Η κρίση του Covid-19 προκαλεί μεγάλη αναταραχή στις κεφαλαιαγορές επηρεάζοντας τους ισολογισμούς των ασφαλιστικών εταιρειών

Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε τα πάντα σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα σε λίγους μόνο μήνες. Ξαφνικά χρειάστηκε όλοι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Αλλάζοντας τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και πολλά άλλα. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά ως αναπόσπαστο μέρος της κοινωνίας και της οικονομίας επηρεάστηκε από την κρίση του κορωνοϊού, κυρίως σε 3 επίπεδα:

1. Λειτουργικό

Η αγορά ανταποκρίθηκε με υπευθυνότητα στην υγειονομική κρίση θέτοντας σε προτεραιότητα την υγεία των εργαζομένων και την συνέχιση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των εταιρειών υιοθέτησε την εργασία από το σπίτι. Τα λειτουργικά stress test του κανονιστικού πλαισίου Solvency II  είχαν προετοιμάσει τις εταιρείες να μεταβούν από το παραδοσιακό μοντέλο εργασίας στην τηλεργασία γρήγορα και με επιτυχία. Και βέβαια είναι δεδομένο ότι αν η πανδημία του κορωνοϊού είχε συμβεί 5-10 χρόνια πριν, τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατό και αυτό ισχύει για όλους τους κλάδους, όχι μόνο για την ασφαλιστική αγορά. Η πρόοδος της τεχνολογίας και η ψηφιοποίηση μάς επέτρεψαν να ανταποκριθούμε τόσο άμεσα στις νέες συνθήκες.

2. Παραγωγής & εξαγορών

Σε επίπεδο εξαγορών δεν υπήρξε πίεση στην αγορά μέχρι αυτήν τη στιγμή. Επίσης δεν υπήρξε και δεν υπάρχει θέμα ρευστότητας στην αγορά. Η νέα παραγωγή όπως ήταν φυσικό υπέστη πολύ μεγάλη μείωση η οποία σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασε το 50%. Εδώ φάνηκε και η ανθεκτικότητα των παραδοσιακών δικτύων διαμεσολάβησης, του επαγγελματία συμβούλου δηλαδή, ο οποίος ανταποκρίθηκε πολύ καλύτερα και είχε μικρότερη μείωση παραγωγής από άλλα δίκτυα. Παράλληλα είναι προφανές ότι αναδείχτηκε η χρησιμότητα και των ψηφιακών τρόπων διανομής και αποδείχτηκε στην πράξη η χρησιμότητα των επενδύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών στην ψηφιακή και paperless επαφή με τον πελάτη.

3. Προϊόντων

Σε επίπεδο προϊόντων αρχικά επικράτησε σύγχυση για το αν η ασφαλιστική αγορά καλύπτει τον Covid-19. Πρέπει να πούμε και να αναδείξουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι καλύψεις υπάρχουν. Μέσω της ΕΑΕΕ ξεκαθαρίσαμε πως η πλειονότητα των ασφαλιστηρίων συμβολαίων Ζωής και Υγείας καλύπτει τους ασφαλισμένους για τον κίνδυνο του ιού Covid-19. Ούτως ή άλλως τα περισσότερα συμβόλαια Ζωής και Υγείας δεν εξαιρούσαν την κάλυψη του κινδύνου της πανδημίας, ενώ σε αρκετά από τα συμβόλαια που δεν την προέβλεπαν, στην κρίσιμη αυτή περίοδο, η εξαίρεση της πανδημίας έχει αρθεί ή ανασταλεί.

Οι διαμεσολαβητές πρέπει να εξηγήσουν στους καταναλωτές ποιες καλύψεις υπάρχουν και τι προσφέρουν.

Διότι για να καλυφθείς από τον όποιο κίνδυνο υπάρχει μία βασική προϋπόθεση: να είσαι ασφαλισμένος. Η κρίση ανέδειξε για ακόμη μια φορά ότι ως άτομα και ως επιχειρήσεις πρέπει να είμαστε σωστά καλυμμένοι. Δυστυχώς στην Ελλάδα είμαστε εν πολλοίς επικίνδυνα ανασφάλιστοι. Δεν πρέπει, επίσης να ξεχνάμε ότι η κρίση του Covid-19 προκαλεί μεγάλη αναταραχή στις κεφαλαιαγορές. Επηρεάζοντας τους ισολογισμούς των ασφαλιστικών εταιρειών, τόσο σε επίπεδο αξίας των στοιχείων του ενεργητικού όσο και στο επίπεδο των υποχρεώσεων λόγω της μεταβλητότητας στα discount rates.

Είναι σημαντικό ότι υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος η αγορά διατήρησε και διατηρεί τους απαραίτητους δείκτες φερεγγυότητας σύμφωνα με το αυστηρό πλαίσιο Solvency II, παρά την κρίση.

Σύνοψη

Πρώτον, η ασφαλιστική αγορά πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις της τάχιστης μεταβολής από το παραδοσιακό μοντέλο εργασίας στην εργασία από το σπίτι. Αποτελεί μεγάλη ευκαιρία να προωθήσουμε τις καλές πτυχές των νέων τρόπων εργασίας, με τρόπο που να βελτιώνει την ποιότητα ζωής των εργαζομένων, την παραγωγικότητα αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ανθρώπων της ασφαλιστικής βιομηχανίας.

Δεύτερον, η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ και αναπτύσσει προϊόντα για καλύψεις στη νέα εποχή που ζούμε. Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο Covid-19 δεν καλύπτεται εκ των υστέρων. Αναδεικνύεται άρα έντονα και ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή για τη σωστή ασφάλιση του Έλληνα πολίτη και επιχειρηματία.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος έχει προτάσεις που αφορούν τόσο την ασφάλιση επιχειρήσεων για διακοπή εργασιών όσο και τις αστικές ευθύνες λόγω πανδημίας, για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον, αναζητώντας λύσεις μέσω συμπράξεων δημοσίου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Μετά την ελληνική κρίση η ασφαλιστική αγορά ανέδειξε για ακόμη μία φορά την ανθεκτικότητά της τόσο λειτουργικά όσο και κεφαλαιακά σε ένα ακόμα stress test της πραγματικότητας που μάλιστα ήρθε πολύ γρήγορα.

Πηγή:asfalisinet.gr

Προτεραιότητα η οικογένεια με το πρόγραμμα My Family First της Eurolife ERB!

Για εσένα, η οικογένειά σου είναι ό,τι πολυτιμότερο. Δες πώς μπορείς να την προστατέψεις με το πρόγραμμα My Family First. Δεν χρειάζεται κόπο, απλά καλό προγραμματισμό.

Η ημέρα αυτή έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει την διεθνή κοινότητα και να αναδείξει θέματα που επηρεάζουν την οικόγενεια. Η πανδημία του COVID-19 φέρνει στο προσκήνιο και τονίζει έντονα τη σημασία να επενδύουν τα κράτη σε κοινωνικές πολιτικές για την προστασία των ευάλωτων ατόμων και οικογενειών. Είναι η οικογένεια που φέρει το βάρος μίας κρίσης καθώς παλεύει να προστατεύσει τα μέλη της, τα παιδιά, του αυριανούς πολίτες της κοινωνίας.

Ο θεσμός της οικογένειας δεν είναι σημαντικός μόνο για την κοινωνία και την εξέλιξή της, αλλά και για τα ίδια τα μέλη της. Καθημερινά, ο γονέας κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να μην τους λείψει τίποτα. Μπορεί να μην νιώθει ότι έχει τις ικανότητες ενός σούπερ ήρωα, παρότι κάνει τόσα πολλά πράγματα παράλληλα. Για την οικογένειά του είναι ήρωας, γιατί μπορεί να βασιστεί σε αυτόν και να νιώσει ασφάλεια. Και η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζονται σούπερ δυνάμεις, το μόνο που χρειάζεται είναι καλός προγραμματισμός και αποφασιστικότητα.

Το πρόγραμμα ασφάλειας ζωής My Family First, είναι ένα πρόγραμμα οικονομικής προστασίας για τα αγαπημένα σου πρόσωπα σε περίπτωση που συμβεί κάτι απρόοπτο σε εσένα.

5 συχνές ερωτήσεις για το πρόγραμμα My Family First.

 1.«Τι μπορεί να προσφέρει το πρόγραμμα My Family First στην οικογένειά μου;»

Το πρόγραμμα My Family First είναι μια ομπρέλα προστασίας που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία της οικογένειας σε περίπτωση  που «χαθεί» το εισόδημα που την συντηρεί. Για να μπορεί η οικογένεια            να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα χρειάζεται να διασφαλιστούν τα κάτωθι:

  • Οι άμεσες απαιτητές ανάγκες.
  • Τα έξοδα διαβίωσης.
  • Οι μελλοντικές της ανάγκες.

 2. «Ποιες οι πιθανότητες να μου χρειαστεί;»

Η απώλεια ζωής είναι μια βεβαιότητα. Tο πρόβλημα δημιουργείται όταν παρουσιαστεί αιφνιδίως και τα μέλη της οικογένειας θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν εκτός από την συναισθηματική απώλεια και το οικονομικό κενό που θα προκύψει. Με το My Family First εξασφαλίζετε ότι τα μέλη της οικογένειάς σας θα προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, χωρίς άγχος για την κάλυψη των εξόδων διαβίωσης, αλλά και των άμεσων και μελλοντικών αναγκών τους.

 3. «Σε ποιες περιπτώσεις με καλύπτει;»

H ασφάλεια ζωής My Family First σας καλύπτει σε περίπτωση απώλειας ζωής από ασθένεια ή ατύχημα.

4. «Τι πρέπει να προσέξω;»

Πρέπει να γίνει μια αναλυτική μελέτη που θα προσδιορίσει το ύψος του κεφαλαίου που χρειάζεται και το χρονικό διάστημα που θα υπάρχει αυτή η κάλυψη.

5. «Ποιο είναι το κόστος εκκίνησης και πόσο κοστίζει;»

Το κόστος του προγράμματος σχετίζεται με την ηλικία του ασφαλισμένου, το ύψος του κεφαλαίου που χρειάζεται και το χρονικό διάστημα που θα είναι ενεργή η κάλυψη.

 

Θέλετε να ενημερωθείτε πιο αναλυτικά για το πρόγραμμα My Family First από τη Eurolife ERB; Επικοινωνήστε άμεσα με το γραφείο Σαριδάκης Ασφάλειες στο τηλέφωνο 2831030900 ή στη σελίδα μας στο  Facebook.

 

Πως ταξιδεύουμε στην εποχή του Covid-19;

Το φετινό καλοκαίρι μπορεί να διαφέρει πολύ από τα προηγούμενα, ακόμη όμως και υπό αυτές τις συνθήκες οι περισσότεροι άνθρωποι περιμένουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές και ένα ταξίδι.
Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσετε, συγκεντρωμένα από εξουσιοδοτημένες πηγές:
  • Τι ισχύει για το ταξίδι με κάθε μεταφορικό μέσο. Έγγραφα που πρέπει να έχετε μαζί, απαραίτητα και ενδεχόμενα μέτρα προστασίας για εσάς και τη δημόσια υγεία
  • Στον προορισμό μας όμως, όλα όσα πρέπει να προσέξουμε όταν πηγαίνουμε για βουτιές στη θάλασσα ή στην πισίνα ή όταν κάνουμε την έξοδο μας για φαγητό ή ποτό.
Στο τέλος του άρθρου μπορείτε να δείτε τις πηγές που χρησιμοποιήθηκαν. Η τελευταία ανανέωσή του πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουλίου.

Πριν το ταξίδι

Πέρα από την επιλογή του ιδανικού προορισμού και την εύρεση καταλύματος και μέσου μεταφοράς, το φετινό καλοκαίρι επιτάσει να λάβουμε και άλλα υπόψη μας.

Ειδικότερα, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), συστήνει στους ταξιδιώτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ισχύουν σχετικά με τα ταξίδια αν πρόκειται να ταξιδέψουν σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Πληροφορίες για το τι ισχύει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανευρίσκονται την ιστοσελίδα. Αν πάλι ταξιδεύουμε προς άλλες χώρες, μπορούμε να ενημερωνόμαστε από τις ιστοσελίδες του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Υγείας της εκάστοτε χώρας.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συστήνεται: α) να φοράμε τη μάσκα μας, β) να πλένουμε συχνά τα χέρια τακτικά και σχολαστικά, γ) να καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη με ένα χαρτομάντηλο ή με το μανίκι (όχι με το χέρι) όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε, δ) να τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τους γύρω μας (>1,5 μέτρο), ε) να αποφεύγουμε την επαφή με άλλα άτομα αν έχουμε συμπτώματα (πυρετό ή άλλα συμπτώματα από το αναπνευστικό όπως δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) και στ) να αποφεύγουμε την επαφή με ασθενείς. Προσοχή, όμως! Εάν έχουμε συμπτώματα όπως αυτά αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι προτιμότερο να αναβάλουμε το ταξίδι μας, ενώ αν τα συμπτώματα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενημερώνουμε αμέσως το πλήρωμα / προσωπικό και αναζητούμε ιατρική βοήθεια.

Ταξιδεύοντας με πλοίο

Σύμφωνα με τα νέα μέτρα ασφαλείας του Υπουργείου Ναυτιλίας, όλοι οι επιβάτες των πλοίων υποχρεούνται να έχουν μαζί τους εκτός από το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο και ταυτότητα ή διαβατήριο, συμπληρωμένο ειδικό ερωτηματολόγιο δήλωσης υγείας -το οποίο προμηθευόμαστε από ταξιδιωτικά πρακτορεία, ακτοπλοϊκές εταιρείες και την επίσημη σελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς και μάσκα.
Επιπλέον, στα λιμάνια εφαρμόζονται μέτρα ελέγχου πριν την επιβίβαση, ώστε να αξιολογούνται οι επιβάτες για τυχόν συμπτώματα ή προηγούμενη έκθεση σε ασθενείς με Covid-19. Ο έλεγχος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, θερμομέτρηση των επιβατών και έλεγχο – αξιολόγηση του εντύπου δήλωσης υγείας. Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω ή σε περίπτωση που ο επιβάτης παρουσιάζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη από κορωνοϊό (όπως πυρετό >37.8οC), είναι πιθανόν να μην του επιτραπεί η είσοδος στο πλοίο. Καθώς ο έλεγχος μπορεί να είναι χρονοβόρα διαδικασία, ειδικά κατά τους μήνες που υπάρχει αυξημένη κίνηση επιβατών, συνιστάται να βρισκόμαστε στο λιμάνι τουλάχιστον 1 ώρα πριν τον απόπλου.
Σημειώνεται ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, οι αξιωματικοί και τα μέλη του πληρώματος φορούν γάντια και μάσκα στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου και εφαρμόζεται η απόσταση 1,5 μέτρου κατά την επιβίβαση, αποβίβαση και σε όλους τους χώρους του πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Οι καμπίνες χρησιμοποιούνται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια (συγγενείς πρώτου βαθμού), οπότε μπορούν να είναι έως 4 άτομα, ή ΑΜεΑ με τον συνοδό τους. Στα αεροπορικά καθίσματα διατηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των επιβατών, με σηματοδότηση των θέσεων σε ειδική διάταξη. Τέλος, σε προσβάσιμα σημεία υπάρχει επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων, όπως σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών, χαρτομάντηλα, απλές χειρουργικές μάσκες και γάντια μιας χρήσης.

Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο

Σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια έχει τεθεί σε ισχύ σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση.
Επιπροσθέτως, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έχει εκδώσει λεπτομερή έκθεση με οδηγίες για τα ταξίδια με αεροπλάνο.
Μεταξύ άλλων, η έκθεση συστήνει όποιος έχει συμπτώματα ή έχει έρθει σε επαφή με ασθενή με Covid-19 να μην εμφανίζεται στο αεροδρόμιο, ενώ εντός του αεροδρομίου να εισέρχονται μόνο οι εργαζόμενοι και οι ταξιδιώτες, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων (συνοδεία ανηλίκου ή ΑμεΑ). Φυσικά, και στην περίπτωση των ταξιδίων με αεροπλάνο, συνιστάται η χρήση μάσκας από τους εργαζόμενους και τους επιβάτες -εκτός και αν πρόκειται για παιδιά κάτω των 6 ετών ή άτομα με αναπνευστικά προβλήματα-, η τήρηση των κανόνων υγιεινής καθώς και και η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας.
Κατά την επιβίβαση και αποβίβαση, προτείνεται ο περιορισμός των αποσκευών για να επιταχύνεται η διαδικασία και να περιορίζεται ο κίνδυνος μόλυνσης και ενθαρρύνεται η χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών (π.χ. web check-in). Επιπλέον, συνίσταται η χρήση περισσότερων λεωφορείων μεταφοράς από και προς το αεροσκάφος, για να μειώνεται ο συνωστισμός. Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης πάλι, οι επιβάτες δεν θα πρέπει να συνωστίζονται στους διαδρόμους όπου αυτό είναι δυνατό και προτείνεται οι υπηρεσίες φαγητού και ποτού να είναι «περιορισμένες» και να μη γίνεται πώληση προϊόντων duty free. Τέλος, για την αποβίβαση και συλλογή αποσκευών, προτείνεται η απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου και η άμεση αποχώρηση από το αεροδρόμιο το συντομότερο δυνατόν.
Σε περίπτωση κρούσματος κατά τη διάρκεια της πτήσης ο ΕΟΔΥ συνιστά απομόνωση του ασθενή σε απόσταση 2 μέτρων από τους άλλους επιβάτες, χρήση μάσκας από τον ασθενή και τα μέλη του πληρώματος που έρχονται σε κοντινή επαφή μαζί του και στο αεροδρόμιο, ο ασθενής χρειάζεται να οδηγηθεί άμεσα στο ιατρείο για να εξεταστεί από ιατρό όπου πρέπει να υπάρχει χώρος απομόνωσης.
Σημειώνεται ότι οι επιβάτες προς ή μέσω της Ελλάδας, πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη», τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα της πτήσης τους. Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση.

Ταξιδεύοντας με τρένο

Μέτρα πρόληψης της εξάπλωσης του κορωνοϊού, εφαρμόζονται και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Ειδικότερα, σε σταθμούς και τρένα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς προμήθειες σε μάσκες, γάντια μίας χρήσης, προμήθειες για την υγιεινή χεριών (π.χ. σαπούνι και αλκοολούχο διάλυμα τουλάχιστον 60% αιθυλικής αλκοόλης ή 70% ισοπροπυλικής αλκοόλης-για τρίψιμο των χεριών), χαρτομάντηλα και σακούλες βιολογικού κινδύνου ή ασφαλείς πλαστικές σακούλες για ασφαλή απόρριψη μολυσματικών αποβλήτων.
Για την αποφυγή συγχρωτισμού των ταξιδιωτών στους σταθμούς τρένων και στα τρένα, ενθαρρύνεται η κράτησης θέσης μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, ο οργανισμός σιδηροδρόμων μπορεί να ζητήσει τη συμπλήρωση Κάρτας Εντοπισμού Επιβατών (Passenger Locator Form–PLF), εάν εντοπιστεί επί του τρένου ταξιδιώτης που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης από Covid-19.
Σε περίπτωση που επιβάτης ή εργαζόμενος σε τρένο εμφανίσει συμπτώματα λοίμωξης, θα πρέπει να του δοθεί μάσκα και να μετακινηθεί σε ξεχωριστό βαγόνι, αν είναι δυνατόν ή τουλάχιστον να βρίσκεται σε απόσταση 2 μέτρων από τους άλλους επιβάτες. Επίσης, στον ασθενή παρέχεται ξεχωριστή τουαλέτα, ατομική πλαστική σακούλα για τη συλλογή των προσωπικών του απορριμμάτων και εάν υπάρχει συνοδός που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει πρέπει να του χορηγηθεί μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή. Είναι χρήσιμο ένα μέλος προσωπικού να ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με τυχόν ύποπτο κρούσμα, αν παρουσιαστεί ανάγκη. Η αποβίβαση και η μεταφορά του ασθενούς σε ιατρική μονάδα θα αποφασίζεται κατά περίπτωση.

Ταξιδεύοντας με λεωφορείο

Στην περίπτωση του ταξιδιού με λεωφορείο, ισχύουν περίπου τα ίδια μέτρα όπως στο ταξίδι με τρένο. Συγκεκριμένα, εκτός από τα προσωπικά μέτρα προστασίας και υγιεινής που λαμβάνει κάθε επιβάτης, στα λεωφορεία θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς προμήθειες μάσκες, γάντια μίας χρήσης, προμήθειες για την υγιεινή χεριών, χαρτομάντηλα και σακούλες για ασφαλή απόρριψη μολυσματικών αποβλήτων. Σημειώνεται ότ μέχρι στιγμής, ο μέγιστος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών στα λεωφορεία είναι στο 65%.
Σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτου κρούσματος κατά το ταξίδι, εφαρμόζεται ο διαχωρισμός του ασθενή από τους υπόλοιπους επιβάτες κατά τουλάχιστον 2 μέτρα. Η χρήση ιατρικής μάσκας συνιστάται, αν είναι διαθέσιμη και ανεκτή από τον ασθενή ταξιδιώτη, εναλλακτικά θα πρέπει να ζητηθεί από τον ασθενή ταξιδιώτη να καλύπτει το στόμα και τη μύτη του με χαρτομάντιλα όταν βήχει ή φτερνίζεται. Στους ασθενείς ταξιδιώτες θα πρέπει να παρέχονται σακούλες για την ασφαλή απόρριψη των μολυσματικών αποβλήτων, ενώ κατά την αποβίβαση η μεταφορά ασθενούς ταξιδιώτη σε ιατρική μονάδα αποφασίζεται κατά περίπτωση.

Φτάνοντας στον προορισμό μας – Τι ισχύει σε παραλίες & πισίνες

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία ότι ο ιός μπορεί να μεταδωθεί όταν κολυμπάμε στη θάλασσα. Ωστόσο, καλό είναι θυμόμαστε ότι ακόμη και μέσα στο νερό είναι απαραίτητο να τηρούνται οι αποστάσεις. Όσον αφορά στις πισίνες, επίσης δεν κινδυνεύουμε να κολλήσουμε τον ιό εάν η χημική επεξεργασία του νερού είναι επαρκής και σωστή.
Βγαίνοντας από το νερό πάλι, είναι αναγκαίο να απολυμαίνουμε τις ξαπλώστρες, τις καρέκλες και τα τραπεζάκια που χρησιμοποιούμε στην παραλία, πριν και μετά τη χρήση τους, καθώς και να χρησιμοποιούμε αυστηρά τις προσωπικές μας πετσέτες. Μια καλή εναλλακτική, όταν πρόκειται για την ξαπλώστρα ή την καρέκλα θαλάσσης, είναι να απλώνουμε την πετσέτα πάνω από την ψάθα.

Τι κάνεις αν νοσήσεις στο ταξίδι σου

Στα τουριστικά καταλύματα εφαρμόζονται γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού, που περιλαμβάνουν καλό εξαερισμός/αερισμό σε όλους τους χώρους, εύκολη πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι και αντισηπτικό διάλυμα, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Συνιστάται επίσης η χρήση της μάσκας σε όσους εμφανίζουν συμπτώματα λοίμωξης ή συνοδεύουν ασθενείς. Ωστόσο, εάν ένας επισκέπτης ή υπάλληλος ξενοδοχείου παρουσιάσει συμπτώματα συμβατά με κορωνοϊό, καλείται ο ιατρός με τον οποίο συνεργάζεται το τουριστικό κατάλυμα για αξιολόγηση του περιστατικού ή μεταβαίνει ο ασθενής σε Μονάδα Υγείας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης περιστατικού από τις υγειονομικές υποδομές της περιοχής, πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για μεταφορά του ασθενή (ΕΚΑΒ, πλωτό ασθενοφόρο, αεροδιακομιδή) στην πλησιέστερη μονάδα υγείας η οποία μπορεί να το διαχειριστεί.

Αν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα Covid-19, πρέπει αυτό να απομονωθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες κείμενες διατάξεις και αν υπάρχει συνοδός που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει, πρέπει να του χορηγηθεί μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει. Για τις στενές επαφές των κρουσμάτων, συστήνονται απομόνωση σε ορισμένο χώρο καραντίνας, σύμφωνα με τις ισχύουσες ρυθμίσεις, σίτιση στο δωμάτιο και απαγόρευση χρήσης των κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο ΕΟΔΥ συστήνει στους ταξιδιώτες αυστηρά την ταξιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη, συμπεριλαμβανομένης και της διαχείρισης Covid-19 (έξοδα ιατρικής εξέτασης, εργαστηριακής διάγνωσης, νοσηλείας και μεταφοράς σε χώρο παροχής φροντίδας υγείας, κάλυψη εξόδων για παρατεταμένη διαμονή λόγω καραντίνας ή απομόνωσης και επαναπατρισμού).

Μετά την επιστροφή

Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται το τέλος των διακοπών του, ειδικά πριν αυτές καλά-καλά ξεκινήσουν. Την εποχή του κορωνοϊού ωστόσο, θα πρέπε να κάνουμε μία εξαίρεση, καθώς είναι απαραίτητο να λάβουμε κάποια μέτρα και επιστρέφοντας. Ειδικότερα, μετά την επιστροφή συνίσταται να παρακολουθούμε την υγείας μας για διάστημα 14 ημερών και εάν εμφανίσουμε ύποπτα συμπτώματα (πυρετό ή άλλα συμπτώματα από το αναπνευστικό όπως δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) να παραμείνουμε στο σπίτι και να αναζητήσουμε άμεσα ιατρική φροντίδα αναφέροντας το πρόσφατο ταξίδι.

Σας ευχόμαστε ένα καλό και ασφαλές καλοκαίρι!

Πηγή: ΕΟΔΥ

Τι θα πρέπει να γνωρίζουν ασφαλιστές και καταναλωτές;

Είναι γεγονός πως η πανδημία του κορωνοιού (COVID-19) έχει επηρεάσει ριζικά τόσο την προσωπική ζωή του καθενός όσο και την πορεία επαγγελματιών / επιχειρήσεων, με μεγάλη αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα. Μοιραία και ο ασφαλιστικός κλάδος θα υποστεί κραδασμούς που, ωστόσο, θα μπορούσαν να τον οδηγήσουν σε μια νέα δυναμική κατάσταση με επιπτώσεις στη συμπεριφορά του Καταναλωτή (Φυσικά Πρόσωπα ή/και Επιχειρήσεις). Εκτιμάται πως η νέα κατάσταση θα αποτελέσει μοχλό αναβάθμισης και προόδου της Ιδιωτικής Ασφάλισης. Σε συνδυασμό βέβαια με απαίτηση για αρτιότητα και πληρότητα των παρεχόμενων ασφαλιστικών καλύψεων. Το τελευταίο, θα επηρεάσει άμεσα τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, καθόσον οι Καταναλωτές θα απαιτούν ποιότητα με το αντίστοιχο λογικό κόστος στα ασφαλιστικά προϊόντα που θα αγοράζουν προκειμένου να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες (value for money). Ουσιαστική παράμετρος που θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη είναι το γεγονός πως το εκάστοτε Ασφαλιστήριο είναι ιδιωτικό συμφωνητικό που αποζημιώνει σύμφωνα με συγκεκριμένους όρους και με κάποιες προϋποθέσεις / εξαιρέσεις.

 

Ορισμένοι Κανόνες

 

1. Πρώτο και κύριο, να προβαίνετε σε αληθείς δηλώσεις στοιχείων. Μην αποκρύπτετε πληροφορίες, παρερμηνεύετε ή παραποιείτε οτιδήποτε σας ζητηθεί κατά τη διαδικασία της ασφάλισης. Είναι λάθη που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απόρριψη οποιασδήποτε μελλοντικής απαίτησης αποζημίωσης. Η διαδικασία της ασφάλισης έχει εμπιστευτικό χαρακτήρα και βασίζεται στη θεμελιώδη Αρχή της “καλής πίστης” (Bona Fidei)

2. Να αποφεύγετε την “υπο-ασφάλιση”, προκειμένου να εξοικονομήσετε κάποιο μικρό ποσό ασφαλίστρων. Δηλαδή, μην υιοθετείτε ασφαλιστήριο κάλυψης περιουσίας σε χαμηλότερη αξία ή ακόμη κάλυψης Αστικής Ευθύνης με πολύ χαμηλά όρια σε σχέση με κάποια πιθανή αξίωση αποζημίωσης. Οποιαδήποτε υπο-ασφάλιση, σκόπιμα ή από αμέλεια (δική σας ή και του Ασφαλιστή σας), σημαίνει μειωμένη ή και καθόλου αποζημίωση ζημιάς σε κάποιο ασφαλισμένο περιουσιακό στοιχείο ή σε περίπτωση αξίωσης αποζημίωσης Τρίτου για λόγους αστικής ευθύνης. Είναι προφανές πως σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί κάλλιστα να τεθεί θέμα επαγγελματικής ευθύνης του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή.

3. Ενημερωθείτε, απαιτείστε και βεβαιωθείτε ότι έχετε το σωστό Ασφαλιστήριο. Διαβάστε το ή καλύτερα, ζητήστε από ένα “διαβασμένο” πιστοποιημένο Ασφαλιστή (Μεσίτη ή Πράκτορα Ασφαλίσεων), να σας ενημερώσει για τις ασφαλιστικές καλύψεις. Να γνωρίζετε πως όλα τα Ασφαλιστήριας περιλαμβάνουν όρους (προϋποθέσεις και εξαιρέσεις) κάλυψης καθώς και κάποιο αφαιρετέο ποσό από την όποια αποζημίωση (Απαλλαγή), το οποίο βαραίνει τον Ασφαλισμένο – Εσάς.

4. Να ξέρετε πως πολλές φορές “το φθηνότερο μπορεί να κοστίσει ακριβά”. Μην “κυνηγάτε” το φθηνότερο ασφάλιστρο (εκτός αν ασφαλίζεστε με κάποιο ομαδικό Σχέδιο Ασφάλισης και εκμεταλλεύεστε την αγοραστική δύναμη των πολλών). Γιατί, το χαμηλό ασφάλιστρο μπορεί να “κρύβει” ασαφείς όρους, ειδικές εξαιρέσεις, χαμηλότερα όρια κάλυψης ή / και υψηλότερες απαλλαγές. Μη ξεχνάτε ότι η όποια ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώνει με βάσει τους όρους του Ασφαλιστηρίου. Και, ο Ασφαλιστής σας έχει αντικειμενική ευθύνη γι’ αυτό.

5. Να είστε προσεκτικοί όταν αγοράζετε στο διαδίκτυο κάποια Ασφάλιση online. Γιατί, αν περάσετε λανθασμένα κάποιες ζητούμενες πληροφορίες, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε “λάθος” ασφαλιστήριο με αποτέλεσμα τη μη κάλυψη ή μειωμένη κάλυψη μελλοντικών απαιτήσεων αποζημίωσης. Ο Ασφαλιστής που διαμεσολαβεί, θεσμικά υπάρχει αλλά είναι “αόρατος” και είναι δύσκολο να εγείρετε αξιώσεις σε βάρος του.

6. Να ζητάτε εξηγήσεις για οτιδήποτε δεν καταλαβαίνετε. Απόψεις όπως “δεν το είχα καταλάβει καλά” ή “δεν ήξερα τι σήμαινε αυτό”, μπορεί, στο πλαίσιο μιας ζημιάς / απαίτησης αποζημίωσης, να οδηγήσει σε διενέξεις με τον Ασφαλιστή σας ο οποίος ωστόσο, είναι νομικά υπόλογος για τυχόν “αστοχίες” στην ασφάλιση που σας πρότεινε.

7. Να ζητάτε από τον Ασφαλιστή σας (Πράκτορα ή Μεσίτη Ασφαλίσεων) να σας αναλύσει τις πραγματικές ασφαλιστικές ανάγκες σας, να σας εξηγήσει τις επιλογές που υπάρχουν, να ελέγξει την Αίτηση Ασφάλισης και τους όρους του ασφαλιστήριου συμβολαίου και να είναι δίπλα σας, στην περίπτωση που θα χρειαστεί να ενεργοποιηθεί η Ασφάλιση.

8. Τέλος, να γνωρίζετε και την θεσμική διαφορά Μεσίτη και Πράκτορα Ασφαλίσεων καθώς και την αντίστοιχη επαγγελματική ευθύνη του. Ο Μεσίτης φέρει ακέραια την ευθύνη του απέναντί σας για τυχόν λάθη ή παραλήψεις του ενώ στην περίπτωση του Πράκτορα μπορεί να επικαλεσθεί συνυπαίτια και την Ασφαλιστική Εταιρεία την οποία εκπροσωπεί. (Σημείωση: Είναι κάτι, που η εγχώρια αγορά με τον τρόπο που λειτουργεί, δείχνει να αγνοεί αφήνοντας έρεισμα σε ενημερωμένους δικηγόρους να αναλάβουν πρωτοβουλίες όταν υπάρξει πρόβλημα με κάποια σοβαρή αποζημίωση και απαιτείται αναζήτηση ευθυνών).

 

Πηγή:Nextdeal.gr

Επενδύσεις σε ακίνητα, το μέλλον της ελληνικής οικονομίας

Άρθρο του Μαρίνου Κυναιγείρου, – Πρόεδρος Συμβουλίου Εγγραφής Κτηματομεσιτών

Η πανδημία και τα μέτρα μη εξάπλωσης του #covid-19, ήταν μια αφορμή για να κάνουμε τεστ στην οικονομία μας για άλλη μια φορά μετά το 2013.

Παρούσα κατάσταση

Είναι γεγονός ότι ο τομέας των ακινήτων έχει σαφώς επηρεαστεί, μα συνάμα είναι μια περίοδος για ανασυγκρότηση! Η κυβέρνηση και κατ’επέκταση η Βουλή των Αντιπροσώπων εκτός από τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων στήριξε και στηρίζει τους πολίτες της με οικονομική ενίσχυση προκειμένου να μην μειωθεί η ποιότητα ζωής μας. Πρόκειται για ένα μεγάλο πακέτο στήριξης της οικονομίας μας, το οποίο περιλαμβάνει πέραν των 60 μέτρων και το οποίο κοστολογείται κοντά στα 1.2 δις ευρώ. Αφορά μεταξύ άλλων μια πολύ σημαντική απευθείας χορηγία στις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μια χορηγία προς κάλυψη οφειλών σε ενοίκια, ή άλλα λειτουργικά έξοδα. Ένα πακέτο που στηρίζει τους νέους που επιθυμούν να αποκτήσουν στέγη. Που βοηθά τον ιδιαίτερα ζωτικό για την οικονομία τομέα του τουρισμού, στην προσπάθεια του να ανακάμψει. Το πακέτο αυτό, ενισχύει την διοχέτευση ρευστότητας στην αγορά χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία και μηχανισμούς που παρέχονται στην Κυβέρνηση, από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Το σχέδιο επιδότησης επιτοκίων για νέα στεγαστικά δάνεια, ήταν ένα από τα σημαντικά μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση για να συνεχιστεί η ανταγωνιστική βιωσιμότητα στον κατασκευαστικό τομέα και στον τομέα της αγοραπωλησίας ακινήτων. Ο Στόχος του σχεδίου είναι η στήριξη των νοικοκυριών για σύναψη δανείων (δεν μπορεί να υπερβαίνει τις €300.000), για σκοπούς ιδιοκατοίκησης. Αρμόδια και χορηγούσα αρχή του μέτρου θα είναι το Υπουργείο Οικονομικών. Το μέτρο αυτό, είναι σύμφωνο με τις κατευθυντήριες γραμμές που περιλαμβάνονται στην «Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της εξάπλωσης της νόσου COVID19» και συγκεκριμένα, με τα προσωρινά μέτρα κρατικής ενίσχυσης με τη μορφή άμεσων επιχορηγήσεων (μέτρο 3.1 του εν λόγω πλαισίου). Η περίοδος δανειοδότησης αφορά στεγαστικά δάνεια που συνάφθηκαν ή θα συναφθούν από την 1.3.2020 μέχρι 31.12.2020. Οι τόκοι θα κεφαλαιοποιούνται μια φορά τον χρόνο – κάθε Δεκέμβριο, οπότε οι όποιες πιστώσεις θα χρειαστούν το 2021. Το σχέδιο αυτό ενισχύει τους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν τη δική τους στέγη και μέχρι σήμερα έκαναν δεύτερες σκέψεις. Για αυτούς, το συγκεκριμένο μέτρο αποτελεί μια καλή ευκαιρία αγοράς ακινήτου για ιδιοκατοίκηση.

Ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν περεταίρω μέτρα για να επανέλθει πλήρως ο τομέας των ακινήτων στην κανονικότητα.

Μέτρα αντιμετώπισης

  • Επίσπευση και ώθηση πολιτογραφήσεων που αφορούν επενδύσεις σε ακίνητα.
  • Αγορά οποιουδήποτε ακινήτου με μειωμένη φορολογία της τάξης του 5% και να ισχύει για τα επόμενα 3 χρόνια.
  • Να καταργηθεί ή τουλάχιστον για ορισμένο χρονικό διάστημα (3 χρόνια) ο φόρος εισοδήματος και ο κεφαλαιουχικός φόρος από την αγορά ακινήτου.
  • Να δοθεί δυνατότητα ανάπτυξης σε γεωργικά κτήματα με σκοπό την ανέγερση κατοικίας, εφόσον υπάρχει εγγεγραμμένος δρόμος.
  • Να δοθεί φορολογική αμνηστία, για περίοδο 6 μηνών, σε όσους προχωρήσουν σε επενδύσεις ακινήτων.
  • Σε ότι αφορά τις πράξεις που γίνονται στο κτηματολόγιο, να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες εξυπηρέτησης του κοινού, καθώς είναι αδιανόητο για μια μεταβίβαση να ορίζεται ραντεβού μετά από ένα μήνα.
  • Σημαντικό είναι εξίσου το γεγονός να παραχωρούνται ευκολίες πρόσβασης και σε όλους όσοι δεν έχουν την ικανότητα να εκτελούν διαδικτυακά κάποιες κτηματολογικές εργασίες.

Τα παραπάνω μέτρα αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν τεθεί ενώπιον της Κυβέρνησης και κάποια από αυτά προωθούνται επί χάρτου. Ο τελικός στόχος κάθε κίνησης θα πρέπει να είναι ένας: η ανάκαμψη της κυπριακής οικονομίας.

Πηγή: nextdeal.gr

Αστυνομία: Πώς να αποφύγετε τα πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης και με αφορμή περιστατικά που έχουν παρατηρηθεί, που αφορούν στην έκδοση πλαστών ασφαλιστήριων συμβολαίων Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, με θύματα ανυποψίαστους πελάτες – «ασφαλιζόμενους», που θεωρούν ότι κατέχουν γνήσια ασφαλιστήρια συμβόλαια, προτρέπει τους πολίτες:

να ζητάτε πάντοτε την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων,
να εξετάζετε οπτικά και με ιδιαίτερη προσοχή το ασφαλιστήριο συμβόλαιο σας, για τυχόν ενδείξεις παραποίησης, σε περιπτώσεις αμφιβολιών να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Πληροφοριών στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο «https://www.hic.gr/hic/Check_ins.aspx», που η πρόσβαση είναι ελεύθερη για τον καθένα, χωρίς κάποιου είδους εξουσιοδότηση, όπου μπορείτε να ελέγχετε την εγκυρότητα του συμβολαίου, με την καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος,

εναλλακτικά, να επικοινωνείτε οι ίδιοι τηλεφωνικά απευθείας με τις ασφαλιστικές σας εταιρείες και να ζητάτε την επαλήθευση της εγκυρότητας του συμβολαίου σας,
να απευθύνεστε στις αστυνομικές Αρχές σε περιπτώσεις αμφιβολιών ή διαπίστωσης της μη εγκυρότητας του ασφαλιστήριου συμβολαίου σας.
Επισημαίνεται, ότι οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, προκειμένου να παραπλανήσουν τους υποψήφιους πελάτες και να τους προμηθεύσουν με πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια του οχήματος τους. Συγκεκριμένα:

 

μέσω της ψηφιοποίησης ενός έγκυρου συμβολαίου, προχωρούν στην αντικατάσταση των αρχικών στοιχείων με άλλα (μετατροπή αριθμού κυκλοφορίας, στοιχείων ταυτότητας, περίοδο ασφάλισης κ.α.),
εκτυπώνουν το επεξεργασμένο συμβόλαιο και εισπράττουν τα χρήματα από τον ανυποψίαστο πελάτη, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να παραδίδουν αποδείξεις είσπραξης χρημάτων,
σε περιπτώσεις εμπλοκής του οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, προσπαθούν να αποτρέψουν την αστυνομική συνδρομή και προτρέπουν τους πελάτες τους, να προχωρήσουν σε ιδιωτική διευθέτηση της προκληθείσας ζημίας.

Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικής δραστηριότητας είναι οι ανυποψίαστοι πολίτες αφενός μεν να ζημιώνονται οικονομικά, αφετέρου δε να κινδυνεύουν με ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, που σχετίζονται με την χρήση πλαστού ασφαλιστήριου συμβολαίου του οχήματος τους.

Πηγή: csi.gr

Αυτό το Πάσχα ταξιδεύουμε με ασφάλεια!

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» παρουσιάζει ένα σύντομο οδηγό με πολύτιμες συμβουλές για ένα ασφαλές ταξίδι.

• Πριν από κάθε ταξίδι, ελέγχουμε το όχημά μας ώστε να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).

• Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

• Τοποθετούμε βαριές βαλίτσες και μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.

• Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ και απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων με απαγόρευση οδήγησης.

• Προσέχουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.

• Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης. Δεν διστάζουμε να παραχωρήσουμε το τιμόνι αν είμαστε κουρασμένοι. Ταξιδεύουμε με φίλους, ώστε ο οδηγός να μπορεί να αλλάζει συχνά.

• Διατηρούμε τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας, σεβόμαστε την προτεραιότητα, οδηγούμε αμυντικά και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια. Κινούμαστε με κατάλληλη – βάσει των εξωτερικών συνθηκών και των νόμιμων ορίων – ταχύτητα.

• Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στο δρόμο καθώς η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.). Κάνουμε τα τηλέφωνά μας πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή ή όταν κάνουμε στάσεις.

• Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα, καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύουν θανάσιμα, όχι μόνο οι πίσω αλλά και οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων.

• Στα παιδιά μέχρι 135cm, η χρήση ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να συνοδεύεται από ειδικό κάθισμα, ειδάλλως, δεν προσφέρει επαρκή προστασία.

 

nextdeal

Groupama Pass: Zωντανή απεικόνιση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου

Η Groupama Ασφαλιστική, σταθερή στη δέσμευσή της να επενδύει διαρκώς στην καινοτομία, αναπτύσσει πρώτη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, το «Groupama Pass» για smart συσκευές, αποβλέποντας στην ταχύτερη και ασφαλέστερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της. Το «Groupama Pass» βασίζεται στην τεχνολογία «wallet» και παρέχει τη δυνατότητα ζωντανής απεικόνισης ενός ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, η Groupama Ασφαλιστική επιδιώκει να διευκολύνει τους πελάτες της, ώστε να μπορούν να έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στα βασικά στοιχεία του συμβολαίου αυτοκινήτου τους, μέσω smart κινητού τηλεφώνου ή tablet, και χωρίς την ανάγκη κωδικών εισόδου ή σύνδεσης. Το κάθε «Groupama Pass» είναι ενεργό για όσο καιρό είναι σε ισχύ το αντίστοιχο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

 

Oι πληροφορίες που αναγράφονται στο «Groupama Pass» έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστούν οποιοδήποτε πιστοποιητικό ασφάλισης. Οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης: Οι υποψήφιοι χρήστες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους τη νέα, πρωτοποριακή υπηρεσία της Groupama Ασφαλιστικής, «κατεβάζοντας» το Pass των οχημάτων τους, που παρέχεται μέσω του ηλεκτρονικού Χώρου Πελατών της Groupama Aσφαλιστικής.

 

Για τη διαχείριση του «Groupama Pass», είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού τύπου «wallet», ανάλογα με το λειτουργικό σύστημα της smart συσκευής του χρήστη:

iOS: Οι κάτοχοι συσκευών iOS, μπορούν άμεσα να διαχειριστούν το «Groupama Pass», προσθέτοντας το σχετικό πάσο απευθείας στην εφαρμογή Apple Wallet, η οποία είναι ήδη ενσωματωμένη στις συσκευές iOS.
Android: οι κάτοχοι συσκευών Android, μπορούν να διαχειριστούν το «Groupama Pass», αφού πρώτα εγκαταστήσουν μία από τις εφαρμογές τύπου «wallet/passbook» που διατίθενται μέσω του Google Play Store.
Η Groupama Ασφαλιστική συνεχίζει να βρίσκεται στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη διαχρονική δέσμευσή της να απλοποιεί τις διαδικασίες ασφάλισης, προς όφελος των πελατών και των συνεργατών της.

 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤIΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ* ΕΠΙΣΗΜΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΗΣ GROUPAMA 

Ποιοι κλάδοι θέλουν τον… ασφαλιστή τους!

Το τελευταίο διάστημα, επιτροπές της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος παρουσίασαν τις ετήσιες μελέτες τους με σαφώς αναβαθμισμένα και πιο πλούσια παραγωγικά στοιχεία.

Αναφερόμαστε στις μελέτες ασφάλισης περιουσίας και μεταφερόμενα εμπορευμάτων. Μεταξύ των στοιχείων που περιλαμβάνονται στις μελέτες είναι και αυτά που αφορούν τα δίκτυα που φέρνουν την παραγωγή.

Ειδικότερα, στην ασφάλιση περιουσίας τα στοιχεία δείχνουν ότι η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» κατά 42,6% από το Bancassurance, κατά 41,5%, από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες), κατά 10,5% από τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) και κατά 5,4% από τις απευθείας πωλήσεις.

Στην παραγωγή του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων, τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 83,2% οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 7,9%, οι απευθείας πωλήσεις 6,8% και η συνεργασία με τις τράπεζες (Bancassurance) συμμετέχει με 2,1% επί του συνόλου.

Στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 71,8%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 21,3% και οι απευθείας πωλήσεις 6,9%

Στη νομική προστασία, η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) κατά 59,0%, τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) κατά 29,3%, το Bancassurance κατά 0,9% και τις απευθείας πωλήσεις 10,8%.

Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων προκύπτει ότι τα παραδοσιακά κανάλια διανομής (ασφαλιστικοί σύμβουλοι, μεσίτες, πράκτορες) διατηρούν σημαντικό μερίδιο (πάνω από 80%) παραγωγής σε πιο σύνθετες ασφαλίσεις. Επίσης, διατηρούν σημαντικό μερίδιο τόσο στις ασφαλίσεις ζωής (πάνω από το 52%) όσο και στις ασφαλίσεις κατοικίας (52%).

 

Λάμπρος Καραγεώργος

nextdeal

Τι γνωρίζουν οι δικηγόροι, οι φοροτεχνικοί και οι λογιστές, για ασφαλιστικά θέματα;

Πολλές φορές μου έχει τύχει να μάθω για περιπτώσεις πελατών ή υποψηφίων πελατών ασφαλιστικών εταιριών, οι οποίοι ζητούν περαιτέρω αμερόληπτη πληροφόρηση επί ιδιωτικοασφαλιστικών ζητημάτων, από φοροτεχνικούς, λογιστές ή και δικηγόρους, προκειμένου είτε να χειριστούν κάποια περίπτωση αποζημίωσης, είτε να αποφασίσουν για την απόκτηση ή αλλαγή κάποιου ασφαλιστικού προϊόντος το οποίο ήδη έχουν.

 

 

Χωρίς να αμφισβητώ σε καμία περίπτωση την τιμιότητα και την αμεροληψία αυτών των επαγγελματιών (δικηγόρων, φοροτεχνικών, λογιστών), δεν μπορώ να παραβλέψω ότι το γνωστικό τους υπόβαθρο (ειδικά των μη εξειδικευμένων στα ασφαλιστικά θέματα) σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και τη διασφάλιση που αυτό παρέχει, το εύρος των ασφαλιστικών παροχών και τον τρόπο διαχείρισης των ασφαλιστικών περιπτώσεων, δεν τους επιτρέπει να εκφράσουν μια πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη και να παρέχουν τόσο ευαίσθητες συμβουλές. Μήπως αντί να βοηθούν, τελικά προβληματίζουν και μπερδεύουν περισσότερο τους πελάτες;

 

Και μπορεί μεν κάποιοι δικηγόροι μη εξειδικευμένοι στα ασφαλιστικά, αλλά σε κάποιους παραπλήσιους τομείς, να έχουν μια μεγαλύτερη ή μικρότερη γνώση της ασφαλιστικής νομοθεσίας (ν.4364/2016, οδηγία IDD, GDPR κ.λπ.), αυτό όμως δεν τους δίνει τη γνώση που χρειάζεται προκειμένου να παρέχουν ασφαλείς συμβουλές. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς και με δεδομένο ότι ακόμα και οδηγία IDD εξαιρεί και τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες επαγγελματιών, το πράγμα περιπλέκεται. Επί λέξη η IDD αναφέρει : «Η παρούσα οδηγία δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται στα πρόσωπα που ασκούν άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, όπως π.χ. οι φοροτεχνικοί, οι λογιστές ή οι δικηγόροι, τα οποία παρέχουν συμπτωματικά συμβουλές για ασφαλιστικά θέματα στο πλαίσιο αυτής της άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας». Μήπως αυτή η προσέγγιση της IDD θα έπρεπε να αναθεωρηθεί;

 

Τελικά περί του ευαίσθητου αυτού θέματος, που γνωρίζω ότι έχει ταλαιπωρήσει αρκετές φορές ασφαλιστές, διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και πελάτες, η ασφαλιστική αγορά και οι φορείς της τι έχoυν κάνει; Έχει καλέσει ποτέ για ενημέρωση, τουλάχιστον τους εκπροσώπους των λογιστών, των φοροτεχνικών και των δικηγόρων; Έχει δραστηριοποιήσει κάποιους φορείς της, όπως το ΕΙΑΣ, για τη διεξαγωγή κάποιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενημέρωσης δικηγόρων, λογιστών και φοροτεχνικών; Έστω έχει κάνει κάποια ενημερωτική καμπάνια (ακόμα και μέσω εντύπων) προς αυτή την κατεύθυνση;

Πιστεύω ότι τα προβλήματα πρέπει να τα λύνουμε πριν γίνουν μεγάλα και δύσκολα στη διαχείριση τους.

 

Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων.

Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς).

 

Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα στο Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για δικαστές και εισαγγελείς) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

 

Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης, καθώς και προγράμματα του αφορούν τη δια βίου εκπαίδευση, αυτών των κατηγοριών στελεχών.

 

Κώστας Παπαϊωάννου
nextdeal