Ολο το κείμενο της πρότασης της κυβέρνησης που αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία και τις συντάξεις

Δημοσιεύομε το πλήρες κείμενο της πρότασης της Ελληνικής Κυβέρνησης για τα ασφαλιστικά ταμεία, που κατατέθηκε προς τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας [ESM] και αφορά τη χρηματοδότηση των δανειακών αναγκών της χώρας από την 01/07/2015 έως τις 30/06/2018.

Η μετάφραση του κειμένου στα Ελληνικά, λόγω του προχωρημένου της ώρας, στο τμήμα που αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία και τις συντάξεις έχει γίνει από την μετάφραση της Google και έχει τίτλο «Η μεταρρύθμιση των συντάξεων»

Η μεταρρύθμιση των συντάξεων

Οι αρχές αναγνωρίζουν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα δεν είναι βιώσιμο και χρειάζεται θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις. Αυτός είναι ο λόγος που θα εφαρμόσουν πλήρως το νόμο μεταρρύθμιση του 2010 σύνταξης (3863/2010), και για την πλήρη ή αντικαταστήστε / προσαρμόστε τους παράγοντες βιωσιμότητας για εφάπαξ και επικουρικές συντάξεις από τη μεταρρύθμιση του 2012, ως μέρος της νέας μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού συστήματος στην Οκτώβριο του 2015 για να επιτευχθεί ισοδύναμη εξοικονόμηση και να λάβει περαιτέρω μέτρα για τη βελτίωση του συνταξιοδοτικού συστήματος.

Με ισχύ από την 1 Ιούλη 2015, οι αρχές θα προχωρήσουν σταδιακά σε μεταρρυθμίσεις που θα παραδώσει την αναμενόμενη μόνιμη εξοικονόμηση ¼-½ τοις εκατό του ΑΕΠ το 2015 και το 1 τοις εκατό του ΑΕΠ για όλο το έτος 2016 και στη συνέχεια με θέσπιση νομοθεσίας για:

– δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για την πρόωρη συνταξιοδότηση, συμπεριλαμβανομένης της προσαρμογής των ποινών για πρόωρη συνταξιοδότηση, και μέσω της σταδιακής κατάργησης των κεκτημένων σε νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης και πρόωρης συνταξιοδότησης σταδιακή προσαρμογή του ορίου της νόμιμης ηλικίας συνταξιοδότησης των 67 ετών, ή 62 και 40 χρόνια εισφορών από το 2022, που ισχύει για όλους όσους συνταξιοδοτούνται (εκτός ανθυγιεινά επαγγέλματα, και οι μητέρες με παιδιά με αναπηρία), με άμεση εφαρμογή

– θεσπίσει νομοθεσία ώστε οι αναλήψεις από το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα επιβαρύνεται με ετήσιο πρόστιμο για όσους πλήττονται από την παράταση της περιόδου ηλικίας συνταξιοδότησης, που ισοδυναμεί με το 10 τοις εκατό πάνω από το τρέχον ποινή του 6 τοις εκατό

– ενταχθούν στo ETEA όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία και να διασφαλιστεί ότι, αρχής γενομένης από πρώτης Ιανουαρίου 2015, όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία που χρηματοδοτούνται μόνο από τη δική του συμβολή

– στην καλύτερη στόχευση των κοινωνικών συντάξεων, αυξάνοντας ΟΓΑ ανασφάλιστο σύνταξη

– Σταδιακά τη σταδιακή κατάργηση της επιδότησης αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για όλους τους συνταξιούχους από το τέλος Δεκεμβρίου του 2019. Αυτό πρέπει να νομοθετήσει αμέσως και να αρχίσει όσον αφορά το 20% των δικαιούχων Μάρτιο του 2016 με τις λεπτομέρειες της σταδιακής κατάργησης που θα συμφωνηθούν με τα θεσμικά όργανα

– παγώνει την μηνιαία εγγυημένη ανταποδοτικού όρια συντάξεων σε ονομαστικούς όρους μέχρι το 2021

– παρέχουν στα άτομα που συνταξιοδοτούνται μετά τις 30 Ιουνίου 2015, το βασικό, εγγυημένη καταβολή εισφορών, και μέσα δοκιμαστεί συντάξεις μόνο στην επίτευξη του νόμιμου κανονική ηλικία συνταξιοδότησης σήμερα 67 χρόνια

– αυξήσει τις εισφορές υγείας για τους συνταξιούχους από 4% έως 6% κατά μέσο όρο και να επεκταθεί σε επικουρικές συντάξεις

– σταδιακή κατάργηση όλων κρατική χρηματοδότηση απαλλαγών και να εναρμονίσει τους κανόνες συμμετοχής για όλα τα συνταξιοδοτικά ταμεία με τη δομή των εισφορών στο ΙΚΑ από 1 Ιουλίου του 2015

Επιπλέον, προκειμένου να αποκατασταθεί η βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος, οι αρχές θα τις 31 Οκτωβρίου 2015, νομοθετούν περαιτέρω μεταρρυθμίσεις για να τεθεί σε ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016  (I) τον ειδικό σχεδιασμό και παραμετρικές βελτιώσεις για τη δημιουργία στενότερης σχέσης μεταξύ εισφορών και παροχών  (Ii) να διευρύνουν και να εκσυγχρονίσουν τη βάση εισφοράς και σύνταξης για όλους τους αυτοαπασχολούμενους, συμπεριλαμβανομένων και με μεταγωγή από το πλασματικό στο πραγματικό εισόδημα, υπόκειται σε ελάχιστο απαιτούμενο κανόνες συμβολή  (Iii) την αναθεώρηση και τον εξορθολογισμό όλων των διαφορετικών συστημάτων των βασικών, που εγγυάται την καταβολή εισφορών και σημαίνει δοκιμασμένων συστατικών στοιχείων του συνταξιοδοτικού συστήματος, λαμβάνοντας υπόψη τα κίνητρα για να εργαστούν και να συνεισφέρουν  (Iv) τα κύρια στοιχεία μιας ολοκληρωμένης ενοποίησης ΟΚΑ, συμπεριλαμβανομένων τυχόν υπόλοιπο της εναρμόνισης των εισφορών και την καταβολή παροχών κανόνων και των διαδικασιών σε όλα τα κεφάλαια  (V) να καταργήσει όλες τις ενοχλήσεις έξοδα χρηματοδότησης των συντάξεων, αντισταθμίστηκε από τη μείωση των παροχών ή την αύξηση των εισφορών σε συγκεκριμένα κεφάλαια για να τεθεί σε ισχύ από τις 31 Οκτώβρη του 2015  και (vi) την εναρμόνιση των κανόνων παροχών του Γεωργικού Ταμείου (ΟΓΑ) με το υπόλοιπο του συνταξιοδοτικού συστήματος σε αναλογική τρόπο, εκτός του ΟΓΑ συγχωνεύθηκαν σε άλλα ταμεία. Η ενοποίηση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης θα λάβουν χώρα μέχρι το τέλος του 2017. Το 2015, η διαδικασία αυτή θα ενεργοποιηθεί μέσω της νομοθεσίας για την παγίωση των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης σύμφωνα με μια ενιαία οντότητα και τη λειτουργική ενοποίηση θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2016. Περαιτέρω μειώσεις στο λειτουργικού κόστους και μια πιο αποτελεσματική διαχείριση των πόρων του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένων βελτιωμένη εξισορρόπηση των αναγκών των πιο εύπορες και των φτωχότερων-off κεφάλαια θα πρέπει να ενθαρρύνονται ενεργά.

Οι αρχές θα υιοθετήσουν νομοθεσία για να αντισταθμίσουν πλήρως τις φορολογικές επιπτώσεις της εκτέλεσης των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος του 2012.

Παράλληλα με τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, η Κοινωνική Πρόνοια αναθεώρηση θα πρέπει να διενεργείται με διασφαλισθεί η δίκαιη αντιμετώπιση των διαφόρων μεταρρυθμίσεων.

Τα θεσμικά όργανα είναι έτοιμα να ληφθούν υπόψη άλλες παραμετρικά μέτρα εντός του συνταξιοδοτικού συστήματος ισοδύναμο αποτέλεσμα να αντικαταστήσει ορισμένα από τα προαναφερθέντα μέτρα, λαμβανομένων υπόψη των επιπτώσεών τους στην ανάπτυξη, και υπό την προϋπόθεση ότι τα μέτρα αυτά παρουσιάζονται στα θεσμικά όργανα κατά τη φάση του σχεδιασμού και είναι αρκούντως συγκεκριμένη και μετρήσιμη, και ελλείψει αυτής η προεπιλεγμένη επιλογή είναι αυτό που ορίζεται ανωτέρω.

Αγγλικά το κείμενο όπως έχει κατατεθεί

Pension reform

The Authorities recognise that the pension system is unsustainable and needs fundamental reforms. This is why they will implement in full the 2010 pension reform law (3863/2010), and implement in full or replace/adjust the sustainability factors for supplementary and lump-sum pensions from the 2012 reform as a part of the new pension reform in October 2015 to achieve equivalent savings and take further steps to improve the pension system.

Effective from July 1, 2015 the authorities will phase-in reforms that would deliver estimated permanent savings of ¼-½ percent of GDP in 2015 and 1 percent of GDP on a full year basis in 2016 and thereafter by adopting legislation to:

create strong disincentives to early retirement, including the adjustment of early retirement penalties, and through a gradual elimination of grandfathering to statutory retirement age and early retirement pathways progressively adapting to the limit of statutory retirement age of 67 years, or 62 and 40 years of contributions by 2022, applicable for all those retiring (except arduous professions, and mothers with children with disability) with immediate application;

adopt legislation so that withdrawals from the Social Insurance Fund will incur an annual penalty, for those affected by the extension of the retirement age period, equivalent to 10 percent on top of the current penalty of 6 percent;

integrate into ETEA all supplementary pension funds and ensure that, starting January 1, 2015, all supplementary pension funds are only financed by own contributions;

better target social pensions by increasing OGA uninsured pension;

Gradually phase out the solidarity grant (EKAS) for all pensioners by end-December 2019. This shall be legislated immediately and shall start as regards the top 20% of beneficiaries in March 2016 with the modalities of the phase out to be agreed with the institutions;

freeze monthly guaranteed contributory pension limits in nominal terms until 2021;

provide to people retiring after 30 June 2015 the basic, guaranteed contributory, and means tested pensions only at the attainment of the statutory normal retirement age of currently 67 years;

increase the health contributions for pensioners from 4% to 6% on average and extend it to supplementary pensions;

phase out all state-financed exemptions and harmonize contribution rules for all pension funds with the structure of contributions to IKA from 1 July 2015;

Moreover, in order to restore the sustainability of the pension system, the authorities will by 31 October 2015, legislate further reforms to take effect from 1 January 2016; (i) specific design and parametric improvements to establish a closer link between contributions and benefits; (ii) broaden and modernize the contribution and pension base for all self-employed, including by switching from notional to actual income, subject to minimum required contribution rules; (iii) revise and rationalize all different systems of basic, guaranteed contributory and means tested pension components, taking into account incentives to work and contribute; (iv) the main elements of a comprehensive SSFs consolidation, including any remaining harmonization of contribution and benefit payment rules and procedures across all funds; (v) abolish all nuisance charges financing pensions and offset by reducing benefits or increasing contributions in specific funds to take effect from 31 October 2015; and (vi) harmonize pension benefit rules of the agricultural fund (OGA) with the rest of the pension system in a pro rata manner, unless OGA is merged into other funds. The consolidation of social insurance funds will take place by end 2017. In 2015, the process will be activated through legislation to consolidate the social insurance funds under a single entity and the operational consolidation will have been completed by 31 December 2016. Further reductions in the operating costs and a more effective management of fund resources including improved balancing of needs between better-off and poorer-off funds will be actively encouraged.

The authorities will adopt legislation to fully offset the fiscal effects of the implementation of court rulings on the 2012 pension reform.

In parallel to the reform of the pension system, a Social Welfare Review will be carried out to ensure fairness of the various reforms.

 

asfalisinet