφάλιση περιουσίας τα στοιχεία δείχνουν ότι η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» κατά 42,6% από το Bancassurance, κατά 41,5%, από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες), κατά 10,5% από τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) και κατά 5,4% από τις απευθείας πωλήσεις.

Στην παραγωγή του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων, τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 83,2% οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 7,9%, οι απευθείας πωλήσεις 6,8% και η συνεργασία με τις τράπεζες (Bancassurance) συμμετέχει με 2,1% επί του συνόλου.

Στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 71,8%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 21,3% και οι απευθείας πωλήσεις 6,9%

Στη νομική προστασία, η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) κατά 59,0%, τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) κατά 29,3%, το Bancassurance κατά 0,9% και τις απευθείας πωλήσεις 10,8%.

Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων προκύπτει ότι τα παραδοσιακά κανάλια διανομής (ασφαλιστικοί σύμβουλοι, μεσίτες, πράκτορες) διατηρούν σημαντικό μερίδιο (πάνω από 80%) παραγωγής σε πιο σύνθετες ασφαλίσεις. Επίσης, διατηρούν σημαντικό μερίδιο τόσο στις ασφαλίσεις ζωής (πάνω από το 52%) όσο και στις ασφαλίσεις κατοικίας (52%).

 

Λάμπρος Καραγεώργος

nextdeal

Τι γνωρίζουν οι δικηγόροι, οι φοροτεχνικοί και οι λογιστές, για ασφαλιστικά θέματα;

Πολλές φορές μου έχει τύχει να μάθω για περιπτώσεις πελατών ή υποψηφίων πελατών ασφαλιστικών εταιριών, οι οποίοι ζητούν περαιτέρω αμερόληπτη πληροφόρηση επί ιδιωτικοασφαλιστικών ζητημάτων, από φοροτεχνικούς, λογιστές ή και δικηγόρους, προκειμένου είτε να χειριστούν κάποια περίπτωση αποζημίωσης, είτε να αποφασίσουν για την απόκτηση ή αλλαγή κάποιου ασφαλιστικού προϊόντος το οποίο ήδη έχουν.

 

 

Χωρίς να αμφισβητώ σε καμία περίπτωση την τιμιότητα και την αμεροληψία αυτών των επαγγελματιών (δικηγόρων, φοροτεχνικών, λογιστών), δεν μπορώ να παραβλέψω ότι το γνωστικό τους υπόβαθρο (ειδικά των μη εξειδικευμένων στα ασφαλιστικά θέματα) σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και τη διασφάλιση που αυτό παρέχει, το εύρος των ασφαλιστικών παροχών και τον τρόπο διαχείρισης των ασφαλιστικών περιπτώσεων, δεν τους επιτρέπει να εκφράσουν μια πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη και να παρέχουν τόσο ευαίσθητες συμβουλές. Μήπως αντί να βοηθούν, τελικά προβληματίζουν και μπερδεύουν περισσότερο τους πελάτες;

 

Και μπορεί μεν κάποιοι δικηγόροι μη εξειδικευμένοι στα ασφαλιστικά, αλλά σε κάποιους παραπλήσιους τομείς, να έχουν μια μεγαλύτερη ή μικρότερη γνώση της ασφαλιστικής νομοθεσίας (ν.4364/2016, οδηγία IDD, GDPR κ.λπ.), αυτό όμως δεν τους δίνει τη γνώση που χρειάζεται προκειμένου να παρέχουν ασφαλείς συμβουλές. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς και με δεδομένο ότι ακόμα και οδηγία IDD εξαιρεί και τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες επαγγελματιών, το πράγμα περιπλέκεται. Επί λέξη η IDD αναφέρει : «Η παρούσα οδηγία δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται στα πρόσωπα που ασκούν άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, όπως π.χ. οι φοροτεχνικοί, οι λογιστές ή οι δικηγόροι, τα οποία παρέχουν συμπτωματικά συμβουλές για ασφαλιστικά θέματα στο πλαίσιο αυτής της άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας». Μήπως αυτή η προσέγγιση της IDD θα έπρεπε να αναθεωρηθεί;

 

Τελικά περί του ευαίσθητου αυτού θέματος, που γνωρίζω ότι έχει ταλαιπωρήσει αρκετές φορές ασφαλιστές, διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και πελάτες, η ασφαλιστική αγορά και οι φορείς της τι έχoυν κάνει; Έχει καλέσει ποτέ για ενημέρωση, τουλάχιστον τους εκπροσώπους των λογιστών, των φοροτεχνικών και των δικηγόρων; Έχει δραστηριοποιήσει κάποιους φορείς της, όπως το ΕΙΑΣ, για τη διεξαγωγή κάποιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενημέρωσης δικηγόρων, λογιστών και φοροτεχνικών; Έστω έχει κάνει κάποια ενημερωτική καμπάνια (ακόμα και μέσω εντύπων) προς αυτή την κατεύθυνση;

Πιστεύω ότι τα προβλήματα πρέπει να τα λύνουμε πριν γίνουν μεγάλα και δύσκολα στη διαχείριση τους.

 

Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων.

Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς).

 

Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα στο Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για δικαστές και εισαγγελείς) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

 

Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης, καθώς και προγράμματα του αφορούν τη δια βίου εκπαίδευση, αυτών των κατηγοριών στελεχών.

 

Κώστας Παπαϊωάννου
nextdeal

Η Θραύση Κρυστάλλων είναι απαραίτητη παροχή σε κάθε συμβόλαιο αυτοκινήτου. Ενημερωθείτε!

Διάφορες είναι οι εξωτερικές αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν ρωγμές, χτυπήματα ή και ολοκληρωτική καταστροφή ενός παρ-μπριζ αυτοκινήτου όπως πέτρες, πτώσεις δέντρων, στύλων, αιωρούμενων αντικειμένων, πτηνών, ακραία καιρικά φαινόμενα, απόπειρα κλοπής, πρόσκρουση, σύγκρουση κ.α. Σε κάθε περίπτωση ζημιάς η ορατότητα και η οδική ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων επηρεάζονται σημαντικά.

 

 

Η παροχή Θραύση Κρυστάλλων παρέχεται προαιρετικά μέσα στα συμβόλαια οχημάτων όλων των εταιρειών και καλύπτει ζημιές από οποιαδήποτε αιτία. Αποζημιώνει ζημιές κρυστάλλων εμπρόσθιου και οπίσθιου παρ-μπριζ και πλαϊνών παραθύρων του οχήματος έως του ανώτατου ποσού κάλυψης που αναγράφεται στον πίνακα παροχών του εκάστοτε συμβολαίου. Το κόστος της κάλυψης είναι ελάχιστο π.χ. 7, 10, 12 ευρώ κ.α. το εξάμηνο ανάλογα το συμβόλαιο και την εταιρεία. Σε ορισμένες περιπτώσεις συμβολαίων ή ακόμα και κατόπιν ειδικής συνεννόησης με την εταιρεία καλύπτονται με προϋποθέσεις και οι ζημιές σε κρυστάλλινες ηλιοροφές.

 

 

Όλες οι εταιρείες διατηρούν συνεργασίες με τις εξειδικευμένες εταιρείες επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων όπως GLASSDRIVE, CARGLASS, ΦΙΛΗΣGLASS και GLASSFIT. Συνήθως όταν ένας ασφαλισμένος επιλέγει να επιδιορθώσει την ζημιά σε ένα δικό του συνεργείο τότε στο τελικό κόστος θα πληρώσει μια συμμετοχή π.χ. 50, 60, 100, 150, 200, 250 ευρώ κ.α. ανάλογα το συμβόλαιο και την εταιρεία του. Σε περίπτωση όμως που επιλέξει την συνεργαζόμενη με την ασφαλιστική του εταιρεία, εταιρεία επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων, τότε θα επιδιορθώσει την ζημιά του χωρίς κανένα επιπλέον κόστος.

Πρόσκληση της ΕΑΕΕ προς όλες τις ΕΠΥ για συμμετοχή στο Φιλικό Διακανονισμό

Προοτροπή προς όλες τις Ασφαλιστικές Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα – ΕΠΥ & μη – να συμμετέχουν στο σύστημα φιλικού διακανονισμού, έκανε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ Δημήτρης Μαζαράκης.

 

του Νίκου Μωράκη

Ο Πρόεδρος της Ένωσης, επικαλούμενος την αμεσότητα και άριστη εξυπηρέτηση που παρέχει το σύστημα φιλικού διακανονισμού στα 18 χρόνια λειτουργίας του, προσκαλεί όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες – πέραν των 26 που είναι μέλη έως σήμερα – να συμμετέχουν στο εν λόγω σύστημα διευρύνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη λειτουργία του.

 

Ο κ. Μαζαράκης δήλωσε μεταξύ άλλων στη συνένετυξη τύπου:

“18 χρόνια μετά, πιστεύω είναι αυτονόητο ότι ο φιλικός διακανονισμός θα πρέπει να διευρυνθεί. Σήμερα, έχουμε 26 μέλη στο φιλικό διακανονισμό. Σε αυτό το πλαίσιο και έχοντας στο επίκεντρο τον καταναλωτή, ξεκινήσαμε έναν διάλογο με τις ΕΠΥ μέσα από τον οποίο 6 εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετέχουν. Έξι ΕΠΥ με έναν στόλο περίπου 530.000 αυτοκίνητα από τα 650.000 που έχουν ασφαλιστεί σε εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου πιστεύουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Θέλω να ελπίζω ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς και οι υπόλοιπες εταιρείες θα ακολουθήσουν.”

Μετά το Πάσχα ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα

Μετά το Πάσχα πρόκειται να γίνει τελικά η πρώτη ολοκληρωμένη και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών σύμφωνα με κύκλους της ΕΑΕΕ.

 

του Πλάτωνα Τσούλου

 

 

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, Δ. Μαζαράκης, “οι διαδικασίες είναι έτοιμες για να τεθεί σε λειτουργία το σύστημα. Το μόνο που απομένει είναι το πάτημα ενός κουμπιού για να τρέξουν οι διασταυρώσεις”. Ενδεχομένως και το υπουργείο Οικονομικών να μην θέλει πριν τις γιορτές του Πάσχα για κοινωνικούς λόγους να κινήσει τη διαδικασία επιβολής προστίμων και για αυτό μεταφέρει τον έλεγχο μετά τις 8 Απριλίου.

 

 

Όπως σημείωσε ο κ. Μαζαράκης πριν από την πιλοτική διαδικασία ελέγχου διασταύρωσης στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι ο στόλος των οχημάτων με ασφάλιση αυξήθηκε -λόγω των προειδοποιήσεων- πάνω από 6,2 εκατ. οχήματα. Σε δεύτερο χρόνο και εφόσον διαπιστώθηκε ότι το όλο σύστημα χρειαζόταν βελτιώσεις ο αριθμός των οχημάτων άρχισε και πάλι να μειώνεται.

 

Βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων (Ιανουάριος) ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατέχουν περίπου 5,98 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων. Ο κ. Μαζαράκης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι εφόσον το σύστημα ενεργοποιηθεί σε σωστή βάση και με δεδομένο ότι οι έλεγχοι θα γίνονται δύο φορές το χρόνο απροειδοποίητα ο στόλος των οχημάτων που ασφαλίζονται θα ξεπεράσει σε αριθμό τα περσινά επίπεδα.

Απελεύθερος: Εξελίξεις στα ιδιωτικά θεραπευτήρια

Καλημέρα σας.

Καυτό 45ήμερο. Από τις 16 Απριλίου ως το τέλος Μαίου οι εξελίξεις θα είναι πυκνές για τις τράπεζες και τη χώρα. Ως τότε θα υπάρχει πολύς θόρυβος και μικρή ορατότητα.

Έξοδος από το πρόγραμμα: Αρχές και τράπεζες είναι σίγουρες εδώ και καιρό ότι κάποιου είδους εποπτεία, που θα συνδέεται με τα μέτρα ανακούφισης χρέους, θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά τη λήξη του προγράμματος.

Τώρα αρχίζει να το βλέπει και η κυβέρνηση.

Έξοδος από το πρόγραμμα ΙΙ: Με βάση τη μέχρι τώρα πρόοδο, η τέταρτη αξιολόγηση δύσκολα θα ολοκληρωθεί πριν τον Ιούλιο. Επομένως, ολιγόμηνη παράταση του προγράμματος είναι πιθανή. Για καθαρά τεχνικούς λόγους.

Τράπεζες – απόθεμα: Επίσης είναι πιθανόν να υπάρξει πρόβλεψη διατήρησης αποθέματος για τις τράπεζες, χρήση της οποίας θα μπορεί να γίνει μέσω παροχής εγγυήσεων από το ΤΧΣ.

Τράπεζες – stress test: Το διάστημα 18 με 20 Απριλίου οι διοικήσεις θα έχουν μέσω των υποδείξεων και των παρατηρήσεων του SSM μια αρκετά καλή εικόνα για τις ανάγκες της κάθε τράπεζας.

Και επειδή το ποσό είναι μεγάλο η EBA θα ελέγξει το αν ακολουθήθηκαν οι ορθές διαδικασίες. Ο έλεγχος, σε αυτή τη φάση, αφορά στους ορκωτούς που υπέγραψαν και επισκόπησαν τα στοιχεία.

ΥΓΕΙΑ: Το ενδιαφέρον της CVC Capital Partners είναι, πλέον, ευρέως γνωστό. Όσοι αγοράζουν ποντάρουν, λογικά στο εξής ενδεχόμενο: το fund θα καταθέσει προσφορά και θα είναι υψηλότερη, ανά μετοχή, από τα τρέχοντα επίπεδα.

ΥΓΕΙΑ ΙΙ: Ακούγεται τραβηγμένο, με δεδομένο ότι η κεφαλαιοποίηση έφθασε, χθες, τα 275 εκατ. ευρώ, το enterprise value πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ, (σ.σ χωρίς να υπολογίζεται ο δανεισμός της προς πώληση αλβανικής θυγατρικής) και τα EBITDA του 2017 ακούγεται ότι στο καλύτερο σενάριο είναι 35 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, όμως, αφενός η MIG δεν «καίγεται» να πουλήσει, αφετέρου η CVC θέλει να κλείσει την αγορά του Λεκανοπεδίου, αποκτώντας -και- το Υγεία.

Ερρίκος Ντυνάν: Το όφελος που μπορεί να γράψει η Πειραιώς από μια επιτυχή πώληση του Υγεία είναι πολύ μεγαλύτερο από τη ζημιά που μπορεί να υποστεί λόγω μικρής καθυστέρησης στο Ντυνάν. Επομένως ο διαγωνισμός για το τελευταίο ξεκινά αλλά δεν επείγει.

Ποιοι επείγονται και σπρώχνουν επικοινωνιακά το θέμα; Όσοι φοβούνται ότι χάνουν το τρένο διεκδίκησης του Υγεία.

 

nextdeal