Με όπισθεν στο κυνήγι των ανασφάλιστων  – Δεν ανανεώνουν τα συμβόλαια

 

Μετ΄ εμποδίων εξελίσσονται οι τρίμηνες ανανεώσεις των συμβολαίων που σύναψαν οι ανασφάλιστοι οδηγοί οι οποίοι καλύφθηκαν έως τις 14 Ιουνίου, τελώντας τότε υπό την… απειλή του υπουργείου Οικονομικών ότι θα τους επιβάλλονταν πρόστιμο αν επέμεναν να κυκλοφορούν τα οχήματά τους χωρίς σήμα ασφάλισης.

 

Του Πλάτωνα Τσούλου

 

Όπως σημειώνουν κύκλοι της αγοράς, για τα 6 στα 10 οχήματα δεν ανανεώθηκαν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, με αποτέλεσμα η προσπάθεια περί μείωσης των ανασφάλιστων οδηγών να έχει βάλει… όπισθεν. Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως, το γεγονός ότι το ΥΠΟΙΚ δεν επανέλαβε την προσπάθεια διασταύρωσης των στοιχείων που έχουν περαστεί στις βάσεις δεδομένων των συναρμόδιων υπουργείων και της ασφαλιστικής αγοράς, επέτρεψε στους ανασφάλιστους να κάνουν δεύτερες σκέψεις για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων τους.

 

Αν οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς επιβεβαιωθούν, αυτό θα σημαίνει ότι από τα 450.000 ανασφάλιστα οχήματα τα οποία απέκτησαν σήμα ασφάλισης φέτος το καλοκαίρι, ανανεώσεις δεν υπήρξαν για τα 270.000 και, άρα, αυτά θα πρέπει να προστεθούν στα 450.000 που παρέμεναν ανασφάλιστα και μετά την 14η Ιουνίου, ανεβάζοντας και πάλι των πήχη των παρανομούντων οδηγών στους 720.000.

 

Πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη, η οποία θα έχει και συνέχεια εφόσον το υπουργείο δεν ολοκληρώσει άμεσα την προσπάθειά του να εκκαθαρίσει τις βάσεις δεδομένων από τα λάθη τα οποία εξ αρχής εντοπίσθηκαν, δεν προχωρήσει στην πρώτη πλήρη διασταύρωση των διαθέσιμων στοιχείων, δεν επιβάλλει τα πρώτα πρόστιμα και δεν ανακοινώσει ότι οι έλεγχοι των δεδομένων θα είναι συνεχείς και έκτακτοι.

Συμμαχία ασφαλιστικών κατά της παράνομης αλιείας!

 

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Μέτωπο κατά της παράνομης αλιείας σύστησαν μεγάλες ασφαλιστικές, οι οποίες αποφάσισαν ότι στο εξής θα αρνούνται την ασφαλιστική κάλυψη σε πλοία που εμπλέκονται σε δραστηριότητες παράνομης αλιείας, το ύψος της οποίας εκτιμάται σε άνω των 10 δις. δολαρίων ετησίως.

Τα πλοία που απειλούνται με ασφαλιστικό «μπλόκο» βρίσκονται ήδη σε μαύρη λίστα της ΕΕ που περιλαμβάνει πάνω από 100  σκάφη που έχουν εμπλακεί σε παράνομες, μη ρυθμισμένες και μη δημοσιοποιημένες δραστηριότητες αλιείας (Illegal, Unregulated, Unreported Fishing ή IUU).

Μέχρι τώρα, νομικά «παραθυράκια» στον ορισμό της παράνομης ή πειρατικής αλιείας επέτρεπαν την χορήγηση ασφαλιστικής κάλυψης σε αλιευτικά που επέφεραν βλάβη στα αποθέματα ιχθύων. Τώρα, πάνω από 20 εταιρείες συμφώνησαν να βάλουν τέλος στην πρακτική αυτή. Μεταξύ αυτών που υπέγραψαν το σχετικό κείμενο περιλαμβάνονται οι Allianz Global Corporate and Specialty,  ΑΧΑ, Generali, Hanseatic Underwriters, Shipowner’s Club κ.α. Η συμφωνία στηρίζεται και από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.

«Θα ενθαρρύνουμε την υιοθέτηση μέτρων που συμβάλλουν στην μείωση της IUU αλιείας», αναφέρεται στο ανακοινωθέν των ασφαλιστικών, που δημοσιοποιήθηκε στο πλαίσιο διεθνούς διάσκεψης για την προστασία των ωκεανών στη Μάλτα. Οι ασφαλιστικές συμφώνησαν επίσης «να μην ασφαλίζουν ή να μη διευκολύνουν εν γνώσει τους την ασφάλιση σκαφών που βρίσκονται στη μαύρη λίστα για εμπλοκή τους σε δραστηριότητες παράνομης αλιείας».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις επιστημόνων, η παράνομη αλιεία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία 10-25 δις δολάρια ετησίως, ή 11-26 εκατομμύρια τόνους ψαριών. H Dana Miller της Oceana, διεθνούς ΜΚΟ για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, εκτίμησε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα επωφεληθούν από τη συμφωνία, καθώς, όπως υποστηρίζει, οι ιδιοκτήτες παράνομων αλιευτικών συχνά βυθίζουν τα πλοία τους για να εισπράξουν αποζημιώσεις.

Οι αλλαγές του ασφαλιστικού «τοπίου»

 

Του Γιάννη Βερμισσώ

 

Νέα πράγματα ακούγονται στην αγορά. Καινοτομίες, δοκιμές,  πειραματισμοί καινούργιες προσπάθειες με παλιό, νέο ή ελαφρώς ανανεωμένο ένδυμα. Όλα δείχνουν ότι το «παλιό», το γνωστό, το δοκιμασμένο και αποδοτικό έως σήμερα, αντιμετωπίζει την εισβολή νέων στοιχείων, νέων διαδικασιών, διαφορετικών από το παρελθόν καταστάσεων. Το θεσμικό πλαίσιο από την μία ισχυροποιείται και γίνεται –κατά την άποψή μας- υπερ-ρυθμιστικό και στριφνό στην εφαρμογή του  βάζοντας στην υπάρχουσα διάρθρωση της αγοράς «τα δύο πόδια σε ένα παπούτσι». Εταιρείες και διαμεσολάβηση καλούνται να εφαρμόσουν διαδικασίες, κανόνες, να τηρήσουν υποχρεώσεις και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά στην ελληνική περίπτωση πρέπει να πληρώσουν και πολλά στο κράτος.

 

Από την άλλη όμως η νομοθεσία και η εξέλιξη της τεχνολογία ανοίγει παράθυρα: σε νέες μεθόδους πωλήσεων, σε καινούργιες καταστάσεις προώθησης των προϊόντων και γενικά σε αλλαγές που έρχονται με άγουρη εμπειρία στην εφαρμογή τους αλλά με τον αέρα του φρέσκου. Βλέπουμε λοιπόν ότι από την μία των γνωστά περιχαρακώνονται και δυσκολεύουν και τα νέα κινούνται ευέλικτα και ιντερνετικά…

 

Το συμπέρασμα είναι πώς η ασφαλιστική αγορά αλλάζει.  Κανείς δε μπορεί να πει  το αντίθετο. Οι αλλαγές αυτές πιθανόν να μην προσδιορίζονται εύκολα καθώς ακόμα όπως προείπαμε είναι άγουρες, αδοκίμαστες και ενέχουν τα στοιχεία πειραματισμού. Ωστόσο αυτό που προσδιορίζεται είναι πώς συνοδεύονται από μεταβολές που για κάποιους είναι βλαπτικές, για άλλους προκλητικές και για μια τρίτη ματιά απλώς αλλαγές. Μπορεί να εναντιωθεί κανείς στην εξέλιξη ; Όχι εάν γίνεται με κανόνες. Μπορεί να ανακοπεί η ροή των πραγμάτων; Όχι εφόσον υπάρχει ελευθερία και δημοκρατία.

 

Συνεπώς το μείζον είναι να διασφαλιστεί το πλαίσιο που θα επιβάλλει το σεβασμό στις αλλαγές, θα συνδράμει στην μετάβαση του παλιού στο νέο καθεστώς και κυρίως δε θα «πετάει» εκτός ανθρώπους, κλάδους, και καταστάσεις.

 

Οι αλλαγές δε μπορεί να διακρίνονται από αυταρχικές βιαιότητες που μόνο αντιδράσεις δημιουργούν και παρακωλύουν την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό.

Βρείτε τρόπο να “ξεκλειδώσετε” την ιδιωτική ασφάλιση

 

της Ελενας Ερμείδου
Οι ασφαλιστικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια αναμορφώνουν τις δομές τους με νέα προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες των πολιτών στο θέμα της υγείας και των συντάξεων, μετά από τις συνεχιζόμενες περικοπές που επιχειρεί κράτος για να καλύψει τις αλόγιστες δαπάνες του.
Μνημόνια έχουν υπογραφεί για μεταρρυθμίσεις που προβλέπουν μεταξύ άλλων μέτρα εξυγίανσης για την προστασία των πολιτών και των αδυνάμων, μέχρι σήμερα, ωστόσο οι κυβερνήσεις, αν και συμφωνούν και υπογράφουν, πρακτικά κλειδώνουν εκτός την ιδιωτική ασφάλιση. Στα μέτρα αυτά εξ’ αρχής ας θυμίσουμε ότι περιελαμβανόνταν ως βασικός πυλώνας στήριξης η ιδιωτική ασφάλιση.
Οι εξελίξεις κάθε άλλο από καθυσυχαστικές, είναι. Το τεύχος του 3ου τριμήνου της έκδοσης “Η Ελλάς με Αριθμούς” της ΕΛΣΤΑΤ παρουσιάσει με αριθμούς και στατιστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και το οποίο όλα μαρτυρούν ότι θα επιδεινωθεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η αναλογία του μη οικονομικά ενεργού πληθυσμού ηλικίας έως 14 και άνω των 65 ετών ως προς τον οικονομικά ενεργό πληθυσμό έχει αυξηθεί στο 55,2% το 2015 από 51,8% το 2011. Ο δείκτης γήρανσης επιδεινώθηκε, αναλογία ηλικιωμένων προς ανηλίκων κάτων των 15 ετών στο 145,5 το 2015 από 132,9 το 2011. Το ισοζύγιο γεννήσεων θανάτων εμφανίζεται αρνητικό σε όλη την διάρκεια της 5ετίας. Ο δείκτης ανεργίας παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Η πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών δεν λαμβάνει οικονομικό βοήθημα όπως σε άλλα δίκαια κοινωνικά κράτη της Ευρώπης.
Η Ελλάδα, έχοντας στην ‘πλάτη’ της, ένα τεράστιο δημοσιονομικό πρόβλημα, μεγάλο μέρος του οποίου προήλθε από τις αλόγιστες συντάξεις που υπόσχονταν οι κυβερνήσεις για να πάρουν ψήφους, και που ουσιαστικά δεν έχει λυθεί, διαιωνίζεται λόγω ιδεοληψιών ή τεράστιας άγνοιας, κινδυνεύει να μην μπορεί να δώσει συντάξεις και οι θυσίες του λαού να πάνε χαμένες.
Η ιδιωτική ασφάλιση έχει σε όλους τους τομείς παρουσία, θα πρέπει να βρει να περάσει τους σκοπέλους και να λειτουργήσει στο πλευρό της οικονομίας και της κοινωνίας όπως κάνει στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Ηδη στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως η Ελβετία και η Γερμανία,θα πρέπει να σημειωθεί έχουν δομήσει και τον τέταρτο πυλώνα ασφάλισης που επιχειρεί να καλύψει το πρόβλημα του δημογραφικού

ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ: Το Κράτος από θύτης γίνεται και θύμα

Αν και δεν μάθαμε επισήμως τι απέδωσε το κυνήγι των ανασφάλιστων οχημάτων κατά την πρώτη φάση, εντούτοις είναι ουσιαστικό ότι ξεκίνησε η πολιτεία να ενδιαφέρεται γι’ αυτό το καίριο ζήτημα. Ακόμη και εάν το κράτος ενδιαφέρεται μόνο για τα έσοδα από τα ανασφάλιστα, είναι ένα καλό βήμα για να πάμε πιο πέρα.

Το κράτος έχει έσοδα και από την φορολόγηση των ασφαλιστικών (φόρος εισοδήματος) αλλά βέβαια και οι ασφαλιστικές έχουν να κερδίσουν από την πάταξη των ανασφάλιστων. Υπολογίζεται ότι με μείωση κατά 20% των ανασφάλιστων οχημάτων τα έσοδα στον κλάδο (αστικής ευθύνης αυτοκινήτου) θα αυξηθούν κατά 30% περίπου γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω τα αποθεματικά των εταιρειών και βέβαια θα φέρει και κέρδη.
Ωστόσο, παραμένει πρόβλημα ότι υπάρχει ένας «σκληρός πυρήνας» ανασφάλιστων οι οποίοι είτε λόγω πεποιθήσεων , είτε λόγω απορίας (δύσκολα να σκεφτεί κάποιος στο εξωτερικό ότι μπορεί να έχεις και να συντηρείς αμάξι χωρίς να πληρώνεις ασφάλιστρα) δεν ασφαλίζονται. Αυτοί αποτελούν τις ‘βόμβες’ του συστήματος και δυστυχώς αυξάνονται όταν μειώνονται κάποιοι άλλοι. Η μεγαλύτερη όμως ‘βόμβα’ είναι τα ίδια τα κρατικά αυτοκίνητα, τα οποία (άγνωστο για ποιο λόγο) είναι ανασφάλιστα.
Μάλλον θεωρούν ότι το κράτος είναι φερέγγυο και θα πληρώσει. Ίσως το κυνήγι των ανασφάλιστων θα πρέπει να ξεκινήσει από εκεί και μετά να περάσει προς τους ιδιώτες. Αυτό γράφουν όλοι οι κλαδικοί χρόνια τώρα αλλά ουδόλως έχει εισακουσθεί. Πάντως είναι υποκριτικό να βλέπει κανείς το κράτος να κόπτεται για τα ανασφάλιστα όταν το ίδιο δεν μπορεί να τηρήσει ούτε τα στοιχειώδη.

Η ΕΚΤ ενισχύει τις κατευθύνσεις της προς τις τράπεζες για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) ανακοίνωσε χθες την έναρξη διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης όσον αφορά σχέδιο συμπληρώματος του εγγράφου κατευθύνσεων της ΕΚΤ για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Το συμπλήρωμα, το οποίο αποτελεί προσθήκη στο έγγραφο κατευθύνσεων που δημοσιεύθηκε στις 20 Μαρτίου 2017, ενισχύει τις κατευθύνσεις όσον αφορά την προώθηση πρακτικών έγκαιρου σχηματισμού προβλέψεων και διαγραφών.
Το σχέδιο συμπληρώματος προσδιορίζει τις προσδοκίες ποσοτικού χαρακτήρα των εποπτικών αρχών σχετικά με τα ελάχιστα επίπεδα προληπτικών προβλέψεων για νέα ΜΕΔ. Οι προσδοκίες για τις προληπτικές προβλέψεις, οι οποίες θα ισχύουν για όλα τα ανοίγματα που ταξινομούνται ως μη εξυπηρετούμενα σύμφωνα με τον ορισμό της Ευρωπαϊκής Αρχής Τραπεζών (ΕΑΤ) από την 1η Ιανουαρίου 2018 και μετά, λαμβάνουν υπόψη το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ένα δάνειο έχει ταξινομηθεί ως μη εξυπηρετούμενο, καθώς και τον βαθμό κάλυψης και την αποτίμηση αξίας της εξασφάλισης. Πιο συγκεκριμένα, οι τράπεζες αναμένεται να παρέχουν πλήρη κάλυψη για το ανεξασφάλιστο μέρος των νέων ΜΕΔ έπειτα από 2 έτη το αργότερο και για το εξασφαλισμένο μέρος έπειτα από 7 έτη το αργότερο. Επιπλέον, οι τράπεζες θα πρέπει να αιτιολογούν στις εποπτικές αρχές τυχόν απόκλιση από τις κατευθύνσεις. Με βάση τις αιτιολογήσεις των τραπεζών, η ΕΚΤ θα αξιολογεί την ανάγκη λήψης πρόσθετων εποπτικών μέτρων.
Προτείνεται το σχέδιο συμπληρώματος να ισχύει για τα νέα ΜΕΔ. Σε ό,τι αφορά τα αποθέματα ΜΕΔ, η Τραπεζική Εποπτεία της ΕΚΤ ζήτησε από τις τράπεζες με υψηλά επίπεδα ΜΕΔ να υποβάλουν το α΄ εξάμηνο του έτους στρατηγικές για τα ΜΕΔ, συμπεριλαμβανομένων των στόχων τους μείωσης των ΜΕΔ. Πολλές τράπεζες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο και έχουν υποβάλει αξιόπιστες στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων μείωσης. Ωστόσο, για ορισμένες τράπεζες απαιτούνται ακόμη ορισμένες βελτιώσεις. Η Τραπεζική Εποπτεία της ΕΚΤ θα εξακολουθήσει να παρακολουθεί στενά την πρόοδο που έχει σημειωθεί ως προς τη μείωση των ΜΕΔ, τον σχηματισμό προβλέψεων για τα αποθέματα ΜΕΔ, καθώς και τις εξελίξεις όσον αφορά τις στρατηγικές για τα ΜΕΔ. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του α΄ τριμήνου του 2018, η Τραπεζική Εποπτεία της ΕΚΤ θα παρουσιάσει τις σκέψεις της για περαιτέρω πολιτικές με σκοπό την αντιμετώπιση του υφιστάμενου αποθέματος των ΜΕΔ, συμπεριλαμβανομένων κατάλληλων μεταβατικών ρυθμίσεων.
Στις 30 Νοεμβρίου 2017 η ΕΚΤ θα διοργανώσει δημόσια συζήτηση στο πλαίσιο της διαδικασίας διαβούλευσης στις εγκαταστάσεις της στη Φρανκφούρτη. Σχετικές πληροφορίες για τον τρόπο συμμετοχής στη δημόσια συζήτηση και τον τρόπο υποβολής σχολίων δημοσιεύονται στον δικτυακό τόπο της ΕΚΤ. Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, η ΕΚΤ θα δημοσιεύσει τα σχόλια που έλαβε, συνοδευόμενα από έγγραφο παρατηρήσεων.

 Τι αλλάζει στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση με τη χρήση Cloud

του Γεώργιου Στάθη, Διευθυντή Πληροφορικής της MEGA BROKERS S.A.

To Cloud Computing κερδίζει μερίδιο αγοράς και κάνει την εμφάνιση του και στην ασφαλιστική αγορά. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αποθηκεύουν τα πολύτιμα δεδομένα τους σε έναν ηλεκτρονικό σύννεφο και ανά πάσα ώρα και στιγμή να μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση εξ αποστάσεως. Η τεχνολογία cloud μαζί με τα Smartphones, έχει γίνει η καθοριστική τεχνολογία της ψηφιακής εποχής. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες εταιρίες πληροφορικής πρωτοπορούν στην παροχή υπηρεσιών cloud computing σε όλο τον κόσμο, ενώ οι ηγέτιδες ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να το εντάσσουν στις λειτουργίες τους με αφορμή την προσπάθεια ψηφιοποίησης που γίνεται στον κλάδο.

Ο αντίκτυπος των υπηρεσιών στο σύννεφο γίνεται αισθητός και στο χώρο της διαμεσολάβησης. Τέσσερις από τους πέντε μεγαλύτερους ασφαλιστικούς πράκτορες/μεσίτες παγκοσμίως χρησιμοποιούν τεχνολογία cloud και από έρευνα που πραγματοποιήθηκε διαπιστώθηκε ότι όσοι υιοθετούν το cloud computing γνώρισαν τις ακόλουθες βελτιώσεις στις επιχειρησιακές τους λειτουργίες:

Βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων και της διαχείρισης κατά 86%
Μείωση των λειτουργικών εξόδων στους τομείς πωλήσεων, υπηρεσιών και εμπορίας κατά 64%
Μείωση κατά 43% των δαπανών πληροφορικής
Αύξηση της παραγωγικότητας κατά 33%
Αύξηση της διατήρησης των πελατών κατά 28%
Η νέα εποχή της διαμεσολάβησης χαρακτηρίζεται από σκληρό ανταγωνισμό και ανάγκη για ποιοτική και γρήγορη εξυπηρέτηση. Πιο συγκεκριμένα οι ασφαλιστές του μέλλοντος για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να επιτύχουν χρειάζονται:

Βελτιωμένη ταχύτητα με την οποία παραδίδουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες τους.
Εργαλεία που να τους βοηθούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα το χαρτοφυλάκιο τους ή τα χαρτοφυλάκια του δικτύου συνεργατών τους.
Εργαλεία ευκολότερης παρακολούθησης λογιστικών ζητημάτων που θα τους γλιτώνουν χρόνο.
Καινοτομία στη προώθηση πολυπλοκότερων προϊόντων στους καταναλωτές. Για παράδειγμα, ένα προϊόν ταξιδιωτικής ασφάλισης θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε μια ιστοσελίδα που ασχολείται με ταξίδια.
Όμως εκτός από τα πλεονεκτήματα της βελτιωμένης εμπειρίας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, το cloud computing προσφέρει κάτι που χρειάζεται κάθε σύγχρονη επιχείρηση – ένα σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας.

Το σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας διευκρινίζει πώς μια επιχείρηση θα ανταποκριθεί σε ένα περιστατικό, που απειλεί να βλάψει τα δεδομένα της.

Σε μια περίπτωση ζημιάς σε εταιρικά συστήματα, το σημαντικό είναι πόσο γρήγορα θα μπορέσει ο οργανισμός να επανέλθει σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας και με το μικρότερο κόστος.

Αντί να χρειαστεί να αγοράσετε ακριβό εξοπλισμό για να παράγετε μια δευτερεύουσα θέση αποθήκευσης για τα δεδομένα σας ή για να εκτελέσετε επαχθείς διαδικασίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι τα δεδομένα φυλάσσονται με ασφάλεια στο νέφος.

Οι χρήστες που πραγματοποιούν συναλλαγές σε υπηρεσίες cloud συνεχώς αυξάνονται. Έτσι οι ασφαλιστικοί μεσίτες προκειμένου να εκπληρώσουν το ρόλο τους ως αξιόπιστοι σύμβουλοι, θα πρέπει να παρέχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται οι πελάτες τους οπουδήποτε και οποτεδήποτε, διαφορετικά θα παραμείνουν στη σκιά εκείνων που είναι πιο ικανοί να εκμεταλλευτούν τις αναδυόμενες τεχνολογίες.

Η Mega Brokers SA πρωτοπορεί και έχει υιοθετήσει υπηρεσίες cloud από το 2012 για την πρόσβαση στα email μέχρι την παροχή πλατφόρμας στους ασφαλιστικούς συνεργάτες της για την On Line έκδοση συμβολαίων.

Για να μάθετε περισσότερα για εμάς και τη φιλοσοφία μας, αλλά και για να ενημερωθείτε για τα εργαλεία και τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν οι συνεργάτες μας επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας στο www.megabroker.gr ή επικοινωνήστε απευθείας μαζί μας στο info@megabroker.gr

Νέα στήριξη στην Εξωδικαστική επίλυση διαφορών

Πρωτόκολλο Συνεργασίας για την προώθηση της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών και της αξιοποίησης της διαμεσολάβησης υπεγράφη μεταξύ της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή”, του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας

Σκοπός του Πρωτοκόλλου είναι η ανάδειξη της αξίας και της αποτελεσματικότητας της εναλλακτικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών για όλους. Η εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών έχει οφέλη τόσο για τους καταναλωτές, οι οποίοι εξοικονομούν χρόνο και χρήματα σε σχέση με την προσφυγή Δικαιοσύνη, όσο και για τους προμηθευτές, οι οποίοι διαχειρίζονται πιο σωστά τις σχέσεις τους με καταναλωτές, βελτιώνουν την εμπορική φήμη τους στην αγορά και προστατεύουν το κύρος του επαγγελματικού τους κλάδου από πιθανή δυσφήμηση που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τυχόν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μιας μειοψηφίας προμηθευτών.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπονται από το Πρωτόκολλο Συνεργασίας σειρά από κοινές ενέργειες και πρωτοβουλίες των συμβαλλόμενων μερών, μεταξύ των οποίων:

► Η προώθηση δράσεων για την ευρύτερη και καλύτερη δυνατή ενημέρωση των καταναλωτών και των προμηθευτών για την εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών.

► Οι επιχειρήσεις-μέλη των ανά την Ελλάδα Επιμελητηρίων θα υποστηρίζουν τη διαδικασία διαμεσολάβησης και θα ανταποκρίνονται, το συντομότερο δυνατόν, στην πρόσκληση που θα τους απευθύνουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας για τη φιλική επίλυση εγχώριων ή διασυνοριακών καταναλωτικών διαφορών, αποστέλλοντας τις απόψεις τους και προβαίνοντας στη διατύπωση συμβιβαστικών προτάσεων, όπου αυτό είναι δυνατόν.

► Επί σημαντικών περιπτώσεων καταναλωτικών διαφορών, όπου τα εμπλεκόμενα μέρη ενδέχεται να προβάλλουν αντικρουόμενους ισχυρισμούς, οι οποίοι εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των Επιμελητηρίων θα παρέχεται η δυνατότητα, στον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, να ζητούν, από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, τη συνδρομή της, με την παροχή σχετικής πληροφόρησης.

► Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα παρέχει τεχνογνωσία στον τομέα των τεχνικών διαπραγμάτευσης και επίλυσης διαφορών προς την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, προς αξιοποίησή της κατά τη διευθέτηση διαφορών που ανακύπτουν μεταξύ προμηθευτών, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.

► Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα μεριμνήσει για τον σχεδιασμό, σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, ειδικού σήματος εμπιστοσύνης (trustmark), που θα αποδοθεί στις επιχειρήσεις που υπάγονται στις διαδικασίες διαμεσολάβησης ενώπιον της Αρχής και ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας.

Το Πρωτόκολλο υπέγραψαν για λογαριασμό της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή” ο Συνήγορος κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, για λογαριασμό της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας ο Πρόεδρός της κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος και για λογαριασμό του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας η Διευθύντριά του και Αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή κ. Αθηνά Κοντογιάννη.

Μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας τα μέρη προέβησαν στις ακόλουθες δηλώσεις:

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης:

«Με το Πρωτόκολλο Συνεργασίας που υπογράψαμε σήμερα με τον κ. Κωνσταντίνο Μίχαλο Πρόεδρο της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας συμβάλλουμε από κοινού στην περαιτέρω προώθηση της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών και ειδικότερα των καταναλωτικών, στην αποφόρτιση της Δικαιοσύνης από σωρεία υποθέσεων και στην ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης στην αγορά που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη. Εγγύηση γι’ αυτό αποτελούν η υπερδωδεκαετής εμπειρία και το υψηλό ποσοστό επιτυχούς διαμεσολάβησης της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» που φθάνει το 82,5%, οι ανέξοδες και ταχείες διαδικασίες που ακολουθούνται με μέσο χρόνο επίλυσης μικρότερο των 3 μηνών και το πολύ μεγάλο ποσοστό εκούσιας συμμετοχής των προμηθευτών σε αυτή που ξεπερνά το 94%. Τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών που εφαρμόζει η Αρχή από τον Φεβρουάριο 2016 και την προσφορά διαμεσολαβητικών υπηρεσιών και σε διασυνοριακές διαφορές εντός Ε.Ε., μέσω του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, καταδεικνύουν ότι οι νέοι δρόμοι που έχουν ανοιχθεί στη διαμεσολάβηση ανταποκρίνονται στις ανάγκες ολοένα και περισσότερων προμηθευτών και καταναλωτών. Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” θέτει την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει στις τεχνικές διαπραγμάτευσης και διαμεσολάβησης στην υπηρεσία της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, στηρίζοντας τις πρωτοβουλίες για εφαρμογή του θεσμού και στις διαφορές μεταξύ εμπόρων/επιχειρήσεων”.

Ο πρόεδρος της ΚΕΕ, κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος:

Η ΚΕΕΕ αναγνωρίζει την ιδιαίτερη συμβολή των εναλλακτικών μεθόδων αντιμετώπισης διαφορών στην αμεσότερη και ταχύτερη λειτουργία απονομής της δικαιοσύνης, αλλά και στη μείωση του κόστους που συνεπάγεται η υιοθέτησή τους, τόσο για τον πολίτη- καταναλωτή, όσο και για τον επιχειρηματία-προμηθευτή. Για το λόγο αυτό, εξάλλου, λειτουργεί στο μεγαλύτερο Επιμελητήριο της χώρας, ήδη από το 2013, το Κέντρο Διαμεσολάβησης του ΕΒΕΑ.

Ως προς την παρούσα συνεργασία, η ΚΕΕΕ δηλώνει την ισχυρή βούλησή της να συνδράμει στην διάδοση και εμπέδωση του θεσμού, με την προτροπή των επιχειρήσεων- μελών της να απευθύνονται στις σχετικές διαδικασίες, την ενημέρωσή τους για τα οφέλη της υπαγωγής σε αυτές, αλλά και με τη συστηματική πληροφόρηση των καταναλωτών. Επίσης, αξιοποιώντας την επιμελητηριακή εμπειρία στην υποβολή βελτιωτικών προτάσεων, αλλά και στην κατάρτιση συμβιβαστικών λύσεων, αναφορικά με τις κατ’ ιδίαν περιπτώσεις».

Νοσοκομεία και ΕΟΠΥΥ: Μήπως πραγματικά είναι κερδοφόρα;

O τομέας υγείας μπορεί να γίνει υπόδειγμα καλής πρακτικής για όλο το δημόσιο τομέα Η ανακοίνωση των στοιχείων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) που ανακοινώνονται κάθε μήνα μπορεί και να κρύβει ίσως μια ευχάριστη έκπληξη για το σύστημα υγείας. Τα πολλά συσσωρευμένα προβλήματα όλα τα προηγούμενα έτη φαίνεται να βρίσκουν λύση, τουλάχιστον όσον αφορά την οικονομική τους διαχείριση.

Στην έκθεση του ΓΛΚ αναγράφεται ότι τα ληξιπρόθεσμα του ΕΟΠΠΥ και των νοσοκομείων είναι 1.086 εκατ. € και 549,6 εκατ. € αντίστοιχα. Από τα στοιχεία που κατά καιρούς δημοσιεύονται, δυστυχώς όχι επίσημα από τους ιστότοπους του Υπουργείου Υγείας (Υ.Υ.) και του ΕΟΠΠΥ, τα ποσά που πρέπει να εισπραχθούν – συμψηφιστούν από το Υ.Υ. για τα νοσοκομεία και τον ΕΟΠΠΥ είναι 400 εκατ. € και 1.000 εκατ. € αντίστοιχα (συμπεριλαμβάνονται φάρμακα, ιατροτεχνολογικά, κλινικές, διαγνωστικά). Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το clawback και το rebate παλαιότερων ετών, που για λόγους τυπικούς, διαδικαστικούς αλλά και νομικούς, λόγω κακής εφαρμογής των υφιστάμενων νόμων και των υπουργικών αποφάσεων, δεν έχουν εισπραχθεί ακόμα.

Για τα μεν νοσοκομεία το clawback που πρέπει να εισπραχθεί μόνο για το 2017 είναι άνω των 200 εκατ. € ενώ για τον ΕΟΠΠΥ είναι άνω των 600 εκατ. €. Στα ανωτέρω ποσά που πρέπει να συμψηφιστούν με τα νοσοκομεία θα πρέπει να προστεθούν και τα διαθέσιμα ποσά που υπάρχουν κατατεθειμένα σε ιδιωτικές τράπεζες και τα οποία θα μπορούσαν να δοθούν άμεσα στους προμηθευτές. Θα μπορούσε λοιπόν να πραγματοποιηθεί άμεσα η εξόφληση των προμηθευτών από τους ήδη υπάρχοντες πόρους των νοσοκομείων και του ΕΟΠΥΥ και η οποία θα μπορούσε να δώσει μια ανάσα στην αγορά, να βοηθήσει στην ανάπτυξη (αφού αυτοί οι πόροι θα κατευθυνθούν και σε άλλες δραστηριότητες) και να δώσει την πραγματική εικόνα της οικονομικής και διαχειριστικής κατάστασης των νοσοκομείων.

Από τις τελευταίες εγκυκλίους για την μεταφορά των διαθεσίμων των νοσοκομείων στην Τράπεζα της Ελλάδος αποδεικνύεται ότι υπάρχουν και σήμερα τα ικανά χρηματικά διαθέσιμα για την αποπληρωμή των προμηθευτών. Για να παρουσιάζεται η πραγματική εικόνα των νοσοκομείων και του ΕΟΠΠΥ θα πρέπει η αναγραφή των στοιχείων του ΓΛΚ να αναλύεται είτε περαιτέρω, είτε στους επίσημους ιστοτόπους του Υ.Υ. και του ΕΟΠΠΥ. Σύμφωνα με την έκθεση του κρατικού προϋπολογισμού του ΓΛΚ οι επιχορηγήσεις στις ΥΠΕ και τα Νοσοκομεία είναι 402 εκατ. € από τις αρχές του έτους έως και τον Αύγουστο 2017 έναντι των 1.301 εκατ. € που προβλέπονται στον κρατικό προϋπολογισμό (ήτοι 30,8% έναντι του στόχου). Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με αυτήν την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού για τον Αύγουστο δόθηκαν μόνο 2 εκατ. € στις ΥΠΕ και στα ΠΕΔΥ. Από τους ισολογισμούς των νοσοκομείων μέχρι και το 2015, τα λειτουργικά έσοδα τους είναι περισσότερα από το λειτουργικό κόστος τους κατά τα έτη 2013-2015. Αυτό θα είχε μεγαλύτερη αξία αν στα περισσότερα νοσοκομεία κατά το παρελθόν οι ορκωτοί λογιστές στις εκθέσεις τους, δεν διατύπωναν επιφύλαξη γνώμης.

Τα νοσοκομεία είναι υποχρεωμένα να συντάσσουν οικονομικές καταστάσεις και με βάση τα διεθνή πρότυπα χρηματοοικονομικής αναφοράς όπως προβλέπεται από το άρθρο 27 του ν.3599/2007 και το άρθρο 11 του ν.3697/2008. Σύμφωνα με το αρθ. 51 του Ν. 4384/2016, διεγράφησαν οι απαιτήσεις των νοσοκομείων του ΕΣΥ έναντι του ΕΟΠΥΥ, που προέρχονταν από υπηρεσίες παρασχεθείσες σε ασφαλισμένους αυτού (εισπρακτέα νοσήλια) στο ύψος των ετησίων χρηματοδοτήσεων τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, για τα έτη 2012, 2013 και 2014, ανεξαρτήτως του χρόνου τιμολόγησής τους. Το αποτέλεσμα αυτό θα απεικονιστεί στις λογιστικές καταστάσεις του έτους 2016. Απαιτείται λοιπόν η δημοσίευση των ισολογισμών των νοσοκομείων, προκειμένου να είναι γνωστή η οικονομική και διαχειριστική κατάσταση τους. Αυτό γίνεται πιο επιτακτικό για λόγους όχι μόνο δημοσιονομικούς, αλλά και λειτουργικούς των νοσοκομείων από το 2018, αφού έως τις 31.12.2017 τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, τα στρατιωτικά Νοσοκομεία, τα Νοσοκομεία ειδικού καθεστώτος, τα λοιπά Ν.Π.Δ.Δ. και οι λοιπές δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών υγείας και τα ιδιωτικά φαρμακεία (αποκλειστικά για την παροχή φαρμάκων προς ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ) εξαιρούνται της διαδικασίας εκκαθάρισης και εντάσσονται σε αυτή από 1.1.2018.

Αυτό σημαίνει ότι τα νοσοκομεία θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ με τα ισχύοντα ΚΕΝ ακριβώς και οι άλλοι πάροχοι υγείας (π.χ ιδιωτικές κλινικές). Θα πρέπει λοιπόν να υπολογιστούν άμεσα το clawback και το rebate, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, διορθώνοντας λάθη του παρελθόντος και να γίνουν άμεσα οι πληρωμές και οι συμψηφισμοί με τους δικαιούχους προμηθευτές. Θα είναι η πρώτη καταγραφή που έχει γίνει στο σύστημα παροχής υγείας στην Ελλάδα και η πρώτη πραγματική απεικόνιση της οικονομικής κατάστασης του. Η δημοσίευση ισολογισμών από τα νοσοκομεία όπως προβλέπεται, η διενέργεια διαγωνισμών μέσω του ΕΣΗΔΗΣ (και όχι με απευθείας αναθέσεις) και τέλος η πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών, είτε μέσω συμψηφισμών, είτε μέσω πληρωμών από τα υπάρχοντα διαθέσιμα των νοσοκομείων μπορεί να αποδείξει ότι η παροχή υγείας στην Ελλάδα έχει θετικό πρόσημο και μπορεί να γίνει υπόδειγμα καλής πρακτικής για όλο το δημόσιο τομέα. Εάν γίνουν όλα τα παραπάνω, τότε και μόνο τότε, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και τα ευφυή ΠΣ (Β.Ι.) και οι χάρτες υγείας για την παρακολούθηση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Γιατί μόνο η επίκληση τους, αλλά όχι η σωστή τροφοδότηση τους με δεδομένα, οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα που έχουν σοβαρές συνέπειες στην επιπτώσεις στην παροχή υπηρεσιών υγείας.

του κ. κ. Ιωάννη Καραφύλλη, Procurement – Logistics Specialist

Πηγή: Healthmag.gr

Αύξηση 0,6% στα ασφάλιστρα το επτάμηνο του 2017

Ανοδικά +0,6% κινήθηκε η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιούλιου 2017 έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Πτώση -0,9% στις ασφαλίσεις ζωής ενώ άνοδο σημείωσαν οι ασφαλίσεις κατά ζημιών.
Στο κλάδο Ζωής η παραγωγή διαμορφώθηκε στα 1,077 δισ. και στο κλάδο κατά Ζημιιών στα 1,146 δισ.
Τον Ιούλιο του 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016, οι ασφαλίσεις Ζωής μείωσαν την παραγωγή τους σε μηνιαία βάση (-13,3%) για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Αντιθέτως, οι ασφαλίσεις κατά Ζημιών αύξησαν την παραγωγή τους σε μηνιαία βάση (+8,1%) για τρίτο συνεχόμενο μήνα. Συνολικά, η παραγωγή ασφαλίστρων μηνός Ιουλίου μειώθηκε κατά 2,9% έναντι του Ιουνίου του 2016.