Τέλη κυκλοφορίας: Έως 120 ευρώ η επιβάρυνση για υβριδικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα
Καταργούνται τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας – Ποια αυτοκίνητα θα επιβαρυνθούν, ποια θα πληρώσουν περισσότερα
«Κλειδώνουν» τις επόμενες ημέρες οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τα νέα τέλη κυκλοφορίας και τα ισοδύναμα για το ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Το σχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας θέλει την κατάργηση των μηδενικών τελών για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ενώ εγκαταλείφθηκε η σκέψη για την επιβολή τέλους ακινησίας στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που καταθέτουν στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Το τελευταίο σενάριο που συζητείται σύμφωνα με την «Ημερησία», προβλέπει για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 για τα οποία τα τέλη κυκλοφορίας προσδιορίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν ανά χιλιόμετρο, να προστεθεί και το κριτήριο των κυβικών.
Σε αυτό το σενάριο, τα νέα τέλη κυκλοφορίας για τα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα αντιστοιχούν στο μισό των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα τα οποία ταξινομήθηκαν πριν την 1η Νοεμβρίου του 2010. Σε ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών εκατοστών (πριν τον Νοέμβριο του 2010) τα ισχύοντα τέλη κυκλοφορίας είναι 240 ευρώ. Για ένα καινούργιο 1.400 κυβικών (μετά την 1η Νοεμβρίου 2010) αν οι εκπομπές ρύπων του είναι έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.
«Ατέλεια» ισχύει και για τα υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα άσχετα με το έτος κυκλοφορίας. Με το προτεινόμενο σενάριο, για αυτής της κατηγορίας αυτοκίνητο 1.400 κυβικών, τα τέλη θα αυξηθούν σε 120 ευρώ. Το σενάριο αυτό ισχύει για τα αυτοκίνητα τα οποία απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας.
Για τα αυτοκίνητα τα οποία επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας με βάση το σύστημα των ρύπων, δεν αποκλείονται αλλαγές στην κλίμακα, με αυξήσεις στα υψηλότερα κλιμάκια.
protothema