Ψευδείς δηλώσεις στις ασφαλίσεις οχημάτων

Τα “αθώα ψεματάκια” κατά την συμπλήρωση της αίτησης για ασφάλιση αυτοκινήτου μπορεί να αποδειχθούν δαπανηρό λάθος.
Ένας στους 10 Αμερικανούς σκόπιμα έδωσε λανθασμένες πληροφορίες, προκειμένου να επιτύχει ένα χαμηλότερο ασφάλιστρο, σύμφωνα με νέα έκθεση της NerdWallet. Τα ψέματα συνήθως περιλαμβάνουν πόσα μίλια οδηγούν, ποιος οδηγεί το όχημά τους και πού το σταθμεύουν. Δείτε αναλυτικά τι έδειξε η έκθεση μετά από έρευνα που διενεργήθηκε από 3-5 Μαίου 2017:

Το 10% των Αμερικανών που έχουν ασφάλιση αυτοκινήτου σκόπιμα έδωσαν λανθασμένες πληροφορίες κατά την αγορά ενός νέου ασφαλιστηρίου. Να τι έκαναν:

Το 40% δήλωσαν μειωμένες χιλιομετρικές αποστάσεις

Το 27% σκόπιμα δεν δήλωσε κάποιον που οδηγεί το όχημα

Το 20% έκανε ψευδή δήλωση για το πως χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο

Το 13% δήλωσε διαφορετικό ταχυδρομικό κώδικα από εκείνο του τόπου συνήθους στάθμευσης του οχήματος

Το 11% δήλωσε για ένα όχημα που είναι παρκαρισμένο στο δρόμο ότι φυλάσσεται σε γκαράζ

Το 10% ζήτησε έκπτωση που δεν ισχύει πλέον

“Οι άνθρωποι μπορεί να μην το βλέπουν καν ως είδος απάτης, αλλά είναι απάτη επειδή γίνεται κακή περιγραφή του κινδύνου προς τον ασφαλιστή”, δήλωσε η Amy Danise, ειδικός ασφάλισης για την NerdWallet. Αυτά τα ψέματα είναι πιθανό να αποκαλυφθούν.

“Η διαδικασία ανάληψης του κινδύνου (Underwriting) είναι τώρα πολύ πιο εξαρτημένη από τα δεδομένα”, δήλωσε ο Peter Kochenburger, αναπληρωτής διευθυντής του Κέντρου Νομικών Ασφαλίσεων του Πανεπιστημίου του Κοννέκτικατ.

“Είναι πολύ πιο εύκολο τώρα να αντιληφθούμε αυτά τα “ψεματάκια” από ότι παλαιότερα.”

Όπως είπε, οι ασφαλιστές σταθμίζουν εκατοντάδες παράγοντες κατά τον προσδιορισμό του κινδύνου  και είναι πιθανό να ελέγξουν τις λεπτομέρειες που δίδονται από τους ασφαλιζόμενους μέσω βάσεων δεδομένων και εκθέσεων τρίτων που καταγράφουν διάφορες πληροφορίες όπως π.χ. πρόσφατες αξιώσεις αυτοκινήτου. Η αίτηση μπορεί ακόμα και να απορριφθεί.

Οι ψευδείς δηλώσεις είναι ακόμη πιο πιθανό να έρθουν στο φως μέσα από τις έρευνες του ασφαλιστή κατά την διαδικασία αποζημίωσης.

Οι  νόμοι στις πολιτείες ποικίλλουν αλλά, γενικά, ένα ψέμα που είναι σημαντικό για την αξίωσή επιτρέπει στον ασφαλιστή να αρνηθεί ή να περιορίσει την κάλυψη σχετικά με αυτή την απαίτηση – αφήνοντας τον ασφαλισμένο εκτεθειμένο στη ζημία, είπε ο Kochenburger.

Ο ασφαλιστής μπορεί  να ακυρώσει το συμβόλαιο, και το ψέμα θα μπορούσε ελεγχθεί ακόμη και από τους νόμους περί ασφαλιστικής απάτης.

Για να αποφευχθεί τυχαία παροχή λανθασμένων πληροφοριών από τους ασφαλισμένους προτείνεται να συγκεντρώνουν τις σχετικές λεπτομέρειες, όπως τα συμβόλαια προηγούμενων ετών, τις πρόσφατες αξιώσεις αποζημίωσης και τις προδιαγραφές του οχήματος, προτού υποβάλουν αίτηση. Αυτό βοηθά να διασφαλίσουν ότι δεν δίνονται τυχαία ανακριβείς πληροφορίες.

Εάν αργότερα συνειδητοποιήσουν ότι η αίτησή τους δεν ήταν ακριβής, πρέπει να απευθυνθούν στον πράκτορά τους δίνοντας τις σωστές λεπτομέρειες και κρατώντας την σχετική αλληλογραφία, δήλωσε ο Kochenburger.

Μπορεί να μην έχει σημασία ότι οδηγούν περισσότερα χιλιόμετρα από ό, τι είχε αρχικά δηλωθεί στην αίτηση, αλλά είναι καλό να υπάρχει ευθεία τεκμηρίωση για τη συμμόρφωση.

Όπως τόνισε, “δεν θα ήθελαν να είναι αργότερα σε θέση να μην μπορούν να το αποδείξουν”.

Πηγή: www.nerdwallet.com