Πως ταξιδεύουμε στην εποχή του Covid-19;

Το φετινό καλοκαίρι μπορεί να διαφέρει πολύ από τα προηγούμενα, ακόμη όμως και υπό αυτές τις συνθήκες οι περισσότεροι άνθρωποι περιμένουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές και ένα ταξίδι.
Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσετε, συγκεντρωμένα από εξουσιοδοτημένες πηγές:
  • Τι ισχύει για το ταξίδι με κάθε μεταφορικό μέσο. Έγγραφα που πρέπει να έχετε μαζί, απαραίτητα και ενδεχόμενα μέτρα προστασίας για εσάς και τη δημόσια υγεία
  • Στον προορισμό μας όμως, όλα όσα πρέπει να προσέξουμε όταν πηγαίνουμε για βουτιές στη θάλασσα ή στην πισίνα ή όταν κάνουμε την έξοδο μας για φαγητό ή ποτό.
Στο τέλος του άρθρου μπορείτε να δείτε τις πηγές που χρησιμοποιήθηκαν. Η τελευταία ανανέωσή του πραγματοποιήθηκε στις 8 Ιουλίου.

Πριν το ταξίδι

Πέρα από την επιλογή του ιδανικού προορισμού και την εύρεση καταλύματος και μέσου μεταφοράς, το φετινό καλοκαίρι επιτάσει να λάβουμε και άλλα υπόψη μας.

Ειδικότερα, ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), συστήνει στους ταξιδιώτες να ενημερώνονται για τους περιορισμούς που ισχύουν σχετικά με τα ταξίδια αν πρόκειται να ταξιδέψουν σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Πληροφορίες για το τι ισχύει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανευρίσκονται την ιστοσελίδα. Αν πάλι ταξιδεύουμε προς άλλες χώρες, μπορούμε να ενημερωνόμαστε από τις ιστοσελίδες του Υπουργείου Εξωτερικών και του Υπουργείου Υγείας της εκάστοτε χώρας.
Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, συστήνεται: α) να φοράμε τη μάσκα μας, β) να πλένουμε συχνά τα χέρια τακτικά και σχολαστικά, γ) να καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη με ένα χαρτομάντηλο ή με το μανίκι (όχι με το χέρι) όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε, δ) να τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τους γύρω μας (>1,5 μέτρο), ε) να αποφεύγουμε την επαφή με άλλα άτομα αν έχουμε συμπτώματα (πυρετό ή άλλα συμπτώματα από το αναπνευστικό όπως δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) και στ) να αποφεύγουμε την επαφή με ασθενείς. Προσοχή, όμως! Εάν έχουμε συμπτώματα όπως αυτά αναφέρθηκαν παραπάνω, είναι προτιμότερο να αναβάλουμε το ταξίδι μας, ενώ αν τα συμπτώματα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ενημερώνουμε αμέσως το πλήρωμα / προσωπικό και αναζητούμε ιατρική βοήθεια.

Ταξιδεύοντας με πλοίο

Σύμφωνα με τα νέα μέτρα ασφαλείας του Υπουργείου Ναυτιλίας, όλοι οι επιβάτες των πλοίων υποχρεούνται να έχουν μαζί τους εκτός από το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο και ταυτότητα ή διαβατήριο, συμπληρωμένο ειδικό ερωτηματολόγιο δήλωσης υγείας -το οποίο προμηθευόμαστε από ταξιδιωτικά πρακτορεία, ακτοπλοϊκές εταιρείες και την επίσημη σελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς και μάσκα.
Επιπλέον, στα λιμάνια εφαρμόζονται μέτρα ελέγχου πριν την επιβίβαση, ώστε να αξιολογούνται οι επιβάτες για τυχόν συμπτώματα ή προηγούμενη έκθεση σε ασθενείς με Covid-19. Ο έλεγχος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, θερμομέτρηση των επιβατών και έλεγχο – αξιολόγηση του εντύπου δήλωσης υγείας. Σε περίπτωση μη τήρησης των παραπάνω ή σε περίπτωση που ο επιβάτης παρουσιάζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη από κορωνοϊό (όπως πυρετό >37.8οC), είναι πιθανόν να μην του επιτραπεί η είσοδος στο πλοίο. Καθώς ο έλεγχος μπορεί να είναι χρονοβόρα διαδικασία, ειδικά κατά τους μήνες που υπάρχει αυξημένη κίνηση επιβατών, συνιστάται να βρισκόμαστε στο λιμάνι τουλάχιστον 1 ώρα πριν τον απόπλου.
Σημειώνεται ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, οι αξιωματικοί και τα μέλη του πληρώματος φορούν γάντια και μάσκα στους κοινόχρηστους χώρους του πλοίου και εφαρμόζεται η απόσταση 1,5 μέτρου κατά την επιβίβαση, αποβίβαση και σε όλους τους χώρους του πλοίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Οι καμπίνες χρησιμοποιούνται από ένα άτομο, εκτός αν πρόκειται για οικογένεια (συγγενείς πρώτου βαθμού), οπότε μπορούν να είναι έως 4 άτομα, ή ΑΜεΑ με τον συνοδό τους. Στα αεροπορικά καθίσματα διατηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των επιβατών, με σηματοδότηση των θέσεων σε ειδική διάταξη. Τέλος, σε προσβάσιμα σημεία υπάρχει επαρκές αναλώσιμο υλικό για την πρόληψη των λοιμώξεων, όπως σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών, χαρτομάντηλα, απλές χειρουργικές μάσκες και γάντια μιας χρήσης.

Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο

Σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια έχει τεθεί σε ισχύ σειρά μέτρων που συμπεριλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ενισχυμένες διαδικασίες παρακολούθησης των πτήσεων, παρουσία γιατρών και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης, όπως επίσης και παροχή πληροφοριακού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση.
Επιπροσθέτως, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έχει εκδώσει λεπτομερή έκθεση με οδηγίες για τα ταξίδια με αεροπλάνο.
Μεταξύ άλλων, η έκθεση συστήνει όποιος έχει συμπτώματα ή έχει έρθει σε επαφή με ασθενή με Covid-19 να μην εμφανίζεται στο αεροδρόμιο, ενώ εντός του αεροδρομίου να εισέρχονται μόνο οι εργαζόμενοι και οι ταξιδιώτες, εκτός ορισμένων εξαιρέσεων (συνοδεία ανηλίκου ή ΑμεΑ). Φυσικά, και στην περίπτωση των ταξιδίων με αεροπλάνο, συνιστάται η χρήση μάσκας από τους εργαζόμενους και τους επιβάτες -εκτός και αν πρόκειται για παιδιά κάτω των 6 ετών ή άτομα με αναπνευστικά προβλήματα-, η τήρηση των κανόνων υγιεινής καθώς και και η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας.
Κατά την επιβίβαση και αποβίβαση, προτείνεται ο περιορισμός των αποσκευών για να επιταχύνεται η διαδικασία και να περιορίζεται ο κίνδυνος μόλυνσης και ενθαρρύνεται η χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών (π.χ. web check-in). Επιπλέον, συνίσταται η χρήση περισσότερων λεωφορείων μεταφοράς από και προς το αεροσκάφος, για να μειώνεται ο συνωστισμός. Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης πάλι, οι επιβάτες δεν θα πρέπει να συνωστίζονται στους διαδρόμους όπου αυτό είναι δυνατό και προτείνεται οι υπηρεσίες φαγητού και ποτού να είναι «περιορισμένες» και να μη γίνεται πώληση προϊόντων duty free. Τέλος, για την αποβίβαση και συλλογή αποσκευών, προτείνεται η απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου και η άμεση αποχώρηση από το αεροδρόμιο το συντομότερο δυνατόν.
Σε περίπτωση κρούσματος κατά τη διάρκεια της πτήσης ο ΕΟΔΥ συνιστά απομόνωση του ασθενή σε απόσταση 2 μέτρων από τους άλλους επιβάτες, χρήση μάσκας από τον ασθενή και τα μέλη του πληρώματος που έρχονται σε κοντινή επαφή μαζί του και στο αεροδρόμιο, ο ασθενής χρειάζεται να οδηγηθεί άμεσα στο ιατρείο για να εξεταστεί από ιατρό όπου πρέπει να υπάρχει χώρος απομόνωσης.
Σημειώνεται ότι οι επιβάτες προς ή μέσω της Ελλάδας, πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώσουν και να υποβάλουν τη «Φόρμα Εντοπισμού Επιβάτη», τουλάχιστον 24 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα της πτήσης τους. Η φόρμα βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση.

Ταξιδεύοντας με τρένο

Μέτρα πρόληψης της εξάπλωσης του κορωνοϊού, εφαρμόζονται και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Ειδικότερα, σε σταθμούς και τρένα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς προμήθειες σε μάσκες, γάντια μίας χρήσης, προμήθειες για την υγιεινή χεριών (π.χ. σαπούνι και αλκοολούχο διάλυμα τουλάχιστον 60% αιθυλικής αλκοόλης ή 70% ισοπροπυλικής αλκοόλης-για τρίψιμο των χεριών), χαρτομάντηλα και σακούλες βιολογικού κινδύνου ή ασφαλείς πλαστικές σακούλες για ασφαλή απόρριψη μολυσματικών αποβλήτων.
Για την αποφυγή συγχρωτισμού των ταξιδιωτών στους σταθμούς τρένων και στα τρένα, ενθαρρύνεται η κράτησης θέσης μέσω διαδικτύου. Παράλληλα, ο οργανισμός σιδηροδρόμων μπορεί να ζητήσει τη συμπλήρωση Κάρτας Εντοπισμού Επιβατών (Passenger Locator Form–PLF), εάν εντοπιστεί επί του τρένου ταξιδιώτης που εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης από Covid-19.
Σε περίπτωση που επιβάτης ή εργαζόμενος σε τρένο εμφανίσει συμπτώματα λοίμωξης, θα πρέπει να του δοθεί μάσκα και να μετακινηθεί σε ξεχωριστό βαγόνι, αν είναι δυνατόν ή τουλάχιστον να βρίσκεται σε απόσταση 2 μέτρων από τους άλλους επιβάτες. Επίσης, στον ασθενή παρέχεται ξεχωριστή τουαλέτα, ατομική πλαστική σακούλα για τη συλλογή των προσωπικών του απορριμμάτων και εάν υπάρχει συνοδός που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει πρέπει να του χορηγηθεί μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του, κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή. Είναι χρήσιμο ένα μέλος προσωπικού να ασχολείται κατά αποκλειστικότητα με τυχόν ύποπτο κρούσμα, αν παρουσιαστεί ανάγκη. Η αποβίβαση και η μεταφορά του ασθενούς σε ιατρική μονάδα θα αποφασίζεται κατά περίπτωση.

Ταξιδεύοντας με λεωφορείο

Στην περίπτωση του ταξιδιού με λεωφορείο, ισχύουν περίπου τα ίδια μέτρα όπως στο ταξίδι με τρένο. Συγκεκριμένα, εκτός από τα προσωπικά μέτρα προστασίας και υγιεινής που λαμβάνει κάθε επιβάτης, στα λεωφορεία θα πρέπει να υπάρχουν επαρκείς προμήθειες μάσκες, γάντια μίας χρήσης, προμήθειες για την υγιεινή χεριών, χαρτομάντηλα και σακούλες για ασφαλή απόρριψη μολυσματικών αποβλήτων. Σημειώνεται ότ μέχρι στιγμής, ο μέγιστος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών στα λεωφορεία είναι στο 65%.
Σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτου κρούσματος κατά το ταξίδι, εφαρμόζεται ο διαχωρισμός του ασθενή από τους υπόλοιπους επιβάτες κατά τουλάχιστον 2 μέτρα. Η χρήση ιατρικής μάσκας συνιστάται, αν είναι διαθέσιμη και ανεκτή από τον ασθενή ταξιδιώτη, εναλλακτικά θα πρέπει να ζητηθεί από τον ασθενή ταξιδιώτη να καλύπτει το στόμα και τη μύτη του με χαρτομάντιλα όταν βήχει ή φτερνίζεται. Στους ασθενείς ταξιδιώτες θα πρέπει να παρέχονται σακούλες για την ασφαλή απόρριψη των μολυσματικών αποβλήτων, ενώ κατά την αποβίβαση η μεταφορά ασθενούς ταξιδιώτη σε ιατρική μονάδα αποφασίζεται κατά περίπτωση.

Φτάνοντας στον προορισμό μας – Τι ισχύει σε παραλίες & πισίνες

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία ότι ο ιός μπορεί να μεταδωθεί όταν κολυμπάμε στη θάλασσα. Ωστόσο, καλό είναι θυμόμαστε ότι ακόμη και μέσα στο νερό είναι απαραίτητο να τηρούνται οι αποστάσεις. Όσον αφορά στις πισίνες, επίσης δεν κινδυνεύουμε να κολλήσουμε τον ιό εάν η χημική επεξεργασία του νερού είναι επαρκής και σωστή.
Βγαίνοντας από το νερό πάλι, είναι αναγκαίο να απολυμαίνουμε τις ξαπλώστρες, τις καρέκλες και τα τραπεζάκια που χρησιμοποιούμε στην παραλία, πριν και μετά τη χρήση τους, καθώς και να χρησιμοποιούμε αυστηρά τις προσωπικές μας πετσέτες. Μια καλή εναλλακτική, όταν πρόκειται για την ξαπλώστρα ή την καρέκλα θαλάσσης, είναι να απλώνουμε την πετσέτα πάνω από την ψάθα.

Τι κάνεις αν νοσήσεις στο ταξίδι σου

Στα τουριστικά καταλύματα εφαρμόζονται γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του κορωνοϊού, που περιλαμβάνουν καλό εξαερισμός/αερισμό σε όλους τους χώρους, εύκολη πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι και αντισηπτικό διάλυμα, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας. Συνιστάται επίσης η χρήση της μάσκας σε όσους εμφανίζουν συμπτώματα λοίμωξης ή συνοδεύουν ασθενείς. Ωστόσο, εάν ένας επισκέπτης ή υπάλληλος ξενοδοχείου παρουσιάσει συμπτώματα συμβατά με κορωνοϊό, καλείται ο ιατρός με τον οποίο συνεργάζεται το τουριστικό κατάλυμα για αξιολόγηση του περιστατικού ή μεταβαίνει ο ασθενής σε Μονάδα Υγείας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα διαχείρισης περιστατικού από τις υγειονομικές υποδομές της περιοχής, πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για μεταφορά του ασθενή (ΕΚΑΒ, πλωτό ασθενοφόρο, αεροδιακομιδή) στην πλησιέστερη μονάδα υγείας η οποία μπορεί να το διαχειριστεί.

Αν επιβεβαιωθεί ως κρούσμα Covid-19, πρέπει αυτό να απομονωθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες κείμενες διατάξεις και αν υπάρχει συνοδός που επιθυμεί να μείνει κοντά του για να τον φροντίζει, πρέπει να του χορηγηθεί μάσκα και να του συστηθεί να πλένει τα χέρια του κάθε φορά που έρχεται σε επαφή με εκκρίσεις του ασθενή (π.χ. σάλιο) και οπωσδήποτε πριν ο συνοδός αγγίξει το πρόσωπό του ή φάει ή πιει. Για τις στενές επαφές των κρουσμάτων, συστήνονται απομόνωση σε ορισμένο χώρο καραντίνας, σύμφωνα με τις ισχύουσες ρυθμίσεις, σίτιση στο δωμάτιο και απαγόρευση χρήσης των κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο ΕΟΔΥ συστήνει στους ταξιδιώτες αυστηρά την ταξιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη, συμπεριλαμβανομένης και της διαχείρισης Covid-19 (έξοδα ιατρικής εξέτασης, εργαστηριακής διάγνωσης, νοσηλείας και μεταφοράς σε χώρο παροχής φροντίδας υγείας, κάλυψη εξόδων για παρατεταμένη διαμονή λόγω καραντίνας ή απομόνωσης και επαναπατρισμού).

Μετά την επιστροφή

Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται το τέλος των διακοπών του, ειδικά πριν αυτές καλά-καλά ξεκινήσουν. Την εποχή του κορωνοϊού ωστόσο, θα πρέπε να κάνουμε μία εξαίρεση, καθώς είναι απαραίτητο να λάβουμε κάποια μέτρα και επιστρέφοντας. Ειδικότερα, μετά την επιστροφή συνίσταται να παρακολουθούμε την υγείας μας για διάστημα 14 ημερών και εάν εμφανίσουμε ύποπτα συμπτώματα (πυρετό ή άλλα συμπτώματα από το αναπνευστικό όπως δυσκολία στην αναπνοή, βήχα) να παραμείνουμε στο σπίτι και να αναζητήσουμε άμεσα ιατρική φροντίδα αναφέροντας το πρόσφατο ταξίδι.

Σας ευχόμαστε ένα καλό και ασφαλές καλοκαίρι!

Πηγή: ΕΟΔΥ

Αστυνομία: Πώς να αποφύγετε τα πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης και με αφορμή περιστατικά που έχουν παρατηρηθεί, που αφορούν στην έκδοση πλαστών ασφαλιστήριων συμβολαίων Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, με θύματα ανυποψίαστους πελάτες – «ασφαλιζόμενους», που θεωρούν ότι κατέχουν γνήσια ασφαλιστήρια συμβόλαια, προτρέπει τους πολίτες:

να ζητάτε πάντοτε την απόδειξη πληρωμής των ασφαλίστρων,
να εξετάζετε οπτικά και με ιδιαίτερη προσοχή το ασφαλιστήριο συμβόλαιο σας, για τυχόν ενδείξεις παραποίησης, σε περιπτώσεις αμφιβολιών να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Πληροφοριών στον ηλεκτρονικό σύνδεσμο «https://www.hic.gr/hic/Check_ins.aspx», που η πρόσβαση είναι ελεύθερη για τον καθένα, χωρίς κάποιου είδους εξουσιοδότηση, όπου μπορείτε να ελέγχετε την εγκυρότητα του συμβολαίου, με την καταχώρηση του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη του οχήματος,

εναλλακτικά, να επικοινωνείτε οι ίδιοι τηλεφωνικά απευθείας με τις ασφαλιστικές σας εταιρείες και να ζητάτε την επαλήθευση της εγκυρότητας του συμβολαίου σας,
να απευθύνεστε στις αστυνομικές Αρχές σε περιπτώσεις αμφιβολιών ή διαπίστωσης της μη εγκυρότητας του ασφαλιστήριου συμβολαίου σας.
Επισημαίνεται, ότι οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν συγκεκριμένη μεθοδολογία, προκειμένου να παραπλανήσουν τους υποψήφιους πελάτες και να τους προμηθεύσουν με πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια του οχήματος τους. Συγκεκριμένα:

 

μέσω της ψηφιοποίησης ενός έγκυρου συμβολαίου, προχωρούν στην αντικατάσταση των αρχικών στοιχείων με άλλα (μετατροπή αριθμού κυκλοφορίας, στοιχείων ταυτότητας, περίοδο ασφάλισης κ.α.),
εκτυπώνουν το επεξεργασμένο συμβόλαιο και εισπράττουν τα χρήματα από τον ανυποψίαστο πελάτη, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις να παραδίδουν αποδείξεις είσπραξης χρημάτων,
σε περιπτώσεις εμπλοκής του οχήματος σε τροχαίο ατύχημα, προσπαθούν να αποτρέψουν την αστυνομική συνδρομή και προτρέπουν τους πελάτες τους, να προχωρήσουν σε ιδιωτική διευθέτηση της προκληθείσας ζημίας.

Αποτέλεσμα αυτής της παραβατικής δραστηριότητας είναι οι ανυποψίαστοι πολίτες αφενός μεν να ζημιώνονται οικονομικά, αφετέρου δε να κινδυνεύουν με ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, που σχετίζονται με την χρήση πλαστού ασφαλιστήριου συμβολαίου του οχήματος τους.

Πηγή: csi.gr

Αυτό το Πάσχα ταξιδεύουμε με ασφάλεια!

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» παρουσιάζει ένα σύντομο οδηγό με πολύτιμες συμβουλές για ένα ασφαλές ταξίδι.

• Πριν από κάθε ταξίδι, ελέγχουμε το όχημά μας ώστε να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).

• Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

• Τοποθετούμε βαριές βαλίτσες και μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.

• Φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, να μην έχουμε καταναλώσει αλκοόλ και απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων με απαγόρευση οδήγησης.

• Προσέχουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.

• Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης. Δεν διστάζουμε να παραχωρήσουμε το τιμόνι αν είμαστε κουρασμένοι. Ταξιδεύουμε με φίλους, ώστε ο οδηγός να μπορεί να αλλάζει συχνά.

• Διατηρούμε τις αναγκαίες αποστάσεις ασφαλείας, σεβόμαστε την προτεραιότητα, οδηγούμε αμυντικά και συμπεριφερόμαστε με ευγένεια. Κινούμαστε με κατάλληλη – βάσει των εξωτερικών συνθηκών και των νόμιμων ορίων – ταχύτητα.

• Παραμένουμε συγκεντρωμένοι στο δρόμο καθώς η απόσπαση της προσοχής του οδηγού αποτελεί σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου (χρήση κινητού τηλεφώνου, δυνατή μουσική, έντονες συζητήσεις κ.ά.). Κάνουμε τα τηλέφωνά μας πριν ξεκινήσουμε τη διαδρομή ή όταν κάνουμε στάσεις.

• Η χρήση ζώνης ασφαλείας είναι απαραίτητη τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα, καθώς σε περίπτωση σύγκρουσης κινδυνεύουν θανάσιμα, όχι μόνο οι πίσω αλλά και οι επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων.

• Στα παιδιά μέχρι 135cm, η χρήση ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να συνοδεύεται από ειδικό κάθισμα, ειδάλλως, δεν προσφέρει επαρκή προστασία.

 

nextdeal

Groupama Pass: Zωντανή απεικόνιση ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου

Η Groupama Ασφαλιστική, σταθερή στη δέσμευσή της να επενδύει διαρκώς στην καινοτομία, αναπτύσσει πρώτη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, το «Groupama Pass» για smart συσκευές, αποβλέποντας στην ταχύτερη και ασφαλέστερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της. Το «Groupama Pass» βασίζεται στην τεχνολογία «wallet» και παρέχει τη δυνατότητα ζωντανής απεικόνισης ενός ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου. Με αυτόν τον τρόπο, η Groupama Ασφαλιστική επιδιώκει να διευκολύνει τους πελάτες της, ώστε να μπορούν να έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στα βασικά στοιχεία του συμβολαίου αυτοκινήτου τους, μέσω smart κινητού τηλεφώνου ή tablet, και χωρίς την ανάγκη κωδικών εισόδου ή σύνδεσης. Το κάθε «Groupama Pass» είναι ενεργό για όσο καιρό είναι σε ισχύ το αντίστοιχο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

 

Oι πληροφορίες που αναγράφονται στο «Groupama Pass» έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστούν οποιοδήποτε πιστοποιητικό ασφάλισης. Οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης: Οι υποψήφιοι χρήστες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους τη νέα, πρωτοποριακή υπηρεσία της Groupama Ασφαλιστικής, «κατεβάζοντας» το Pass των οχημάτων τους, που παρέχεται μέσω του ηλεκτρονικού Χώρου Πελατών της Groupama Aσφαλιστικής.

 

Για τη διαχείριση του «Groupama Pass», είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού τύπου «wallet», ανάλογα με το λειτουργικό σύστημα της smart συσκευής του χρήστη:

iOS: Οι κάτοχοι συσκευών iOS, μπορούν άμεσα να διαχειριστούν το «Groupama Pass», προσθέτοντας το σχετικό πάσο απευθείας στην εφαρμογή Apple Wallet, η οποία είναι ήδη ενσωματωμένη στις συσκευές iOS.
Android: οι κάτοχοι συσκευών Android, μπορούν να διαχειριστούν το «Groupama Pass», αφού πρώτα εγκαταστήσουν μία από τις εφαρμογές τύπου «wallet/passbook» που διατίθενται μέσω του Google Play Store.
Η Groupama Ασφαλιστική συνεχίζει να βρίσκεται στην αιχμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη διαχρονική δέσμευσή της να απλοποιεί τις διαδικασίες ασφάλισης, προς όφελος των πελατών και των συνεργατών της.

 

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤIΣ ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ* ΕΠΙΣΗΜΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ ΤΗΣ GROUPAMA 

Ποιοι κλάδοι θέλουν τον… ασφαλιστή τους!

Το τελευταίο διάστημα, επιτροπές της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος παρουσίασαν τις ετήσιες μελέτες τους με σαφώς αναβαθμισμένα και πιο πλούσια παραγωγικά στοιχεία.

Αναφερόμαστε στις μελέτες ασφάλισης περιουσίας και μεταφερόμενα εμπορευμάτων. Μεταξύ των στοιχείων που περιλαμβάνονται στις μελέτες είναι και αυτά που αφορούν τα δίκτυα που φέρνουν την παραγωγή.

Ειδικότερα, στην ασφάλιση περιουσίας τα στοιχεία δείχνουν ότι η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» κατά 42,6% από το Bancassurance, κατά 41,5%, από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες), κατά 10,5% από τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) και κατά 5,4% από τις απευθείας πωλήσεις.

Στην παραγωγή του κλάδου μεταφερόμενων εμπορευμάτων, τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 83,2% οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 7,9%, οι απευθείας πωλήσεις 6,8% και η συνεργασία με τις τράπεζες (Bancassurance) συμμετέχει με 2,1% επί του συνόλου.

Στις ασφαλίσεις πληρωμάτων πλοίων τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 71,8%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο), 21,3% και οι απευθείας πωλήσεις 6,9%

Στη νομική προστασία, η παραγωγή του κλάδου «ήρθε» από τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) κατά 59,0%, τους ασφαλιστικούς συμβούλους (ιδιόκτητο δίκτυο) κατά 29,3%, το Bancassurance κατά 0,9% και τις απευθείας πωλήσεις 10,8%.

Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων προκύπτει ότι τα παραδοσιακά κανάλια διανομής (ασφαλιστικοί σύμβουλοι, μεσίτες, πράκτορες) διατηρούν σημαντικό μερίδιο (πάνω από 80%) παραγωγής σε πιο σύνθετες ασφαλίσεις. Επίσης, διατηρούν σημαντικό μερίδιο τόσο στις ασφαλίσεις ζωής (πάνω από το 52%) όσο και στις ασφαλίσεις κατοικίας (52%).

 

Λάμπρος Καραγεώργος

nextdeal

Τι γνωρίζουν οι δικηγόροι, οι φοροτεχνικοί και οι λογιστές, για ασφαλιστικά θέματα;

Πολλές φορές μου έχει τύχει να μάθω για περιπτώσεις πελατών ή υποψηφίων πελατών ασφαλιστικών εταιριών, οι οποίοι ζητούν περαιτέρω αμερόληπτη πληροφόρηση επί ιδιωτικοασφαλιστικών ζητημάτων, από φοροτεχνικούς, λογιστές ή και δικηγόρους, προκειμένου είτε να χειριστούν κάποια περίπτωση αποζημίωσης, είτε να αποφασίσουν για την απόκτηση ή αλλαγή κάποιου ασφαλιστικού προϊόντος το οποίο ήδη έχουν.

 

 

Χωρίς να αμφισβητώ σε καμία περίπτωση την τιμιότητα και την αμεροληψία αυτών των επαγγελματιών (δικηγόρων, φοροτεχνικών, λογιστών), δεν μπορώ να παραβλέψω ότι το γνωστικό τους υπόβαθρο (ειδικά των μη εξειδικευμένων στα ασφαλιστικά θέματα) σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και τη διασφάλιση που αυτό παρέχει, το εύρος των ασφαλιστικών παροχών και τον τρόπο διαχείρισης των ασφαλιστικών περιπτώσεων, δεν τους επιτρέπει να εκφράσουν μια πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη και να παρέχουν τόσο ευαίσθητες συμβουλές. Μήπως αντί να βοηθούν, τελικά προβληματίζουν και μπερδεύουν περισσότερο τους πελάτες;

 

Και μπορεί μεν κάποιοι δικηγόροι μη εξειδικευμένοι στα ασφαλιστικά, αλλά σε κάποιους παραπλήσιους τομείς, να έχουν μια μεγαλύτερη ή μικρότερη γνώση της ασφαλιστικής νομοθεσίας (ν.4364/2016, οδηγία IDD, GDPR κ.λπ.), αυτό όμως δεν τους δίνει τη γνώση που χρειάζεται προκειμένου να παρέχουν ασφαλείς συμβουλές. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τους λογιστές και τους φοροτεχνικούς και με δεδομένο ότι ακόμα και οδηγία IDD εξαιρεί και τρεις προαναφερόμενες κατηγορίες επαγγελματιών, το πράγμα περιπλέκεται. Επί λέξη η IDD αναφέρει : «Η παρούσα οδηγία δεν θα πρέπει να εφαρμόζεται στα πρόσωπα που ασκούν άλλη επαγγελματική δραστηριότητα, όπως π.χ. οι φοροτεχνικοί, οι λογιστές ή οι δικηγόροι, τα οποία παρέχουν συμπτωματικά συμβουλές για ασφαλιστικά θέματα στο πλαίσιο αυτής της άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας». Μήπως αυτή η προσέγγιση της IDD θα έπρεπε να αναθεωρηθεί;

 

Τελικά περί του ευαίσθητου αυτού θέματος, που γνωρίζω ότι έχει ταλαιπωρήσει αρκετές φορές ασφαλιστές, διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά και πελάτες, η ασφαλιστική αγορά και οι φορείς της τι έχoυν κάνει; Έχει καλέσει ποτέ για ενημέρωση, τουλάχιστον τους εκπροσώπους των λογιστών, των φοροτεχνικών και των δικηγόρων; Έχει δραστηριοποιήσει κάποιους φορείς της, όπως το ΕΙΑΣ, για τη διεξαγωγή κάποιων εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενημέρωσης δικηγόρων, λογιστών και φοροτεχνικών; Έστω έχει κάνει κάποια ενημερωτική καμπάνια (ακόμα και μέσω εντύπων) προς αυτή την κατεύθυνση;

Πιστεύω ότι τα προβλήματα πρέπει να τα λύνουμε πριν γίνουν μεγάλα και δύσκολα στη διαχείριση τους.

 

Ποιός είναι ο Κώστας Παπαϊωάννου

Ο Κώστας Παπαϊωάννου είναι εξειδικευμένος εκπαιδευτής ασφαλιστικών και τραπεζικών θεμάτων, με πολυετή εκπαιδευτική εμπειρία και προσανατολισμό στη διαχείριση τεχνικών, χρηματοοικονομικών και διοικητικών αντικειμένων.

Έχει κάνει σπουδές οικονομικής κατεύθυνσης και μεταπτυχιακές σπουδές στα ασφαλιστικά. Έχει εργαστεί σε διευθυντικές θέσεις εκπαίδευσης, σε μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρίες και τράπεζες που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική αγορά (Interamerican, Ελληνοβρετανική (νυν ΑΧΑ), ING (N-N), Allianz, Αγροτική, Τράπεζα Πειραιώς).

 

Συνεργάζεται για διδακτικούς και ερευνητικούς σκοπούς με εκπαιδευτικούς φορείς και επιχειρήσεις, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), το Ελληνικό Τραπεζικό Ινστιτούτο (ΕΤΙ), το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (ΕΙΑΣ), την ΕΕΔΕ, την KPMG και άλλους οργανισμούς, ως πιστοποιημένος εισηγητής και ειδικός επιστήμονας. Διδάσκει Επενδυτικά και Ασφαλιστικά Προϊόντα στο Judicial Education Program in Banking and Finance (μεταπτυχιακό πρόγραμμα για δικαστές και εισαγγελείς) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).

 

Συμμετείχε στη συγγραφή των βιβλίων πιστοποίησης ασφαλιστικών διαμεσολαβητών του Ελληνικού Τραπεζικού Ινστιτούτου και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών. Έχει αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα (παρουσιάσεις και εκτενείς εκπαιδευτικές σημειώσεις) για όλες τις βαθμίδες ασφαλιστικής και τραπεζικής πιστοποίησης, καθώς και προγράμματα του αφορούν τη δια βίου εκπαίδευση, αυτών των κατηγοριών στελεχών.

 

Κώστας Παπαϊωάννου
nextdeal

Πρόσκληση της ΕΑΕΕ προς όλες τις ΕΠΥ για συμμετοχή στο Φιλικό Διακανονισμό

Προοτροπή προς όλες τις Ασφαλιστικές Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα – ΕΠΥ & μη – να συμμετέχουν στο σύστημα φιλικού διακανονισμού, έκανε ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ Δημήτρης Μαζαράκης.

 

του Νίκου Μωράκη

Ο Πρόεδρος της Ένωσης, επικαλούμενος την αμεσότητα και άριστη εξυπηρέτηση που παρέχει το σύστημα φιλικού διακανονισμού στα 18 χρόνια λειτουργίας του, προσκαλεί όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες – πέραν των 26 που είναι μέλη έως σήμερα – να συμμετέχουν στο εν λόγω σύστημα διευρύνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο τη λειτουργία του.

 

Ο κ. Μαζαράκης δήλωσε μεταξύ άλλων στη συνένετυξη τύπου:

“18 χρόνια μετά, πιστεύω είναι αυτονόητο ότι ο φιλικός διακανονισμός θα πρέπει να διευρυνθεί. Σήμερα, έχουμε 26 μέλη στο φιλικό διακανονισμό. Σε αυτό το πλαίσιο και έχοντας στο επίκεντρο τον καταναλωτή, ξεκινήσαμε έναν διάλογο με τις ΕΠΥ μέσα από τον οποίο 6 εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετέχουν. Έξι ΕΠΥ με έναν στόλο περίπου 530.000 αυτοκίνητα από τα 650.000 που έχουν ασφαλιστεί σε εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών. Μέχρι τα τέλη Ιουνίου πιστεύουμε ότι θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Θέλω να ελπίζω ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς και οι υπόλοιπες εταιρείες θα ακολουθήσουν.”

Μετά το Πάσχα ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα

Μετά το Πάσχα πρόκειται να γίνει τελικά η πρώτη ολοκληρωμένη και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οδηγών σύμφωνα με κύκλους της ΕΑΕΕ.

 

του Πλάτωνα Τσούλου

 

 

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ, Δ. Μαζαράκης, “οι διαδικασίες είναι έτοιμες για να τεθεί σε λειτουργία το σύστημα. Το μόνο που απομένει είναι το πάτημα ενός κουμπιού για να τρέξουν οι διασταυρώσεις”. Ενδεχομένως και το υπουργείο Οικονομικών να μην θέλει πριν τις γιορτές του Πάσχα για κοινωνικούς λόγους να κινήσει τη διαδικασία επιβολής προστίμων και για αυτό μεταφέρει τον έλεγχο μετά τις 8 Απριλίου.

 

 

Όπως σημείωσε ο κ. Μαζαράκης πριν από την πιλοτική διαδικασία ελέγχου διασταύρωσης στοιχείων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων που έγινε πέρυσι το καλοκαίρι ο στόλος των οχημάτων με ασφάλιση αυξήθηκε -λόγω των προειδοποιήσεων- πάνω από 6,2 εκατ. οχήματα. Σε δεύτερο χρόνο και εφόσον διαπιστώθηκε ότι το όλο σύστημα χρειαζόταν βελτιώσεις ο αριθμός των οχημάτων άρχισε και πάλι να μειώνεται.

 

Βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων (Ιανουάριος) ασφαλιστήριο συμβόλαιο κατέχουν περίπου 5,98 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων. Ο κ. Μαζαράκης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι εφόσον το σύστημα ενεργοποιηθεί σε σωστή βάση και με δεδομένο ότι οι έλεγχοι θα γίνονται δύο φορές το χρόνο απροειδοποίητα ο στόλος των οχημάτων που ασφαλίζονται θα ξεπεράσει σε αριθμό τα περσινά επίπεδα.

Απελεύθερος: Εξελίξεις στα ιδιωτικά θεραπευτήρια

Καλημέρα σας.

Καυτό 45ήμερο. Από τις 16 Απριλίου ως το τέλος Μαίου οι εξελίξεις θα είναι πυκνές για τις τράπεζες και τη χώρα. Ως τότε θα υπάρχει πολύς θόρυβος και μικρή ορατότητα.

Έξοδος από το πρόγραμμα: Αρχές και τράπεζες είναι σίγουρες εδώ και καιρό ότι κάποιου είδους εποπτεία, που θα συνδέεται με τα μέτρα ανακούφισης χρέους, θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά τη λήξη του προγράμματος.

Τώρα αρχίζει να το βλέπει και η κυβέρνηση.

Έξοδος από το πρόγραμμα ΙΙ: Με βάση τη μέχρι τώρα πρόοδο, η τέταρτη αξιολόγηση δύσκολα θα ολοκληρωθεί πριν τον Ιούλιο. Επομένως, ολιγόμηνη παράταση του προγράμματος είναι πιθανή. Για καθαρά τεχνικούς λόγους.

Τράπεζες – απόθεμα: Επίσης είναι πιθανόν να υπάρξει πρόβλεψη διατήρησης αποθέματος για τις τράπεζες, χρήση της οποίας θα μπορεί να γίνει μέσω παροχής εγγυήσεων από το ΤΧΣ.

Τράπεζες – stress test: Το διάστημα 18 με 20 Απριλίου οι διοικήσεις θα έχουν μέσω των υποδείξεων και των παρατηρήσεων του SSM μια αρκετά καλή εικόνα για τις ανάγκες της κάθε τράπεζας.

Και επειδή το ποσό είναι μεγάλο η EBA θα ελέγξει το αν ακολουθήθηκαν οι ορθές διαδικασίες. Ο έλεγχος, σε αυτή τη φάση, αφορά στους ορκωτούς που υπέγραψαν και επισκόπησαν τα στοιχεία.

ΥΓΕΙΑ: Το ενδιαφέρον της CVC Capital Partners είναι, πλέον, ευρέως γνωστό. Όσοι αγοράζουν ποντάρουν, λογικά στο εξής ενδεχόμενο: το fund θα καταθέσει προσφορά και θα είναι υψηλότερη, ανά μετοχή, από τα τρέχοντα επίπεδα.

ΥΓΕΙΑ ΙΙ: Ακούγεται τραβηγμένο, με δεδομένο ότι η κεφαλαιοποίηση έφθασε, χθες, τα 275 εκατ. ευρώ, το enterprise value πλησιάζει τα 400 εκατ. ευρώ, (σ.σ χωρίς να υπολογίζεται ο δανεισμός της προς πώληση αλβανικής θυγατρικής) και τα EBITDA του 2017 ακούγεται ότι στο καλύτερο σενάριο είναι 35 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη, όμως, αφενός η MIG δεν «καίγεται» να πουλήσει, αφετέρου η CVC θέλει να κλείσει την αγορά του Λεκανοπεδίου, αποκτώντας -και- το Υγεία.

Ερρίκος Ντυνάν: Το όφελος που μπορεί να γράψει η Πειραιώς από μια επιτυχή πώληση του Υγεία είναι πολύ μεγαλύτερο από τη ζημιά που μπορεί να υποστεί λόγω μικρής καθυστέρησης στο Ντυνάν. Επομένως ο διαγωνισμός για το τελευταίο ξεκινά αλλά δεν επείγει.

Ποιοι επείγονται και σπρώχνουν επικοινωνιακά το θέμα; Όσοι φοβούνται ότι χάνουν το τρένο διεκδίκησης του Υγεία.

 

nextdeal

Σήμερα η απόφαση για την Εθνική Ασφαλιστική!

Το σημερινό Δ.Σ της Εθνικής Τράπεζας θα κληθεί να αποφασίσει υπό ποιους όρους θα συνεχισθεί ο διαγωνισμός πώλησης ποσοστού 75% με 100% της Εθνικής Ασφαλιστικής, καθώς λήγει η εννεάμηνη περίοδος αποκλειστικότητας που είχε δοθεί στην Exin ως τον προτιμητέο επενδυτή.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες,οι κ.κ. Λ. Φραγκιαδάκης και Π. Μυλωνάς, CEO και αναπληρωτής CEO, αντίστοιχα, της τράπεζας, συναντήθηκαν το βράδυ της Δευτέρας με τον Matt Fairfield της Exin, παρουσία των συμβούλων πώλησης.

Ο κ.Fairfield δεν προσκόμισε στη συνάντηση αποδεικτικά κεφαλαιακών δεσμεύσεων, υποσχέθηκε, όμως, ότι θα είναι στη διάθεση της Εθνικής μερικές ώρες πριν την κρίσιμη συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου.

 

Η πλευρά της Exin παρουσίασε το σχήμα των επενδυτών, που συζητούν να αποτελέσουν τους βασικούς χρηματοδότες της εξαγοράς (σ.σ μεταξύ αυτών δύο private equity funds και ένα sovereign fund) και ζήτησε από την Εθνική παράταση 15 ημερών στην περίοδο αποκλειστικότητας για να οριστικοποιήσει τους συμμετέχοντες και να καταθέσει το μετοχολόγιο για την κάλυψη των 718,5 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός ότι τα υψηλόβαθμα στελέχη της Εθνικής απέφυγαν οποιαδήποτε αναφορά στο αίτημα της Εxin, σε συνδυασμό με την αναξιοπιστία του σχήματος, καθιστά εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει εισήγηση στο σημερινό Δ.Σ για παράταση της περιόδου αποκλειστικότητας στις συζητήσεις με την Exin.

 

«Θα πρέπει τα sound letters που θα προσκομίσει η Exin να είναι τόσο ισχυρά ως προς την ποιότητα των επενδυτών και τη δομή της συναλλαγής, που η Εθνική να πεισθεί ότι αξίζει ο κόπος να δοθεί μια ολιγοήμερη παράταση», σχολιάζει στέλεχος επενδυτικής τραπεζικής που έχει παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς το διαγωνισμό.

 

Υπό το παραπάνω πρίσμα το πλέον πιθανό σενάριο είναι η Εθνική να άρει την αποκλειστικότητα της Exin και να απευθυνθεί στη Fosun ως το δεύτερο προτιμητέο. Υπάρχει επίσης, η πιθανότητα που όμως φαντάζει μικρή, υπό τις τρέχουσες συνθήκες, η Εθνική να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό και να ξεκινήσει τη διαπραγμάτευση με την DG Comp για τους όρους και τον χρόνο που θα τρέξει το νέο εγχείρημα πώλησης.

 

Αξιοσημείωτη η δυναμική της Εθνικής Ασφαλιστικής

Στο μεταξύ αξιοσημείωτη είναι η δυναμική της Εθνικής Ασφαλιστικής, η οποία ενώ όλο τον προηγούμενο χρόνο δραστηριοποιείτο σε ρευστό περιβάλλον κατάφερε να εμφανίσει αυξημένη κερδοφορία (προ φόρων) στα 71,6 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 57,9 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν,όπως και αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων. Η θετική εικόνα των αποτελεσμάτων της Εθνικής Ασφαλιστικής θα πρέπει να πιστωθεί στη διοίκηση της εταιρείας, στους εργαζόμενους, στις πωλήσεις, αλλά και στη στήριξη της από την Εθνική Τράπεζα.

Ειδικότερα, η παραγωγή εγγεγραμμένων ασφαλίστρων και δικαιωμάτων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 1,8% -όπως ήδη έχει αναφέρει το Next Deal- στα 587,9 εκατ. ευρώ, έναντι 577,6 εκατ. ευρώ το 2016.

Η παραγωγή του κλάδου ζωής αυξήθηκε στα 427,3 εκατ. ευρώ έναντι 402,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, ενώ η παραγωγή του κλάδου γενικών ασφαλίσεων μειώθηκε στα 160,5 εκατ. ευρώ έναντι 175,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον κλάδο ζωής αύξηση σημείωσαν σχεδόν όλα τα είδη ασφαλίσεων όπως τα bancassurance εφάπαξ καταβολών, τα ατομικά περιοδικών καταβολών, τα νοσοκομειακά ,ενώ πτώση της παραγωγής σημειώθηκε σε κάποιες κατηγορίες unit linked.

Επίσης, αρνητικά επέδρασε το γεγονός ότι δεν καταγράφηκε στη χρήση 2017 ένα μεγάλο ομαδικό συμβόλαιο καθώς ήταν 18μηνης διάρκειας και θα καταγραφεί στη χρήση 2018 η ανανέωσή του.

 

nextdeal