FADATA: Η «εποχή των μηχανών» και το νέο «καλούπι» για τις ασφαλιστικές

του Βάϊου Κρόκου
Οι  τεχνικές του παρελθόντος προσέφεραν τις βάσεις και, οι τεχνικές του μέλλοντος διασφαλίζουν την ανάπτυξη. Αυτό θα μπορούσε να είναι το νέο μότο για όποιον αντιτάσσεται στις αλλαγές που κομίζει η νέα τεχνολογία. Τις αλλαγές αυτές θα πρέπει να υιοθετήσουν και οι ασφαλιστικές μέσα από τον σχεδιασμό και υλοποίηση νέων δομών, προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγή,  να έχουν πρόσβαση σε ενοποιημένες πληροφορίες που οδηγούν σε αναλύσεις ακριβείας, επιτρέπουν την καινοτομία και άρα στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Το μήνυμα αυτό πέρασε η πρώτη ημέρα του συνεδρίου της FADATA που διεξήχθη στις 31 Μαϊου και 1η Ιουνίου 2017 στο ξενοδοχείο Divani Caravel με επίκεντρο της αλλαγές που δρομολογούνται στο κλάδο ασφαλειών, συμπεριλαμβανομένου της ψηφιοποίησης, των αυτοματοποιημένων διαδικασιών, την επιχειρηματική νοημοσύνη,  και άλλα.
Τα οφέλη των νέων δομών τεχνολογίας
H υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών είναι πολύ χαμηλή μέχρι σήμερα στις ασφαλιστικές. Τεχνολογίες blockchain, αυτοκινούμενα οχήματα, IoT και άλλες μορφές νέων τεχνολογιών ήδη έχουν εισβάλλει, αλληλεπιδρούν με την κοινωνία και δημιουργούν νέα προϊόντα.  Συνεπώς, οι ασφαλιστικές θα  πρέπει «τρέξουν» να προφτάσουν την «εποχή των μηχανών».
Τα legacy συστήματα θα πρέπει να αντικατασταθούνε με νέες δομές. Στόχος, το underwriting σε πραγματικούς χρόνους, η ακρίβεια στην τιμολόγηση των ασφαλιστικών προϊόντων, η υψηλού επιπέδου αυτοματοποίηση, η μείωση του λειτουργικού κόστους, η βελτίωση των επιδόσεων και της κερδοφορίας στο underwriting, η ενοποιημένη πληροφόρηση, καλύτερη ανάλυση και τέλος καλύτερη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση πελατών.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της ψηφιακής ασφάλισης
Η ψηφιακή ασφάλιση δεν λειτουργεί από μόνη της, αλληλεπιδρά με τον πελάτη, με την κοινωνία, διαμορφώνει νέες τάσεις και νέα κανάλια διανομής.
Τα κανάλια αυτά θα πρέπει να διαθέτουν ενοποιημένη, ολιστική μορφή
Να προωθούνται από ενοποιημένες πλατφόρμες οι οποίες θα είναι ικανές να υποστηρίξουν την νέα δομή.
Να υποστηρίζονται από νέες μορφές συνεργατών
Να στηρίζουν το συνολικό ψηφιακό οικοσύστημα
Να χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά μέσα σε ένα περιβάλλον που διέπεται από επιχειρησιακούς κανόνες.
Στο σημείο αυτό, να τονιστεί ότι η επιλογή των συνεργατών θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά και ανάλογα με τις ανάγκες. Δυνητικοί συνεργάτες μπορεί να είναι πάροχοι υπηρεσιών, πανεπιστήμια, εταιρείες insurtech, κατασκευαστές προϊόντων κα.
Το βασικό, ωστόσο ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσουν οι ασφαλιστικές είναι σε ποιο βαθμό θέλουν να υιοθετήσουν την νέα τεχνολογία και τι θέλουν να πετύχουν μέσα από την προσαρμογή τους στις νέες τεχνολογίες.
insuranceworld