Σήμερα η απόφαση για την Εθνική Ασφαλιστική!

Το σημερινό Δ.Σ της Εθνικής Τράπεζας θα κληθεί να αποφασίσει υπό ποιους όρους θα συνεχισθεί ο διαγωνισμός πώλησης ποσοστού 75% με 100% της Εθνικής Ασφαλιστικής, καθώς λήγει η εννεάμηνη περίοδος αποκλειστικότητας που είχε δοθεί στην Exin ως τον προτιμητέο επενδυτή.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες,οι κ.κ. Λ. Φραγκιαδάκης και Π. Μυλωνάς, CEO και αναπληρωτής CEO, αντίστοιχα, της τράπεζας, συναντήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας με τον Matt Fairfield της Exin, παρουσία των συμβούλων πώλησης.

Ο κ.Fairfield δεν προσκόμισε στη συνάντηση αποδεικτικά κεφαλαιακών δεσμεύσεων, υποσχέθηκε, όμως, ότι θα είναι στη διάθεση της Εθνικής μερικές ώρες πριν την κρίσιμη συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου.

 

Η πλευρά της Exin παρουσίασε το σχήμα των επενδυτών, που συζητούν να αποτελέσουν τους βασικούς χρηματοδότες της εξαγοράς (σ.σ μεταξύ αυτών δύο private equity funds και ένα sovereign fund) και ζήτησε από την Εθνική παράταση 15 ημερών στην περίοδο αποκλειστικότητας για να οριστικοποιήσει τους συμμετέχοντες και να καταθέσει το μετοχολόγιο για την κάλυψη των 718,5 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη της Εθνικής απέφυγαν οποιαδήποτε αναφορά στο αίτημα της Εxin, σε συνδυασμό με την αναξιοπιστία του σχήματος, καθιστά εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει εισήγηση στο σημερινό Δ.Σ για παράταση της περιόδου αποκλειστικότητας στις συζητήσεις με την Exin.

 

«Θα πρέπει τα sound letters που θα προσκομίσει η Exin να είναι τόσο ισχυρά ως προς την ποιότητα των επενδυτών και τη δομή της συναλλαγής, που η Εθνική να πεισθεί ότι αξίζει ο κόπος να δοθεί μια ολιγοήμερη παράταση», σχολιάζει στέλεχος επενδυτικής τραπεζικής που έχει παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς το διαγωνισμό.

 

Υπό το παραπάνω πρίσμα το πλέον πιθανό σενάριο είναι η Εθνική να άρει την αποκλειστικότητα της Exin και να απευθυνθεί στη Fosun ως το δεύτερο προτιμητέο. Υπάρχει επίσης, η πιθανότητα που όμως φαντάζει μικρή, υπό τις τρέχουσες συνθήκες, η Εθνική να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό και να ξεκινήσει τη διαπραγμάτευση με την DG Comp για τους όρους και τον χρόνο που θα τρέξει το νέο εγχείρημα πώλησης.

 

Αξιοσημείωτη η δυναμική της Εθνικής Ασφαλιστικής

Στο μεταξύ αξιοσημείωτη είναι η δυναμική της Εθνικής Ασφαλιστικής, η οποία ενώ όλο τον προηγούμενο χρόνο δραστηριοποιείτο σε ρευστό περιβάλλον κατάφερε να εμφανίσει αυξημένη κερδοφορία (προ φόρων) στα 71,6 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 57,9 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν,όπως και αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων. Η θετική εικόνα των αποτελεσμάτων της Εθνικής Ασφαλιστικής θα πρέπει να πιστωθεί στη διοίκηση της εταιρείας, στους εργαζόμενους, στις πωλήσεις, αλλά και στη στήριξη της από την Εθνική Τράπεζα.

Ειδικότερα, η παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων και δικαιωμάτων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1,8% -όπως ήδη έχει αναφέρει το Next Deal- στα 587,9 εκατ. ευρώ, έναντι 577,6 εκατ. ευρώ το 2016.

Η παραγωγή του κλάδου ζωής αυξήθηκε στα 427,3 εκατ. ευρώ έναντι 402,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, ενώ η παραγωγή του κλάδου γενικών ασφαλίσεων μειώθηκε στα 160,5 εκατ. ευρώ έναντι 175,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον κλάδο ζωής αύξηση σημείωσαν σχεδόν όλα τα είδη ασφαλίσεων όπως τα bancassurance εφάπαξ καταβολών, τα ατομικά περιοδικών καταβολών, τα νοσοκομειακά ,ενώ πτώση της παραγωγής σημειώθηκε σε κάποιες κατηγορίες unit linked.

Επίσης, αρνητικά επέδρασε το γεγονός ότι δεν καταγράφηκε στη χρήση 2017 ένα μεγάλο ομαδικό συμβόλαιο καθώς ήταν 18μηνης διάρκειας και θα καταγραφεί στη χρήση 2018 η ανανέωσή του.

 

nextdeal

Deal δισεκατομμυρίων: H GlaxoSmithKline εξαγόρασε το 36,5% της Novartis

Η GlaxoSmithKline ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει το 36,5% της Novartis έναντι 13 δισ. δολαρίων.

Την περασμένη εβδομάδα, η GSK απέσυρε το ενδιαφέρον της για την εξαγορά της Pfizer.

 

“Αυτό θα ενισχύσει την ικανότητά μας να χρησιμοποιούμε κεφάλαια για να αναπτύξουμε τη βασική μας δραστηριότητα, να κατευθύνουμε τις αποδόσεις των μετόχων και να αντλήσουμε αξία από εξαγορές καθώς συνεχίζουμε να χτίζουμε την κορυφαία φαρμακευτική εταιρεία, με τη βοήθεια των ψηφιακών μέσω και των δεδομένων”, δήλωσε ο CEO της Novartis, Vas Narasimhan.

 

Το κοινό σχήμα με την GlaxoSmithKline σχηματίστηκε το 2015 και αφορά σε καταναλωτικά ιατρικά σκευάσματα.

“Η προτεινόμενη συμφωνία θα μας επιτρέψει στους μετόχους μας να επωφεληθούν από μία από τις κορυφαίες επιχειρήσεις στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης των καταναλωτών παγκοσμίως” δήλωσε η CEO της GSK, Emma Walmsley.

Πηγή: Reuters

Ασφάλιση υγείας από την Generali πιο πλήρης και ευέλικτη από ποτέ!

Σε αναβαθμίσεις των ασφαλιστικών της λύσεων προχωρά η Generali, εφαρμόζοντας τη φιλοσοφία της, ότι η υγεία των ασφαλισμένων θα πρέπει να προσεγγίζεται ολιστικά. Μέσα από ευέλικτες λύσεις, που ακολουθούν τις εξελίξεις τις ιατρικής αλλά και τις ανάγκες των καταναλωτών, η Generali κάνει τη διαφορά, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη πρόσβαση σε εξειδικευμένες υπηρεσίες υγείας και εισάγοντας στοιχεία ανταποδοτικότητας στα προϊόντα της.

 

Η νέα προσέγγιση αφορά τόσο στο εξωνοσοκομειακό πρόγραμμα Health Keeper όσο και στις ήδη επιτυχημένες νοσοκομειακές λύσεις υγείας Medical Safety και Medical Family, οι οποίες ενσωματώνουν παροχές υψηλής ποιότητας, που δεν περιορίζονται στα έξοδα μιας νοσηλείας.

«Όπως έχει αποδείξει η Generali στο χώρο της υγείας δεν ακολουθεί, αλλά χαράσσει νέους δρόμους. Είμαστε περήφανοι, ως εταιρεία, που βάσει των δικών μας προτάσεων και ιδεών στην υγεία, ευνοείται η άμιλλα και ο υγιής ανταγωνισμός και όλο αυτό το αποτέλεσμα η αγορά το επιστρέφει στους ασφαλισμένους της, οι οποίοι επωφελούνται αναβαθμισμένων ποιοτικά προϊόντων και υπηρεσιών. Η νέα μας προσέγγιση αφορά στους ασφαλισμένους και είναι μόνο η αρχή, καθώς ο μόνος μας στόχος είναι να ανταποδώσουμε την εμπιστοσύνη και τη σταθερή τους προτίμηση στην Generali, με το να είμαστε παρόντες στις καθημερινές τους ανάγκες και τον τρόπο ζωής τους. Θα υπάρχει συναρπαστική συνέχεια…», υπογραμμίζει η κα Ελένη Μάνου, Τεχνική Διευθύντρια Ατομικών Ασφαλίσεων Ζωής.

 

Νοσοκομειακή Ασφάλιση

Νέες υπηρεσίες που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες υγείας

Το νοσοκομειακό πρόγραμμα Medical Safety, αποτελεί ένα αποτελεσματικό σύστημα υγείας που προστατεύσει τον ασφαλισμένο από κάθε ενδεχόμενο, αφού συνδυάζει την πρόληψη με τη νοσοκομειακή και την τριτοβάθμια περίθαλψη. Παράλληλα, περιλαμβάνει σημαντικά προνόμια και διευκολύνσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να καθορίζει ο ίδιος τις παραμέτρους της ασφάλισής του, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα και το εύρος της κάλυψης του. Αντίστοιχα, μέσω των οικογενειακών προγραμμάτων Family, η Generali, σεβόμενη τον οικογενειακό προϋπολογισμό, παρέχει υπερπλήρης νοσοκομειακή κάλυψη για όλα τα μέλη της – ζευγάρια και παιδιά- με τους ίδιους όρους. Μετά την πολύ επιτυχημένη πορεία των παραπάνω νοσοκομειακών προγραμμάτων, η Generali έρχεται ακόμη πιο κοντά στις απαιτήσεις των πελατών της με νέες προτάσεις και παροχές.

 

Ανταποκρινόμενη στο αίτημα των καταναλωτών για την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών, που έχουν συγκριτικά υψηλό κόστος και δεν περιλαμβάνονται στα παραδοσιακά νοσοκομειακά προγράμματα υγείας της ασφαλιστικής αγοράς, η Generali καινοτομεί εισάγοντας καλύψεις όπως: φαρμακευτικές και οδοντιατρικές δαπάνες, γυαλιά όρασης, εξωνοσοκομειακές παροχές και ιατρικές πράξεις, διαγνωστικές εξετάσεις ακόμη και αισθητικές επεμβάσεις.

 

Ο ασφαλισμένος, επιλέγοντας τις παραπάνω προαιρετικές καλύψεις θα έχει τη δυνατότητα να επωφελείται, μέσω της ασφάλισής του, απολαμβάνοντας μια σειρά παροχών, που δεν σχετίζονται μόνο με τη νοσηλεία του. Η ασφάλισή του μετατρέπεται σε μια ολιστική προσέγγιση θωράκισης της υγείας, η οποία θα μπορεί να προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες του. Ο ίδιος θα μπορεί παράλληλα να απολαμβάνει σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη, όπως μείωση έως και 50% της ετήσιας συμμετοχής του στα έξοδα και συμπληρωματική κάλυψη των επειγόντων περιστατικών με ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο. Επίσης, η Generali προχωρά και στην κάλυψη εξετάσεων μοριακής βιολογίας, χωρίς οικονομικούς περιορισμούς, καινοτομώντας έτσι, σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς.

 

Περισσότερα με χαμηλότερο κόστος

Με στόχο να κάνει την ασφάλιση ακόμη πιο φιλική και προσβάσιμη για τους καταναλωτές, η εταιρεία παρέχει ξεχωριστά προνόμια και καλύψεις, με σημαντικό οικονομικό όφελος.

Χαρακτηριστική είναι η ετήσια ισχύς της συμμετοχής που καταβάλει ο ασφαλισμένος, μία μόνο φορά, ανεξάρτητα με το πόσες φορές θα επιλέξει να κάνει χρήση της νοσοκομειακής του κάλυψης.

 

Ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης ιατρικής, εμπλουτίζονται συνεχώς και οι εξετάσεις των δωρεάν ckeck up, ώστε ο ασφαλισμένος να νιώθει πιο σίγουρος και προστατευμένος από ποτέ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Generali έχει εισάγει από πολύ νωρίς την πρόληψη σε όλα της προγράμματα υγείας, παρέχοντας το πιο πλήρες πακέτο προληπτικών ελέγχων στην αγορά. Πλέον, οι ασφαλισμένοι θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν, εκτός από τους δωρεάν ελέγχους και επιπρόσθετες, εξειδικευμένες προληπτικές εξετάσεις, σε ιδιαίτερα προνομιακό κόστος.

Σημαντικές αναβαθμίσεις έγιναν και σε επίπεδο νοσηλείας στο εξωτερικό, αφού η Generali προσφέρει παγκόσμια κάλυψη αλλά και συντονισμό νοσηλείας, χωρίς περιορισμούς, αυξάνοντας το ποσοστό κάλυψης στις περιπτώσεις νοσηλείας στις ΗΠΑ και στον Καναδά, στο 95%.

«Σημείο εστίασης της πολιτικής μας είναι ο ασφαλισμένος! Συνδυάσαμε την τεχνογνωσία μας στον κλάδο Ζωής, επικυρώσαμε τη βιωσιμότητα των λύσεων και αξιολογήσαμε την εμπορική τους επιτυχία με τη βοήθεια των συνεργατών μας, που μας μεταφέρουν τον παλμό της αγοράς. Βάλαμε ένα στοίχημα, να παρέχουμε, για ακόμη μία φορά, τα πιο πλήρη και καινοτόμα προϊόντα και το πετύχαμε», τονίζει ο κ. Παναγιώτης Βασιλόπουλος, Chief Technical Manager της Generali.

 

Ευελιξία, προσβασιμότητα, οικονομία

Χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό των προγραμμάτων και τις στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαία νοσοκομεία και παρόχους υγείας, η Generali δημιούργησε προσωποποιημένες λύσεις ασφάλισης με σημαντικές διευκολύνσεις για τους καταναλωτές.

Συγκεκριμένα, ο ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει, χωρίς περιορισμό, τα νοσοκομεία στα οποία θα μπορεί να κάνει χρήση του προγράμματός του Medical Safety, προσαρμόζοντας αντίστοιχα το κόστος του ασφαλιστηρίου του. Έτσι, έχει πρόσβαση στις πιο σύγχρονες δομές υγείας, ελέγχοντας ταυτόχρονα τον ετήσιο του προϋπολογισμό. Ο κάτοχος του Medical Safety θα έχει δικαίωμα να μετατρέπει το νοσοκομειακό του πρόγραμμά από ανοιχτού δικτύου (πρόσβαση σε όποιο νοσοκομείο επιθυμεί) σε κλειστού τύπου (επιλογή συγκεκριμένων νοσοκομείων από το δίκτυο της εταιρείας), όποια στιγμή το επιθυμεί.

Κι επειδή, εκτός από τις σοβαρές περιπτώσεις που χρήζουν νοσηλείας, εξίσου σημαντικές είναι και οι καθημερινές ανάγκες υγείας, η Generali δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχο νοσοκομειακής ασφάλισης να εντάξει και εξωνοσοκομειακές καλύψεις στο πρόγραμμά του, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κόστος. Έτσι η ασφαλιστική του σχέση με την Generali, γίνεται ένα σημείο αναφοράς, που τον ακολουθεί σε κάθε του βήμα, παρέχοντας ολοκληρωμένη προστασία και σιγουριά ό,τι κι αν συμβεί!

 

Επιβράβευση πελατών

Εκτός από τις παραπάνω βελτιστοποιήσεις, η Generali κάνει πράξη την πελατοκεντρική της φιλοσοφία, εφαρμόζοντας ένα νέο σύστημα επιβράβευσης των πελατών, οι οποίοι διατηρούν μακροχρόνια σχέση με την εταιρεία και πολλαπλά ασφαλιστήρια, παρέχοντάς τους έκπτωση στο ετήσιο ασφάλιστρο. Με αυτόν τον τρόπο η ασφάλιση γίνεται ακόμη πιο συμφέρουσα για τους καταναλωτές, ενώ και ο συνεργάτης ασφαλιστικός διαμεσολαβητής έχει ακόμη ένα σημαντικό εργαλείο για την αύξηση του χαρτοφυλακίου του.

 

Εξωνοσoκομειακή ασφάλιση

Σημαντικές βελτιστοποιήσεις έγιναν και στον τομέα της εξωνοσοκομειακής ασφάλισης υγείας, αφού, το Health Keeper, η πιο ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία του, γίνεται ακόμη πιο προσιτό. Eκτός από τους ενδελεχείς προληπτικούς ελέγχους, τις απεριόριστες ιατρικές επισκέψεις, τις φυσικοθεραπείες αλλά και τις υπηρεσίες που εστιάζουν στην καλή ψυχική υγεία και το ευ ζην, η Generali καινοτομεί ακόμη μία φορά, παρέχοντας και οδοντιατρική κάλυψη στις βασικές του παροχές. Το πρόγραμμα προσφέρεται σε ακόμη πιο ανταγωνιστικό κόστος, κάνοντας την αποτελεσματική θωράκιση της υγείας προσβάσιμη σε όλους.

«Ακούσαμε τους πελάτες μας, τολμήσαμε ακόμη περισσότερες βελτιώσεις και πιστεύουμε ότι τηρήσαμε την υπόσχεσή μας, να παρέχουμε τις πιο συμφέρουσες και ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς. Οι παραπάνω αναβαθμίσεις ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των ασφαλισμένων μας, αλλά αποτελούν ένα σημαντικό κίνητρο και για νέους, που αναζητούν πραγματικά καινοτόμες λύσεις υγείας», σημειώνει ο κ. Πάνος Δημητρίου, Διευθύνων Σύμβουλος & Γενικός Διευθυντής της Generali Hellas.

 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΛΕΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ*

 

nextdeal

Απόφαση Εφετείου: Ασφαλιστική Εκκαθάριση – Παραδεκτές οι αγωγές παθόντων κατά την Ειδική διαδικασία αυτοκινήτων

Οι διατάξεις του άρθρ. 239 παρ.4 και 5 του Ν. 4364/2016 δεν αφορούν αγωγές αποζημιώσεως των ζημιωθέντων τρίτων σε αυτοκινητικό ατύχημα κατά της ασφαλιστικής εταιρείας, που ήταν ασφαλισμένο το ζημιογόνο αυτοκίνητο, της οποίας ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας και τέθηκε σε ασφαλιστική εκκαθάριση, είτε είναι εκκρεμείς είτε όχι.

 

Οι αγωγές ασκούνται κατά της υπό εκκαθάριση ασφαλιστικής εταιρείας, εκπροσωπούμενης από τον ασφαλιστικό εκκαθαριστή, ενώπιον των αρμοδίων καθ’ύλη και κατά τόπον δικαστηρίων, κατά την ειδική διαδικασία των περιουσιακών διαφορών για ζημίες από αυτοκίνητα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 614 αρ.6 και 591 του ΚΠολΔ, διαδικασία που είναι αποκλειστική.

Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου

Allianz: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον κανονισμό GDPR!

Στις 25 Μαΐου 2018, ο πολυαναμενόμενος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) θα εφαρμοστεί σε ολόκληρη την ΕΕ, αποτελώντας την πιο δραστική ή νομοθετική προσπάθεια για την προστασία των δεδομένων στην ψηφιακή εποχή.

Στην τελευταία έκδοση του Global Risk Dialogue, οι ειδικοί της Allianz Global Corporate & Special (AGCS) για θέματα του κυβερνοχώρου Christopher Rau, Jens Krickhahn και Marek Stanislawski παρουσιάζουν τις απόψεις τους για το τι μπορούν να αναμένουν οι επιχειρήσεις…

Τι είναι ο GDPR;

Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) είναι ένα σύνολο κανόνων και απαιτήσεων που αποσκοπούν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις και άλλοι οργανισμοί. Επί του παρόντος, οι νόμοι για την προστασία των δεδομένων διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα, αλλά το GDPR θα εναρμονίσει τους κανόνες προστασίας της ιδιωτικής ζωής και στις 28 χώρες της ΕΕ.

Οι νέοι κανόνες ενισχύουν το ρόλο και τις εξουσίες των αρχών προστασίας δεδομένων, αναγνωρίζουν πρόσθετα δικαιώματα στα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται τα δεδομένα (κατά κύριο λόγο, σε κάθε άτομο), ενισχύουν τα ενδεχόμενα πρόστιμα και κυρώσεις και καθορίζουν πρόσθετες απαιτήσεις για τις οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων. Αυτές οι απαιτήσεις περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εφαρμογή ορισμένων πολιτικών και διαδικασιών, την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού εσωτερικού συστήματος διαχείρισης για την προστασία των δεδομένων και τον διορισμό υπεύθυνου προστασίας δεδομένων.

 

Γιατί είναι απαραίτητος ο GDPR;

Η επεξεργασία και η προστασία των προσωπικών δεδομένων αποτελεί ένα καυτό θέμα τα τελευταία χρόνια καθώς όλο και περισσότερα προσωπικά δεδομένα βρίσκονται υπό επεξεργασία λόγω της ψηφιοποίησης, μέσω των διαδικτυακών αγορών, των ψηφιακών εφαρμογών, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και μέσω μιας συνηθισμένης επίσκεψης στο γιατρό.

Ως απάντηση στις προκλήσεις του 21ου αιώνα που προέκυψαν από τις νέες τεχνολογίες, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και τους νέους κινδύνους στον κυβερνοχώρο, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες αποφάσισαν να επικαιροποιήσουν και να εναρμονίσουν τους ευρωπαϊκούς νόμους για την προστασία των δεδομένων αντικαθιστώντας την υφιστάμενη κατευθυντήρια γραμμή από το 1995 με την GDPR.

 

Πού εφαρμόζεται ο GDPR;

Γενικά, ο GDPR προστατεύει τις προσωπικά αναγνωρίσιμες πληροφορίες των ατόμων με μόνιμη κατοικία στην ΕΕ, αλλά έχει επίσης και νομική αναφορά στις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ). Βασικά, μόνο οι πληροφορίες για τα φυσικά πρόσωπα εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής ενώ τα εταιρικά δεδομένα είναι εκτός πεδίου.

Κάθε εταιρία που ελέγχει προσωπικά δεδομένα ή επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα από μόνη της ή για λογαριασμό άλλης εταιρίας πρέπει να συμμορφώνεται με τον GDPR, ακόμη και αν η εταιρία έχει την έδρα της εκτός της ΕΕ. Ο GDPR δεν συνδέεται με διαβατήρια της ΕΕ και δεν ισχύει για υπηκόους της ΕΕ με μόνιμη κατοικία εκτός της ΕΕ.

 

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις καλύπτονται από τον GDPR;

Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) υπόκεινται επίσης στον GDPR. Ο GDPR μπορεί να προσφέρει κάποια ευελιξία στις μικρότερες επιχειρήσεις, αλλά γενικά δεν δίνει ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος μιας επιχείρησης.

 

Εισάγει ο GDPR νέες απαιτήσεις;

Πολλές απαιτήσεις του GDPR για την προστασία των προσωπικών δεδομένων υφίστανται ήδη βάσει των εθνικών νόμων, αλλά ο GDPR θέτει νέο τόνο και βελτιώνει τις αρχές για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, την υποχρέωση λογοδοσίας και τις υποχρεώσεις των νομικών προσώπων, τις αιτήσεις πρόσβασης των υποκειμένων των δεδομένων και τη ρυθμιστική εξουσία επίβλεψης.

Ο GDPR είναι περισσότερο μια εξέλιξη των υφιστάμενων νόμων της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων παρά μια επανάσταση.

 

Πώς αυξάνει ο GDPR τον κίνδυνο για τις επιχειρήσεις;

Εκτός από το εκτεταμένο εξωεδαφικό πεδίο εφαρμογής, ο GDPR αυξάνει επίσης σημαντικά τη δυνατότητα υψηλότερων προστίμων και κυρώσεων σε μη συμμορφούμενες εταιρίες. Περιέχει έναν κατάλογο διαφορετικών παραβιάσεων με μέγιστα όρια. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κατανοούν την έκθεσή τους σε κινδύνους ενώ η διαχείριση της προστασίας των δεδομένων τους θα βρίσκεται στο επίκεντρο.

Η προστασία των δεδομένων θα αποτελέσει τον κύριο κίνδυνο για τις επιχειρήσεις, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη τους δυνητικούς κινδύνους δυσφήμισης που αντιμετωπίζουν ως συνέπεια των παραβιάσεων των δεδομένων ή της κακής διαχείρισης των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

 

Ποιες πτυχές του GDPR θα είναι οι πιο δύσκολες;

Υπάρχουν πολλά ζητήματα από οργανωτική και τεχνική άποψη. Επιπλέον, το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή είναι πολύ φιλόδοξο και δύσκολο να επιτευχθεί, ιδίως επειδή πολλές απαιτήσεις δεν θα καθοριστούν επαρκώς από τον ίδιο τον GDPR ή από τις αρχές έως το Μάιο του 2018.

Η πιο σημαντική και πολύπλοκη νέα αλλαγή είναι το δικαίωμα του υποκειμένου των δεδομένων να μπορεί «να λησμονηθεί», σύμφωνα με το οποίο μπορεί να ζητήσει από μια εταιρία να διαγράψει τα προσωπικά του δεδομένα. Οι εταιρίες θα πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή διαδικασίες για να εντοπίσουν τα δεδομένα και να συμμορφωθούν με αυτά τα αιτήματα, αν και μπορεί να μην είναι απλή η διαγραφή ενός μόνο αρχείου δεδομένων που μπορεί να έχει αντιγραφεί σε πολλές βάσεις δεδομένων, να συγκεντρωθεί ή να μοιραστεί με ένα τρίτο μέρος.

 

Πόσο σημαντική είναι η απαίτηση κοινοποίησης παραβίασης δεδομένων;

Μια άλλη σημαντική πρόκληση της συμμόρφωσης με τον GDPR είναι η νέα απαίτηση να κοινοποιείται στις αρχές η ύπαρξη παραβίασης των δεδομένων εντός 72 ωρών από την εμφάνισή τους. Αυτό έχει επιπτώσεις στη διαχείριση των κινδύνων.

Οι εταιρίες θα πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή κατάλληλες διαδικασίες και συστήματα για να εντοπίσουν τα δεδομένα που επηρεάζονται και να βελτιώσουν την εσωτερική συνεργασία πριν ενημερώσουν τον ρυθμιστή. Οι διαδοχικές παραβιάσεις θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερες κυρώσεις και αυστηρότερη κανονιστική παρακολούθηση.

nextdeal

Διευρύνει τους τρόπους ηλεκτρονικής πληρωμής ασφαλίστρων η Ευρωπαϊκή Πίστη

Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ασφαλισμένους της, η Ευρωπαϊκή Πίστη ανακοινώνει τη δημιουργία της νέας υπηρεσίας ενεργοποίησης πάγιας εντολής πληρωμής ασφαλίστρων.

 

Μέσω της νέας αυτής υπηρεσίας, οι ασφαλισμένοι της εταιρείας έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιούν ηλεκτρονικά την αυτόματη εξόφληση των ασφαλίστρων τους, ενώ παράλληλα να επωφελούνται με έκπτωση 5% ή 10% στα ασφάλιστρά τους.

Έτσι, με την υπηρεσία ενεργοποίησης πάγιας εντολής πληρωμής ασφαλίστρων, η Ευρωπαϊκή Πίστη διευρύνει περαιτέρω τις παρεχόμενες υπηρεσίες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εξόφλησης ασφαλίστρων OnlinePay.

 

Η πλατφόρμα OnlinePay παρέχει τη δυνατότητα εξόφλησης συμβολαίου όλο το 24ωρο με τη χρήση οποιασδήποτε χρεωστικής, πιστωτικής ή προπληρωμένης κάρτας Visa και MasterCard, ή με χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού σε πραγματικό χρόνο, χωρίς καμία επιβάρυνση, εύκολα, γρήγορα και σε ασφαλές περιβάλλον.

 

Επιπρόσθετα, με τη χρήση πιστωτικής κάρτας η εξόφληση μπορεί να πραγματοποιηθεί έως και σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.

Όλες οι υπηρεσίες είναι διαθέσιμες στο www.europaikipisti.gr, στην ενότητα My Services.

Λήγει η προθεσμία για τα ανασφάλιστα και ξεκινούν οι έλεγχοι

Στις 23 Μαρτίου εκπνέει η προθεσμία μέσα στην οποία οι κάτοχοι των ανασφάλιστων οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να ασφαλίσουν τα αυτοκίνητά τους, αφού ξεκινάει από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ο έλεγχος για όσους από τους ιδιοκτήτες τους δεν το έχουν κάνει.

 

Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα από 100 έως 250 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας, αλλά και με ποινικές κυρώσεις.

Επισημαίνεται ότι η ΑΑΔΕ ανακοίνωσε ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του Πληροφοριακού Οδηγού, θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων.

 

Από τις 24 Μαρτίου και μετά συνεπώς, (ο Πληροφοριακός οδηγός για τα ανασφάλιστα δημοσιοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου) αρχίζει να τρέχει ο χρόνος που η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα ξεκινήσει ένα νέο γύρο διασταυρώσεων προκειμένου να εντοπίσει τα οχήματα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα στους ελληνικούς δρόμους.

 

Το ύψος του χρηματικού προστίμου έχει καθοριστεί σε 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά, 150 ευρώ για δίκυκλα από 251 κυβικά και άνω, 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κυβικά και 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1.001 κυβικά και άνω.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκατ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα.

 

Πώς θα δείτε αν το όχημά σας είναι ασφαλισμένο

Το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από ατυχήματα αυτοκινήτων, έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του μια ηλεκτρονική εφαρμογή που ενημερώνει τους οδηγούς όχι μόνο για το αν είναι ή όχι ασφαλισμένο το όχημα αλλά ακόμη και για το ποια εταιρεία το έχει ασφαλίσει και μέχρι πότε. Το μόνο που χρειάζεται για να δουν αν είναι δηλωμένο το όχημα, είναι ο αριθμός της πινακίδας κυκλοφορίας και ο ΑΦΜ του ιδιοκτήτη.

Εν τω μεταξύ δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση ΠΟΛ.1046.2018 με την οποία τροποποιείται η ΠΟΛ.1033/28.1.2016 σχετικά με τον εντοπισμό ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και την επιδίωξη συμμόρφωσης των ιδιοκτητών αυτών μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων, όπως ισχύει. Με τη νέα τροποποίηση δεν θα επιβάλλεται το πρόστιμο των ανασφάλιστων οχημάτων, εφόσον ο αγοραστής προβεί στη σύναψη συμβολαίου εντός επτά εργασίμων ημερών από την ημερομηνία αγοράς (αντί τριών που ίσχυε).

Ειδικότερα, η εγκύκλιος αναφέρει τα εξής:

Η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) από τον αγοραστή, αν απέκτησε όχημα έως την ημερομηνία της εκάστοτε διασταύρωσης και από τη μεταβίβασή του σε αυτόν έως τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν παρήλθε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των επτά εργασίμων ημερών».

5+1 σημεία για την ασφάλιση κατοικίας

Τα ακραία φυσικά φαινόμενα που σημειώθηκαν το 2017 στην Ελλάδα, με κυρίαρχο συμβάν τις φονικές πλημμύρες που σημειώθηκαν στη Δυτική Αττική και τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσαν σε περιουσίες έφεραν για άλλη μία φορά στην επιφάνεια το ζήτημα των ανασφάλιστων κατοικιών. Από τις 1.500 κατοικίες που υπέστησαν φθορές έως ολική καταστροφή από την πλημμύρα μόνο οι 78 ή σε ποσοστό το 5% ήταν ασφαλισμένες.

 

Και όσο και αν μιλάμε με νούμερα για να αντικατοπτρίσουμε και να αντιληφθούμε ένα πρόβλημα πρέπει πάντα να βλέπουμε ότι αφορούν ανθρώπους. Ανθρώπους που βρέθηκαν αντιμέτωποι ξαφνικά με τεράστια οικονομική καταστροφή και κλήθηκαν να την αντιμετωπίσουν. Σαφώς και το θέμα των ανασφάλιστων κατοικιών δεν αφορά μόνο τις φυσικές καταστροφές όπως οι σεισμοί –που και εδώ έχουμε πρόσφατα παραδείγματα με το σεισμό στην Κω τον Ιούλιο του 2017– αλλά και τις ανθρωπογενείς όπως η φωτιά.

 

Τι πρέπει να ξέρετε:

Οι ασφαλίσεις κατοικίας είναι εξαιρετικά προσιτά συμβόλαια. Αν και οι περισσότεροι καταναλωτές δεν το γνωρίζουν στην ουσία ένα σπίτι 100 τετραγωνικών μπορεί να ασφαλιστεί από 5-15 ευρώ το μήνα, παρέχοντας ασφάλεια για μεγάλους κινδύνους όπως ζημιές από διαρροές, φωτιά και σεισμό.

Οι κίνδυνοι με τη μεγαλύτερη συχνότητα στις ασφαλίσεις κατοικιών είναι ζημιές από προβλήματα σε σωληνώσεις. Συχνά είναι επίσης τα τελευταία χρόνια και τα περιστατικά κλοπών που αποζημιώνονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Το ασφάλιστρο της κάλυψης είναι πολύ χαμηλό σε σύγκριση με το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης εάν για κάποιο λόγο γίνει διαρροή υδάτων.

 

Οι σεισμοί είναι σίγουρα φαινόμενα με μικρότερη συχνότητα, ωστόσο προκαλούν πολύ μεγάλες καταστροφές, καθώς μπορούν να κάνουν ζημιές ακόμα και στα θεμέλια μίας κατοικίας ή και να την καταστρέψουν ολοσχερώς. Και στην Ελλάδα έχουμε πολλά τέτοια παραδείγματα σε μεγάλους σεισμούς που έχουν γίνει είτε στην Αττική είτε σε νησιά και την περιφέρεια. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι εάν συμβεί ένας μεγάλος σεισμός που θα προκαλέσει φθορές στην κατοικία μας το κόστος που θα επιβαρυνθούμε για την επισκευή θα είναι πολλαπλάσιο ενός ασφαλίστρου και στους δύσκολους καιρούς θα είναι δύσκολο να το καλύψουμε. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι στην προκειμένη ασφάλιση απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όταν δεν πρόκειται για μονοκατοικίες αλλά για πολυκατοικίες με διαφορετικούς ενοίκους, ώστε να υφίσταται και ασφάλιση πιλοτής για την κάλυψη ενδεχόμενης ζημιάς στη βάση του κτιρίου.

 

Η αγορά ασφάλισης κατοικίας είναι πιο πολύπλοκη από την αγορά ασφαλιστικού προγράμματος για το αυτοκίνητο. Για να είστε σωστά καλυμμένοι και να κάνετε την καλύτερη για εσάς επιλογή, μιλήστε με έναν ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Γνωρίζει πώς θα ασφαλιστεί σωστά η κατοικία σας, θα σας βοηθήσει να μη δώσετε χρήματα που θα πάνε χαμένα (γιατί από άγνοια θα κάνετε λάθος επιλογή) και σε περίπτωση έλευσης του κινδύνου θα σας προσανατολίσει στις σωστές ενέργειες για να αποζημιωθείτε άμεσα.

 

Εάν έχετε στεγαστικό δάνειο και κατ’ επέκταση ασφάλιση κατοικίας θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί σε ό,τι υπογράφετε. Θα πρέπει επίσης να ξέρετε ότι δεν είστε υποχρεωμένοι να κάνετε την ασφάλισή σας στην εταιρεία που σας προτείνει η τράπεζα. Με βάση το νόμο έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε έναν ασφαλιστή εκτός τράπεζας που θα σας σχεδιάσει τη βέλτιστη λύση για εσάς. Επίσης όποιος και αν σας προτείνει ασφάλιση θα πρέπει να είναι πιστοποιημένος ασφαλιστής, άνθρωπος που θα έχει δηλαδή τη γνώση να σας πει ποιο ασφαλιστικό πρόγραμμα να επιλέξετε. Καλό είναι να κάνετε μία έρευνα αγοράς πριν καταλήξετε.

 

Διαβάστε το συμβόλαιό σας και ενημερωθείτε από τον ασφαλιστή σας για το ποιες είναι οι βασικές καλύψεις που έχετε και το τι δικαιούστε σε επίπεδο αποζημιώσεων. Πρέπει να γνωρίζετε τι υπογράφετε αλλά και για ποιους λόγους ασφαλίζεστε.

Πηγή: blog.globalnet.gr

Το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα από αυτόνομο αυτοκίνητο

To πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με αυτόνομο όχημα σημειώθηκε την Κυριακή το βράδυ, στην Αριζόνα των ΗΠΑ.

Μία γυναίκα έχασε τη ζωή της όταν χτυπήθηκε από αυτοκίνητο χωρίς οδηγό της εταιρίας μεταφορών Uber. Ο χειριστής του αυτοκινήτου ήταν πίσω από το τιμόνι, όμως το όχημα ήταν σε αυτόνομη λειτουργία.

Η Uber δήλωσε ότι, ως αποτέλεσμα του ατυχήματος, αναστέλλει τις δοκιμές αντίστοιχου τύπου οχημάτων σε αρκετές πόλεις, όπως το Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο, το Τορόντο και την ευρύτερη περιοχή του Φοίνιξ.

«Η σκέψη μας είναι κοντά στην οικογένεια του θύματος» ανέφερε εκπρόσωπος της Uber σε δήλωση τονίζοντας ότι «συνεργαζόμαστε πλήρως με τις τοπικές αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης του συμβάντος».

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Dara Khosrowshahi έγραψε στο Twitter, «Απίστευτα θλιβερές ειδήσεις από την Αριζόνα. Η σκέψη μας είναι με την οικογένεια του θύματος καθώς εργαζόμαστε με τις τοπικές αρχές για να κατανοήσουμε τι συνέβη».

Τα αυτόνομα Volvo SUV XC90 της Uber κυκλοφόρησαν στην Αριζόνα το Φεβρουάριο του 2017. Ένα μήνα αργότερα, ένα από τα αυτόνομα οχήματα ενεπλάκη σε ατύχημα χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί. Η Uber δεν είχε ευθύνη για τη συντριβή.

 

Τα ημιαυτόνομα οχήματα έχουν ήδη εμπλακεί σε θανατηφόρα ατυχήματα. Το 2016, ο Joshua Brown βρήκε τραγικό θάνατο όταν το αυτόνομα κινούμενο Tesla S στο οποίο επέβαινε συγκρούστηκε με φορτηγό, στη Φλόριντα των ΗΠΑ. Η Tesla με δηλώσεις που έκανε μετά το τραγικό συμβάν, ανέφερε πως το σύστημά της -το οποίο χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή και κάμερες για την ανίχνευση εμποδίων- δεν αντιλήφθηκε το λευκό φορτηγό, μιας και λόγω χρώματος, δεν ξεχώριζε από τον ουρανό. Ο Brown επίσης κράτούσε τα χέρια του μακριά από το τιμόνι για μεγάλες χρονικές περιόδους, παρά τις πολλές αυτοματοποιημένες προειδοποιήσεις του οχήματος.

Τι προβλέπει η νέα απόφαση για το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής (updated)

Του Πλάτωνα Τσούλου

 

Στην προσαρμογή στο νόμο 4364/16 περί Solvency II της Απόφασης που προβλέπει τα περί αποζημιώσεων από το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής σε ασφαλισμένους εταιρειών των οποίων οι άδειες ανακλήθηκαν, προσβλέπει η έκδοση νεότερης απόφασης της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τραπέζης της Ελλάδος.

 

Με την εν λόγω απόφαση καταργείται η ΕΠΑΘ 12/3/13.7.2011 και ορίζεται ότι σε περιπτώσεις ανάκλησης αδειών ασφαλιστικών εταιρειών κλάδου Ζωής ο εκκαθαριστής θα καταρτίζει και θα αποστέλλει στο Επικουρικό Κεφάλαιο Ζωής τον κατάλογο των δικαιούχων αποζημιώσεων, ώστε αυτό να μεριμνήσει για τις καταβολές των σχετικών ποσών που θα καταβάλλονται εκτός διαστήματος τριών μηνών, με δυνατότητα καταβολών σε δόσεις, ενώ δίνεται η δυνατότητα στο Εγγυητικό να επεκτείνει το διάστημα των τριών ετών, εφόσον το θεωρήσει αναγκαίο. Σημειώνεται ότι ο νόμος 4364/16 προέβλεπε ανάλογη διαδικασία για το Επικουρικό Κεφάλαιο κλάδου Αστικής Ευθύνης Οχημάτων, όχι όμως και για το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ζωής, γι΄ αυτό και κρίθηκε σκόπιμη η έκδοση της ανωτέρω απόφασης από την Επιτροπή Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της Τραπέζης της Ελλάδος

Όπως ορίζεται το Εγγυητικό Κεφάλαιο καταβάλλει την αποζημίωση εντός τριετίας από τη γνωστοποίηση της Κατάστασης Δικαιούχων Ασφαλίσματος (μπορεί να καταβάλλεται και τμηματικά) και η ολοκλήρωση των διαδικασιών μπορεί να ανατεθεί σε εξωτερικό συνεργάτη. Ειδικότερα:

 

Άρθρο 1- Σκοπός

Σκοπός της παρούσας είναι η ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων καταβολής αποζημίωσης από το Εγγυητικό Κεφάλαιο Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής (στο εξής «Εγγυητικό Κεφάλαιο») σε δικαιούχους ασφαλίσεων ζωής ασφαλιστικής επιχείρησης, της οποίας έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας.

 

Άρθρο 2 – Ορισμοί

Για τις ανάγκες εφαρμογής της παρούσας: 1. Ως «απαιτήσεις από ασφαλίσεις ζωής» νοούνται οι απαιτήσεις από ασφάλισμα ή αξία εξαγοράς πρωτασφαλιστικών συμβάσεων στο πλαίσιο των κατά τo άρθρο 5 του ν. 4364/2016 (ΦΕΚ Α’ 13) εργασιών κατά τον χρόνο λειτουργίας της ασφαλιστικής επιχείρησης, της οποίας έχει ανακληθεί η άδεια, εφόσον πληρούν σωρευτικά τις παρακάτω προϋποθέσεις: α) δεν αφορούν εξαιρούμενα σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α΄ 128) πρόσωπα, β) δεν εντάσσονται στους εξαιρούμενους κλάδους ασφαλίσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α΄ 128), γ) δεν έχουν ολοσχερώς εξοφληθεί από την ασφαλιστική επιχείρηση, είτε ως προϊόν εξαγοράς, είτε ως ασφάλισμα, είτε ως δάνειο. Ως απαίτηση από ασφάλιση ζωής, στις περιπτώσεις που έχουν διενεργηθεί πληρωμές, λογίζεται το μέρος της απαίτησης που δεν έχει εξοφληθεί, ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 3 δ) είναι καταχωρημένες στα αρχεία της ασφαλιστικής επιχείρησης και συμπεριλαμβάνονται στην Κατάσταση Δικαιούχων Ασφαλίσματος του άρθρου 242 παρ. 2 του ν. 4364/2016 (ΦΕΚ Α’ 128) που κοινοποιείται στο Εγγυητικό Κεφάλαιο σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας και ε) δεν έχουν παραγραφεί κατά την ημερομηνία ανάκλησης της άδειας της ασφαλιστικής επιχείρησης. 2. Ως «αποζημίωση» νοείται το καταβλητέο από το Εγγυητικό Κεφάλαιο χρηματικό ποσό αφαιρούμενου κάθε ποσού που έχει λάβει ο δικαιούχος από την ασφαλιστική επιχείρηση ως αξία εξαγοράς ή ασφάλισμα ή δάνειο. 3. Ως «δικαιούχος» νοείται το πρόσωπο στο οποίο πρέπει να καταβληθεί από το Εγγυητικό Κεφάλαιο η αποζημίωση σύμφωνα με τα άρθρα 5, 7 και 8 του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α’ 128). 4. Ως «ασφαλιστικός εκκαθαριστής» νοείται το πρόσωπο που διορίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 237 παρ. 4 του ν. 4364/2016. 5. Ως «δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα» και «ευαίσθητα δεδομένα», νοούνται αυτά που ορίζονται αντίστοιχα στα στοιχ. α΄ και β΄ του άρθρου 2 του ν. 2472/1997.

 

Άρθρο 3 Προσδιορισμός απαιτήσεων από ασφαλίσεις ζωής

Μετά τη δημοσίευση της Κατάστασης Δικαιούχων Ασφαλίσματος που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 242 του ν. 4364/2016 (ΦΕΚ Α’ 13), ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής κοινοποιεί στο Εγγυητικό Κεφάλαιο τις βεβαιωμένες σε αυτήν απαιτήσεις από ασφάλιση ζωής, καθώς και κατάλογο των προσώπων που εμπίπτουν στο άρθρο 8 του ν. 3867/2010. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο προσδιορίζει λαμβάνοντας υπόψη την Κατάσταση Δικαιούχων Ασφαλίσματος τις απαιτήσεις από ασφαλίσεις ζωής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 7 παρ. 1 και 8 του ν. 3867/2010, όπως ισχύει, καθώς και στο του άρθρου 2 παρ. 1, 2 και 3 της παρούσας. 2. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο δύναται να ζητεί από τον εκκαθαριστή κάθε στοιχείο που κρίνει απαραίτητο για την εφαρμογή του εδαφίου 1 της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α’ 128), όπως ισχύει. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο διατηρεί το δικαίωμα αντιρρήσεων, όπως αυτό προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 242 του ν. 4364/2016 (ΦΕΚ Α’ 13) κατά της Κατάστασης Δικαιούχων Ασφαλίσματος. 3. Ο εκκαθαριστής κοινοποιεί αμελλητί στο Εγγυητικό Κεφάλαιο κάθε τελεσίδικη δικαστική απόφαση επί αντιρρήσεων με την έννοια της παραγράφου 2 του άρθρου 242 του ν. 4364/2016, από τα οποία προκύπτει τροποποίηση της Κατάστασης Δικαιούχων Ασφαλίσματος. Για τις οικείες απαιτήσεις από ασφάλιση ζωής εφαρμόζονται κατόπιν της ως άνω κοινοποίησης τα προβλεπόμενα στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του παρόντος.

Άρθρο 4 Επικοινωνία 1. Μετά τον προσδιορισμό των απαιτήσεων από ασφαλίσεις ζωής, το Εγγυητικό Κεφάλαιο ενημερώνει τους δικαιούχους για την αποζημίωση που δικαιούνται, τα πιστωτικά ιδρύματα μέσω των οποίων θα προχωρήσει η καταβολή των αποζημιώσεων και την προθεσμία εντός της οποίας κάθε δικαιούχος θα πρέπει να προβεί στις δηλώσεις των παραγράφων 2 και 3 του παρόντος άρθρου. Η ενημέρωση των δικαιούχων διενεργείται με όποιο μέσο το Εγγυητικό Κεφάλαιο κρίνει πρόσφορο, ιδίως με επιστολή, έντυπη ή ηλεκτρονική, μέσω του διαδικτυακού του τόπου. 2. Για την καταβολή της αποζημίωσης, ο δικαιούχος γνωστοποιεί εγγράφως, με υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 και με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του στο Εγγυητικό Κεφάλαιο τον λογαριασμό καταθέσεων ή πληρωμών, του οποίου είναι νόμιμος δικαιούχος. 3. Ο δικαιούχος δηλώνει, επίσης, προς το Εγγυητικό Κεφάλαιο εγγράφως, με υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 και με θεώρηση του γνησίου της υπογραφής του, κατ’ ελάχιστον, ότι: α) το ασφάλιστρο, το ασφάλισμα και η εν γένει ασφαλιστική σχέση δεν αποτελεί ούτε συνδέεται με πράξη νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες ή εγκληματικές δραστηριότητες και δεν έχει ασκηθεί κατά δικαιούχων της ασφαλιστικής σχέσης ποινική δίωξη για αδίκημα προβλεπόμενο στον ν. 3691/2008, όπως ισχύει, και συνδεόμενο με την εν λόγω σχέση, β) μετά την καταβολή της αποζημίωσης σύμφωνα με την παρούσα δεν διατηρεί καμία αξίωση έναντι του Εγγυητικού Κεφαλαίου.

 

Άρθρο 5 – Καταβολή αποζημίωσης

Η αποζημίωση καταβάλλεται με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού της παραγράφου 2 του άρθρου 4 της παρούσας, εφόσον το Εγγυητικό Κεφάλαιο έχει λάβει την υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 της παραγράφου 3 του ίδιου άρθρου. 2. Το αποδεικτικό της κατάθεσης στον τραπεζικό λογαριασμό, αποτελεί πλήρη απόδειξη της πληρωμής και, συνακόλουθα, της εκπλήρωσης των εκ του νόμου υποχρεώσεων του Εγγυητικού Κεφαλαίου, έναντι των δικαιούχων της αποζημίωσης. 3. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο δύναται, κατόπιν απόφασης της Τράπεζας της Ελλάδος, να καταβάλλει στους δικαιούχους την αποζημίωση, που έχει προσδιορίσει σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας, τμηματικά, με καθορισμό είτε συγκεκριμένου, αριθμητικώς προσδιοριζόμενου, ποσού, είτε ποσοστού της απαίτησης, που θα πληρώνεται σε κάθε τμηματική καταβολή. Στην απόφαση του προηγούμενου εδαφίου, που λαμβάνεται μετά από εισήγηση του Εγγυητικού Κεφαλαίου, καθορίζονται οι όροι και το χρονοδιάγραμμα των τμηματικών καταβολών, λαμβάνονται δε υπόψη τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 και η ανάγκη της μεγιστοποίησης του αριθμού των δικαιούχων που ικανοποιούνται πλήρως, σε κάθε φάση των τμηματικών καταβολών. 4. Το Εγγυητικό Κεφάλαιο καταβάλλει την αποζημίωση εντός τριετίας από τη γνωστοποίηση της Κατάστασης Δικαιούχων Ασφαλίσματος που προβλέπεται στο άρθρο 3 της παρούσας. Με απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος του Εγγυητικού Κεφαλαίου η ανωτέρω προθεσμία μπορεί να παρατείνεται λαμβανομένης υπόψη και της διαδικασίας τμηματικής καταβολής των αποζημιώσεων σύμφωνα με την παράγραφο 3 του παρόντος.

 

Άρθρο 6 – Λειτουργία Εγγυητικού Κεφαλαίου κατά την διαδικασία αποζημίωσης

 

Με απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής του Εγγυητικού Κεφαλαίου είναι δυνατόν να ανατίθεται σε εξωτερικό συνεργάτη η επικουρία προς τον σκοπό ολοκλήρωσης των διαδικασιών που περιγράφονται στην παρούσα. Ο εξωτερικός συνεργάτης υποχρεούται να διατηρεί εμπιστευτικά τα απλά ή ευαίσθητα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τυχόν περιέρχονται σε γνώση του. Ως κριτήρια ανάθεσης σε εξωτερικό συνεργάτη λαμβάνονται υπόψη α) η συγκέντρωση, από τον εξωτερικό συνεργάτη, των κατά το δυνατό περισσότερων από τις απαιτούμενες ειδικότητες, β) το συνολικό κόστος, γ) η προηγούμενη εμπειρία σε συναφείς εργασίες και δ) η μη ύπαρξη περιπτώσεων ασυμβίβαστου ή σύγκρουσης συμφερόντων. Οι απαιτήσεις της Διαχειριστικής Επιτροπής, όσον αφορά την επιλογή εξωτερικού συνεργάτη, μπορεί να εξειδικεύονται κατά περίπτωση με σχετική ανακοίνωση ή με ενημέρωση των υποψηφίων.

 

Άρθρο 7 -Τελικές Διατάξεις

 

Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται επίσης στις περιπτώσεις της μεταβίβασης χαρτοφυλακίου για τις ασφαλίσεις ζωής που δεν μεταβιβάζονται. Στην περίπτωση αυτή, οι προθεσμίες της παρούσας εκκινούν από την δημοσίευση της απόφασης της Τράπεζας της Ελλάδος για την έγκριση της μεταβίβασης, που λαμβάνεται σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 9 του ν. 3867/2010 (ΦΕΚ Α’ 128). 2. Από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας καταργείται η απόφαση ΕΠΑΘ 12/3/13.7.2011, κάθε δε αναφορά σε αυτήν νοείται εφεξής ως αναφορά στην παρούσα. Η παρούσα να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να αναρτηθεί στον ιστότοπο της Τράπεζας της Ελλάδος.