Π. Κούβαλης: Σε 5 άξονες το νέο μοντέλο ασφάλισης αυτοκινήτου

της Ελενας Ερμείδου

Αλλαγή κουλτούρας και προσέγγιση νέου επιχειρηματικού μοντέλου, θέτοντας τον πελάτη στο κέντρο του ενδιαφέροντος, καινοτομία μέσω τεχνολογίας στα προϊόντα, στην τιμολόγηση και στις αποζημιώσεις, εκτεταμένη χρήση δεδομένων είναι οι βασικότεροι παράγοντες για την αντιμετώπιση των προκλήσεων στην ασφάλιση αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον κον Παναγιώτη Κούβαλη Μέλος Επιτροπής Αυτοκινήτων ΕΑΕΕ και Διευθυντή στην AnytimeOnline, στην Interamerican.

 

Η τεχνολογία και οι εξελίξεις

Η τηλεματική, η οικονομία του διαμοιρασμού, και τα αυτοκινούμενα οχήματα αλλάζουν καθοριστικά το μοντέλο ασφάλισης αυτοκινήτου δημιουργώντας πολλές ευκαιρίες και προκλήσεις.

Η χρήση της τηλεματικής στην ασφάλιση αυτοκινήτου βασίζεται στα υπάρχοντα κριτήρια και σε πρόσθετες δυναμικές παραμέτρους αξιολόγησης του κινδύνου. Επιδρά στο Loss Ratio, βελτιώνει την υπηρεσία προς τον πελάτη με δίκαιη, μεταξύ άλλων τιμολόγηση, αυξάνει την διατηρησιμότητα των συμβολαίων και βελτιώνει της συνθήκες για πιο ασφαλής οδήγηση. Ηδη, οι πρώτες αλλαγές στα ασφαλιστικά προϊόντα που κατά κύριο λόγο οφείλονται στην τεχνολογία και αυτές είναι:

– Όσο λιγότεροο δηγείς τόσο λιγότερο πληρώνεις”με άλλα λόγια η τιμή αγοράς εξαρτάται από τα χιλιόμετρα και/ή τον χρόνο.

-“Όσο καλύτερα οδηγείς τόσο λιγότερο πληρώνεις”, δηλαδή αξιολογείται η οδική συμπεριφορά σύμφωνα με τον χρόνο και την διανυθείσα απόσταση.

 

 

Οι αλλαγές συνεχίζονται…. Uber καιTaxibeat

Το σκηνικό των αλλαγών ωστόσο δεν περιορίζεται εδώ, η είσοδος της νέας τεχνολογίας μεταφέρει το ενδιαφέρον της ασφαλιστικής αγοράς και προς άλλους τομείς. Uber καιTaxibeat στην Ελλάδα αλλάζουν την εικόνα της μετακίνησης ενώ, αναμένεται η εισαγωγή διαφόρων μοντέλων είτε carsharing (car2go,Carky) είτε car pooling. Προκύπτουν έτσι, νέοι τρόποι ζήτησης ασφαλιστικών προϊόντων, όπως είναι η ασφάλιση on demand, οι ασφαλίσεις B2B, B2C, ενώ μειώνεται η χρήση ιδιωτικών οχημάτων.

 

Τα αυτόνομα οχήματα που είναι και το τελευταίο στάδιο των εξελίξεων θα αυξήσουν την κινητικότητα, θα βελτιώσουν την ασφάλεια στους δρόμους, θα μειώσουν τα οδικά ατυχήματα και θα βελτιώσουν την κίνηση στους δρόμους.

Αλλάζει, ωστόσο το μοντέλο των ασφαλιστικών κινδύνων καθώς εισέρχονται στην αγορά νέα μέλη με νέες ευθύνες. Οι ευθύνες μετατοπίζονται ενώ τίθενται ερωτήματα για τo πλαίσιο της αστικής ευθύνης προϊόντος, το cyber risk καθώς η αυξημένη διασυνδεσιμότητα θα απειλήσει την ασφάλεια