Νέοι μάνατζερ, επιθετικές πολιτικές στα δίκτυα και μεγάλο “μάζεμα” στο αυτοκίνητο στην ασφαλιστική αγορά
Οργασμός διοικητικών αλλαγών και στρατηγικών επιλογών από τους μεγάλους παίκτες της ασφαλιστικής αγοράς παρατηρείται τους δύο πρώτους μήνες του 2016 στην ασφαλιστική αγορά.
Αυτή η κινητικότητα δείχνει ότι οι πολυεθνικοί παίκτες της αγοράς αναδιοργανώνουν τα επιχειρηματικά τους τους σχέδια στην ασφαλιστική αγορά κεντράροντας σε δύο άξονες .
Ο πρώτος άξονας είναι να προλάβουν τις εξελίξεις, που ούτως ή άλλως είναι αναμενόμενες λόγω των νέων εποπτικών κανόνων με την εφαρμογή τoυ Solvency II , στο μοίρασμα των μεριδίων της αγοράς και στην αναμενόμενη συρρίκνωση της δραστηριότητας μικρομεσαίων ελληνικών ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Ο δεύτερος άξονας, έχει να κάνει με τις εξελίξεις στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, έστω και αν είναι εκτός παιχνιδιού στις αλλαγές που θα προκύψουν από το νέο ασφαλιστικό, εκμεταλλευόμενες τις ευκαιρίες που θα δημιουργήσουν οι αλλαγές αυτές κύρια στις ασφάλειες υγείας και μελλοντικά στα συνταξιοδοτικά προγράμματα.
Ειδικότερα, σε εταιρικό επίπεδο η εξαγορά της Eurolife από τον επενδυτικό όμιλο Fairfax και η αναμενόμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΤΕ Ασφαλιστικής από τον όμιλο Ergo είναι δύο σημαντικά γεγονότα που δεν αφήνουν αδιάφορους τους άλλους πολυεθνικούς παίκτες.
Οπως επίσης και η εξέλιξη της τύχης της International life, τόσο με την πιθανολογούμενη μεταφορά του χαρτοφυλακίου ζωής στην Εθνική Ασφαλιστική όσο και με την συνεργασία σε επίπεδο δικτύου της πρώτης με την δεύτερη.
Επιπλέον είδαμε ότι μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2016 να γίνονται δύο αλλαγές σε επίπεδο κορυφής δύο πολυεθνικών ασφαλιστικών εταιριών, καθώς έφυγαν δύο ξένοι μάνατζερ από την Groupama και την ΝΝ Hellas και αντικαταστάθηκαν με Ελληνες. Ετσι το σύνολο των εταιριών που είναι θυγατρικές πολυεθνικών στην Ελλάδα διαθέτει στην ηγεσία του στελέχη από την ελληνικό χώρο.
Στο μεταξύ, με δεδομένο ότι στις αρχές κάθε χρόνου γίνονται οι καθιερωμένες συναντήσεις των εταιριών με τα δίκτυα πωλήσεων διαπιστώνεται από αυτές τις συναντήσεις ότι υπάρχει έντονη διάθεση για ενίσχυση του ρόλου τους , έστω και αν κάποιες εταιρίες, κύρια στο αυτοκίνητο, έχουν στην φαρέτρα τους και τα εναλλακτικά δίκτυα με την online και direct ασφάλιση.
Όσο δε αφορά το αυτοκίνητο, που είναι και το οξυγόνο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, τόσο εταιριών των γενικών ασφαλίσεων όσο και των μικτών, συνεχίζει να μαίνεται ο “πόλεμος” των χαμηλών ασφαλίστρων και των προσφορών, ενώ κάποιοι από την αγορά κάνουν λόγο για χρονιά με το μεγάλο “αυτοκινητομάζωμα” από τους μεγάλους παίκτες.
Μάλιστα, σε αυτό είναι ενδεικτικό ότι και σε επίπεδο Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών υπήρξε πρόσφατα αναφορά και μάλιστα έντονα να μπουν κανόνες στην λειτουργία το ασφαλιστικών που λειτουργούν με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών, κάνοντας λόγο οτι έχουν αποκτήσει πάνω από 10% μερίδιο αγοράς.
Ωστόσο το νούμερο αυτό αμφισβητούν γνώστες της αγοράς, από την πλευρά αυτών των εταιριών, κάνοντας λόγο ότι η παραγωγή τους κυμαίνεται γύρω στο 6-7%.
asfalisinet