Πόσο έτοιμη είναι η ασφαλιστική αγορά για το «κοινόχρηστο» αυτοκίνητο;
Κάθε άλλο παρά μακριά βρίσκεται σύμφωνα με τους επιστήμονες του κλάδου των μεταφορών το κοινόχρηστο αυτοκίνητο – είτε συμβατικό, είτε ακόμη περισσότερο ηλεκτρικό – στην Ευρώπη, αλλά και την Ελλάδα. Επιφέροντας, όπως είναι φυσικο, αλλαγές και στην ασφαλιστική αγορά και ανάγκη προσαρμογής των ασφαλιστικών εταιρειών και προϊόντων σε καταστάσεις «συνεπιβατισμού».
Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ πρωτοστατεί ως επικεφαλής τεχνικός εταίρος σε Κοινοπραξία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «My Corridor», που αποσκοπεί στη δημιουργία ενός τέτοιου νέου “προϊόντος”, στην οποία συμμετέχουν και νομικοί σύμβουλοι που εξετάζουν τη νομική-θεσμική διάσταση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του συνεπιβατισμού. Μεταξύ άλλων, προετοιμάζεται ένας «πιλότος», ήτοι μια διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη προς Λουτράκι, Αθήνα, Ρώμη, Αυστρία, Τσεχία, Γερμανία, Φινλανδία και Ολλανδία με τη χρήση μόνο δημοσίων μέσων μεταφοράς και κοινοχρήστων αυτοκινήτων.
“Οι πόλεις δεν έχουν πάρκινγκ, το να έχει κανείς ακόμη και ένα μόνο αυτοκίνητο κοστίζει – πόσο μάλλον ένα συμβατικό και ένα ηλεκτρικό, καθώς η ηλεκτροκίνηση είναι ένας επίσης αναπτυσσόμενος τομέας στις μεταφορές στην Ευρώπη και η νέα γενιά είναι λιγότερο στην ιδιοκτησία, οπότε πάμε σε ένα νέο μοντέλο, με τάση προς το αυτοκίνητο της γειτονιάς ή της πολυκατοικίας. Αυτό φυσικά θα οδηγήσει και την ασφαλιστική αγορά σε νέα μοντέλα και συμβόλαια ασφάλισης”, επισημαίνει ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, κ. Ευάγγελος Μπεκιάρης.
Κατά τον κ.Μπεκιάρη, το νέο αυτό «προϊόν» θα είναι έτοιμο εντός διετίας και διαδεδομένο εντός πενταετίας.
Nextdeal newsroom